Jeg har et problem med min fjordhest hoppe på 18 år, det lyder utroligt men hun er meget svært at fodre og hun spiser ikke så meget.
I januar mdr i år fik hun en voldsom gang kolik, som hun kom i behandlig for, det tog et par mdr før hun var fit for fight og begyndte at spise nogenlunde normal. Jeg har selv haft blandet hendes foder, havre, lucerne, vitaminer og horsespeed. Ud over dette fik hun også iris mash, som blev blandet som en suppe lignede masse, da hun heller ikke gad drikke så meget vand.
For 14 dage siden stoppede hun igen med at spise, det eneste jeg kunne få i hende var gulerødder og tørt brød og så den suppe lignede irish mash, og så selvfølgelig hø... Jeg kontaktede igen dyrelægen da jeg synes hun ikke har den normale adfærd vedrørende hendes madvaner. Han kiggede hende i munden og så hun havde nogle skarpe tandspidser og dermed havde nogle bidmærker i sin tunge, så hun fik raspet tænder, så munden burde nu være helt ok, men hun spiser stadigvæk kun det der passer hende, og det er ikke meget.
I mellemtiden er hun blevet flyttet hen til min veninde, som har prøvet at give hende noget af det musli foder som hendes egen hest får, og det gider hun lige nu godt spise, dog ikke den portion hun burde have. I går da hun spiste sit irish mash, stod hun og rystede og det synes jeg også er mærkeligt, jeg har påtalt det over for dyrelægen, men han har ingen forklaring på det.
Kan oplyse at hun har fået ormekur.
Håber der er nogle af jer herinde der kan rådgive mig så min fjordhest kan få en normal appetit igen..
I øvrigt fejler hendes humør intet, hun er trods sin høje alder stadig meget kåd, frisk, fræk og med glimt i øjnene...