Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

K'S ved hest lider den?
Forfatter:  sandra82 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-06-2012 09:08

Hej. Min skønne hoppe fik desværre konstateret KISSING SPINE to steder i ryggen i går midt hvor der slet ingen mellemrum er mere tværtimod så gnider de op af hinanden og så ca 10 cm længer bagud.

Den dyrlæge der ordnede det er ikke min normale dyrlæge, men hun sage til mig at hoppen sagtens kunne bruges til avl, hun led ikke under det altså hun har kun smerter ved ridning.

Men KS er da arveligt??

Mi. Hest har de sidste knap to år konstant stået og sparket på staldgangen og i boksen, nu er jeg så kommet i tvivl om det måske er fordi det trækker ned i benene og derved står hun også med smerter?

jeg vil bestemt ikke have min hest står med smerter.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter:  Pjevs 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-06-2012 12:39

Uden at have den store forstand, så vil jeg tro den går og har ondt.

Der er jo tale om knogler der gnider op ad hinanden.

Slidgigt i ryg behandler man med smertestillende hos hunde og mennesker, da det gør ondt.

Jeg har svært ved at forestille mig at det ikke også gør rigtig ondt på en hest.

Jeg ville slet ikke overveje avl

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Trailerkort 3360kr.

Tlf. 51 43 18 43

Se mere på http://www.trailerkortet.dk

0
0
Svar på denne tråd

ks og avl
Forfatter:  Jette-Stald Møllegården (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-06-2012 15:26

Jeg ville under alle omstændigheder ikke overveje at sætte en hoppe der har en rygskade i avl.

1. den har eller får helt sikker ondt når føllet begynder at veje og bevæge sig

2. usikkerheden mht. arveligehed

jette

0
0
Svar på denne tråd

KS....
Forfatter:  Louise ♥lucca♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-06-2012 19:21

Jeg har også haft en hoppe som fik konstateret KS på ansager dyrehospital, dog kun et sted i ryggen og hun blev solgt til alv da ansager sagde god for det - det er ikke arveligt ifølge dem :)

Men hvorvide din hest har ondt må dyrlægen jo kunne være med til at vurdere / undersøge.

Min havde ingen smerter af det.

0
0
Svar på denne tråd

kissing spine
Forfatter:  kd (shamiek) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  07-06-2012 20:12

sådan som du beskriver at din hest står og sparker i boksen og på staldgangen så har den ondt ,havde en hoppe jeg kun nåede at have et år da tidligere ejer solgte hende syg til mig ,jeg valgte at få hende aflivet da hun ikke trives og tydeligt havde ondt havde desværre ikke fået hende forsikret ,men tog tabet for hesten skulle ikke lide,hun gjorde nøjagtig det samme.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo