Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hoste mm.
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 09:37

Hej,

Min nye hest hoster. Hun er undersøgt med endoskopi, hvor der blev taget prøver, der viste en bakterie-infektion. Den skulle kunne tages med en pencilinkur på 10 dage. Desværre gik det sådan at hesten ikke kunne holde til mere end 5 dage med det stikken i musklerne. -Hun blev stukket skiftevis på højre og venstre side, men hævede meget op og var ked af det!

Så næste skridt er noget andet pencilin, der skal sprøjtes i blodet af dyrlægen. Det har jeg valgt, ikke skal gives, da det er en ret dyr omgang.

Hesten er forsøgt sat på græs og så må jeg se, hvad der sker. Hun hoster dog stadig. Nu er der så kommet noget 'udslæt' i næsens sliminde - som dyrlægen ikke ved hvad er.

Er der nogen der har set noget ligende eller ved hvad det er?

Billede

Nogle der har erfaringer med andet end pencilin til hoste-heste - som virker?

0
0
Svar på denne tråd

Peberod og ingefær
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 12:32

Hejsa

kan din hest ikke få penecillin i pulver eller pastaform?

Det udslæt du spørger til ved jeg ikke hvad er, men din hests slimhinde er tydeligvis meget irriteret.

Jeg har læst at 2 spsk. fulde timian (udsøgt) om dagen over hestens foder skulle medvirket til lægge en beskyttende hinde over slimhinderne. Jeg har ikke prøvet det på min hest endnu, men har tænkt mig at prøve.

Ellers er frisk luft - ingen amnoniakdampe og støv altid en god ting ved sådan nogle slimhinder.

Endvidere skulle frisk revet peberod (ca. 10-12 pr. 100 kg legemsvægt) være super ligesom ingefær.

Peberod har en antibiotisk effekt. Der findes flere undersøgelser omkring dette. Der findes meget på nettet på tysk omkring dette (google Meerettich - pferd og Ingwer Pferd).

0
0
Svar på denne tråd

pencilin
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 13:57

Hej,

Desværre er det kun den slags pencilin, der skal sprøjtes ind, der har en effekt på denne hest - det var hvad prøverne viste.

Nu skriver du timian (udsøgt) - hva betyder det lige? Altså tørret eller frisk, havde jeg kunnet forstå - men udsøgt?

0
0
Svar på denne tråd

Gerebelt
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 18:29

Jeg har læst det med timian i et tysk hesteblad og der står "gerebelt" - i ordbogen står der "udsøgt".

www.masterhorse.de/ lshop,showdetail,2004g...9,Tshowrub- -mastervital.einzelkraeuter,.htm

THYMIAN, gerebelt

weitere Bilder:

ab EUR 6,25 inkl. MwSt.
(EUR 12,50 je kg)

zzgl. Versandkosten

THYMIAN, gerebelt
(Thymus vulgaris)

Der Thymian bildet ausdauernde Sträucher oder Halbsträucher aus. Sie wachsen sehr niedrig bis rasenartig. Beheimatet ist der Thymian in Afrika, Europa und im gemäßigtem Asien. Er kommt gut zureckt mit trockenen, nährstoffarmen und sandigen Böden.

Inhaltsstoffe:
Ätherische Öle (Thymol), Gerbstoffe, Saponine, Flavonoide.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 21:11

Okay :D tak for hjælpen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider