Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kioprator og sadelmager Sjælland hvem?
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 09:59

Hej

Vi har købt ny hest for 3 mdr. siden og har brug for en kiopraktor til at se vores hest igennem, da han er begyndt at bukke og ikke vil lave bagpartsvendinger til venstre.

Så jeg ville høre jeres erfaringer hvem ville i bruge det skal helst være i midt/nordsjælland. Kiopraktoren skal helst også være uddannet dyrlæge.

Håber at i vil komme med jeres gode erfaringer :-D

0
0
Svar på denne tråd

Hørsholm Hestepraksis
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 11:26

Jeg bruger personligt Bettina Købke fra Hørsholm Hestepraksis, uddannet dyrlæge, uddannet kiropraktor samt udannet berider fra tyskland, hun erutrolig dygtig og meget kompetent, hun kører ud eller du kan komme til klinikken.

Varmeste anbefalinger herfra

1
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 12:24

Ingen andre end Rikke Andersen skulle rette og rører min hest. www.ryet.dk Hun er ikke dyrlæge - men meget bedre end dyrlægerne ;) Se flere informationer omkring hendes lange uddannelse på hendes hjemmeside samt spørgsmål og tidsbestilling .

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 12:26

Jeg bruger Tove Due, hun kommer i min stald ca en gang om måneden. Ellers har jeg brugt Rikke Schultz. De er begge meget dygtige.

VH Karin

"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu

0
0
Svar på denne tråd

Af sadelmagere...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 16:02

... vil jeg klart anbefale www.sadelmageren.dk

Der findes flere rideudstyrsforretninger (på ingen måde at forveksle med en uddannet sadelmager) i Nordsjælland, der også tilbyder det, men deres resultater er meget... ehm, "svingende".

Venlig hilsen Camilla

Køn og charmerende oldenborgvallak på 7 år sælges.

163cm. i stang, kompakt "sportsmodel"

God allround til dressur, let springning og masser af skovture!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 22:43

www.sadelmageren.dk

hørsholm hestehospital

Helle Nielsen

Carpe diem

0
0
Svar på denne tråd

Anbefalinger
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 07:19

Brian Rützau, Sadelmager

Charlotte Frigast, kiropraktor

0
0
Svar på denne tråd

Mine anbefalinger....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 15:34

Sadelmager Stine Julø og dyrlæge/kiropraktor Sune Hansen (ej at forveksle med dressurrytteren) fra Faxe dyrehospital får mine varmeste anbefalinger!

Jeg har lige haft begge ude til min spændte og knap så arbejdsvillige hoppe, og jeg var meget imponeret over deres professionalisme og lyst til at fortælle og forklare så man var sat fuldstændig ind i hestens situation. Min hoppe er blevet betydelig bedre efter rettet sadel og kiropraktorbehandling, og jeg glæder mig allerede til næste behandling for at se om vi kan komme helt igennem problemerne.

- Sara

Tunebjerggaard

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 16:45

Tove Due er rigtig dygtig og hendes regninger kan refunderes hos forsikringen.

Rikke Andersen har jeg brugt og med dårligt resultat, desværre

Sadelmager Dahlmann i KBH bruger jeg og de har til dato altid fået mine sadler til at lægge perfekt på min meget sarte hoppe.

Hun kan kun gå med Passier sadler på grund af skulderfriheden.

0
0
Svar på denne tråd

anbefaling
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 21:37

Dygtige sadelmagere: Tanja Lange og Dahlman,

Kiropraktorer Rikke, Tove Due eller Maja Guldborg (også dyrlæge)

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Ledige bokse, spritnyt ridehus og søde mennesker på http://www.notholmgaard.dk (postnummer 3660)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har os
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 00:13

førhen sværget til Rikke Andersen. men må sige at hun nogle gange ser ting, og kræver ridemæssige ridemåder som overskygger normale menneskers talenter.

har så flere gange set Bettina købke i aktion. Og hun er MINDST lige så kompetent som Rikke(og nemmere at få ud). Befriende mindre "kreativ" ifht. hvad man kan forvente at folk skal kunne på hesteryg bla.

Oplevede Rikke anbefale til to ryttere med to vidt forskellige heste, med vidt forskellige "problematikker" at de skulle ride dem og skiftevis hæve og sænke tøjlerne op og ned modsat hinanden for at holde skuldrene på plads fortil for hvert skridt-uanset gangart. Og ja, det er sku svært for et jævnt menneske.

Hun måtte så os erkende, at den ene som har fået sin hest behandlet flere gange har gjort et godt arbejde, med bare at ride ganske almindelig sober ridning, for vedkommende havde ik motorik til det der tøjlecirkus. (hvilket jeg os syns er sært, set ud fra et perspektiv om at hesten skal ha ro i munden. )

Bare for at nævne en ting..

Så herfra anbefales Bettina købke.

Til sadler er jeg selv utrolig glad for Jim. (jimssadelmageri) Han er super flink, topservice, og vildt dygtig. Både kiroer og dyrlæger roser hans arbejde.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil anbefale
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 00:34
Katrine fra næstvedegnens dyrlæger. Hun er super dygtig og kommer med gode genoptræningsforslag. Hun er god til at finde problemerne, hvis der er nogen;) Hun gir sig os tid til at være grundig, og jeg har stor tillid til hende. Så hun kan varmt anbefales:) Det er heller ik i den dyreste ende, tror jeg gav 1400 første gang med kørsel og 1000 for opfølgninger. Hilsen Anna
0
0
Svar på denne tråd

puha puha
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 16:37

Vi har været hele junglen rundt med sadelmagere.

Vores valg har helt sikkert været Brian Rutzou som der også linkes til højere oppe.

Har prøvet både Rikke schultz og Betina Købke syntes de er gode hver for sig( begge dyrlæger ) men Betina kunne bare fortælle og komme med de ting der skulle til, så min datter også selv kunne håndtere det.

Men stor ros til dem begge.

Pas på " såkaldte" sadelmagere, som reklamere med at de er sadlemagere, men ikke er andet end alm. ryttere.

Brugte næsten 1 år på en før Betina kom ind i billedet og stadig ville hun ikke erkende sin fejl.

Eva

Nogen siger 3 gang er lykkens gang, vi siger 4

Ponyen er helt perfekt

KAT. 1 dressurpony til salg

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 21:21

MHT kiro, ville jeg bruge hende fra Hørsholm Hestepraksis, hun er virkelig dygtig..

Sadelmager, er Dahlman rigtig god, Tanja Lange kommer aldrig i nærheden af min sadel, det er spild af penge!!!!!!!

Hilsen Maria

Nu med Enghavens Fiona <3

" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"

Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 15:59

Af sadelmager kan jeg anbefale Tanja Lange(som vidst pt.er sygemeldt)

Kiropraktor vil jeg anbefale Helle Møller.

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 12:35

Vi har haft en lang forløb med kiropraktisk behandling hvor vi har prøvet flere forskellige kiropraktore og vores klar favorit er Bettina Køpke fra Hørsholm, hun er super effektiv kompetent og super super sød.

Vi har også haft Line fra Laugø et par gange med samme positive erfaring... de få gange Bettina ikke har kunnet komme hurtigt nok.

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 15:15

Den eneste kiropraktor jeg klart kan anbefale er Maja Guldborg ved Haslev.. Hun er også uddannet dyrlæge. Hun er SÅ dygtig..

Af Sadelmager vil jeg anbefale Sadelmageriet.dk, hun er rigtig rigtig sygtig og arbejder uafhængigt af mærker. Derudover går hun mere i dybden med tilpasning af sadel, end jeg har oplevet andre sadelmagere gøre..

Equitop Myoplast sælges til 500 kr. bøtten.

Tilbyder billig sommergræs 2012 i fantastisk natur med mange skønne tur muligheder. :)

0
0
Svar på denne tråd

anbefaling.
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 18:50

Jeg kan give min varmeste anbefalinger til Rikke Schultz, som også er dyrlæge. Hun er den bedste jeg har prøvet.

Jeg har også prøvet Rikke Andersen én gang og jeg må sige, at jeg ikke imponeret. Ifølge hende var det IKKE hovleddene(som dyrlægen ellers sagde), men knæene, der gjorde hesten halt . Det fandt hun ud af med sådan en slags ultralyds-dims hun bruger meget. En MRI-scanning hos dyrlægen har så efterfølgende vist, at hesten har begyndende hovledinflamation, men knæene de er skam helt fine . Men hun er meget sød. Kunne dog ikke fortælle mig noget, som jeg ikke vidste i forvejen, og så den med knæene var nok lidt af en smutter. Så spild af penge for mit vedkommende.

Hun bekræftede mig i, at jeg fremover ALTID vil bruge en kiropraktor, som også er dyrlæge. De har altså en lidt mere faglig/saglig tilgang til tingene, hvis du spørger mig.

Og så vil jeg anbefale dig Oluf fra Ingdams som sadelmager. Har kun gode erfaringer med ham, selvom jeg godt nok har læst nogle knapt så gode historier om ham herinde. Men han har lavet 2 gode sadler til mine heste. Jeg har også hørt/set meget godt arbejde fra Charlotte fra Barok Amok(tror jeg nok det hedder).

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd

Brian Rützou
Forfatter: 
Dato:  12-06-2012 19:57

får til enhver tid min anbefaling.

www.sadelmageren.dk

Vicky Mathiesen & fantastiske Dejó
Kuhlmanns Liva & Plissé K.

Billig Welsh bedækning 2012:

Fronbach Hello Casanova

Sponsored by

Kopenhagen Fur - Sadelmager B. K. Rützou - HERI

Ll. Haspeholm hestefoder - Kronborggaard.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 21:34

B.K. Rützou skal også have min anbefaling! Han var den eneste ud af ca. 6 andre som løste vores sadelproblem endeligt. Han er utrolig dygtig, lige ud af posen og effektiv. Han får et stort 5 tal fra miig!

Iøvrigt har Peter (fra Tattersall) et godt ry, og bruges af mange i Nordsjælland. Har haft ham ude en enkelt gang og han virkede dygtig og til at have med at gøre.

Oluf fra Ingdams har jeg enormt dårlige og uacceptable erfaringer med, og hans ry er meget op og ned.

Med venlig hilsen

evA

0
0
Svar på denne tråd

Sadelmager
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 22:06

Rützou får også mine bedste anbefalinger...

Men var nu også fint tilfreds med Peter som Eva ovenover nævner. Ganske kompetent selvom jeg ikke er så vild med at sadlen og hest ikke ses sammen af vedkommende der skal lave jobbet... (Passier sadel der blev sendt til fabrikken) Men den passede da den kom retur. :)

0
0
Svar på denne tråd

Tralalal
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 22:07

Jeg ved godt det er langt væk, men jeg er glad for min dyrlæge/kiropraktor. Sune fra Faxe. ellers er der Rikke Andersen (tror jeg hun hedder.

Sadelmager er der Brian Rútzou. Han har lavet et fint stykke arbejde på min ene sadel. Men jeg synes ikke han er så grundig som jeg godt kunne ønske mig han var. Derfor har jeg valgt Charlotte Knigge (Barok amok) denne gang.

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 09:14

Sadelmager Brian Rützau

- Karina

Med de to duller Kannevangs Kamille K4 og Ping Pong McVerdi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider