Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kronrandsbetændelse - behandling?
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 16:38

Er ved at være desperat og spørger nu jer HN'er til råds!

Min 3 års stod med en voldsom omgang muk mellem jul og nytår på alle 4 ben. Hun fik et skud antibiotika af dyrlægen, samtidig med at jeg skulle vaske det i klorhexidin shampoo og smøre det i noget salve jeg fik udleveret.

Mukken var stort set helt væk efter en uges tid, men problemet er at det har sat sig som en form for betændelse/sårdannelse/svamp -lignende noget i kronranden.

Har sammen med dyrlægen efterhånden prøvet 3 forskellige slags salver, og intet virker!

Det er jo efterhånden lang tid, og hun må ikke gå ude hvor hun får våde ben - ikke nemt med sne! Samtidig med at hun gang på gang træder hul i sig selv, fordi hun ikke kan have klokker på, da de gnaver hul i kronranden.

Det er ømt, men hun er ikke halt af det, og samtidig virker det meget følsomt, og der skal ikke meget til før det bløder.

Jeg aner ikke mine gode råd længere!

Har i nogle forslag, både til hvad det kan være og hvordan jeg eventuelt kan forsøge at behandle det??

Even though you're gone we're still a team <3
Pernille ;-)
0
0
Svar på denne tråd

skoene af
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 22:28

Kunne du ikke få pillet skoene af, så hesten i hvert fald ikke længere træder hul?

Jeg ville kontakte Jórun fra Hippolyt, for at finde noget til "indvortes". Hippolyt har gode produkter til særlige problemer og Jórun ved hvad hun snakker om.

Hvad du skal gøre udvortes, har jeg ingen anelse om, men ønsker dig god bedring med din hest.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 03:28

Det er måske meget rat at vide, at Jórun fra Hippolyt er dyrlæge

og hippolyt har haft lavet et projekt med muk heste (tror vist også de var angrebet af andet) i samarbejde med kvl i forbindelse med en dyrlæge, der skulle skrive sin fag opgave(og det var vist ikke de milde tilfælde de fik ind, har jeg ladet mig fortælle). Så det er ikke bare ren og skær ikke bevidste ting Jórun rådgiver omkring. Og det er gratis at ringe til Jórun, så det skal i hvertfald ikke holde dig tilbage.

Håber din hyp bliver rask igen

Vh Helene.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen sko
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 07:57

Hun har ingen sko på, men træder hul alligevel ;)

Tak, det vil jeg lige prøve at kigge nærmere på.

Even though you're gone we're still a team <3
Pernille ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider