Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ømtået belgier, HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2012 19:35

Hej

Nogle der har erfaring mht. Valg af sko til en belgier.

Han har haft sko på der var rundet op foran, fordi han gik og snublede meget med alle "flade" sko.. Men efter kort tid begyndte han på dette igen.

Nu skoene pillet af og det gik egentlig helt fint til frosten satte ind. Nu er han meget øm. Jeg vil ikke tro der er mulighed for af smide alm. Sko på ham igen.

OBS. Han er kun øm for forbenen og går uden sko på alle 4

0
0
Svar på denne tråd

Måske boots
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 09:07

Hej,

Du er ikke den eneste med en hest uden sko, der er ømbenet lige nu, hvor det har sat ind med barfrost. Min egen går meget, meget forsigtigt rundt på sin før så mudrede fold, der nu er et inferno af hårde knolde. Da jeg ikke selv har mulighed for at putte boots på om morgenen og jeg ikke synes andre skal bøvle med det, må hun gå uden, den lille stakkel, men ellers er boots da et bud på, hvad man kan gøre for at hjælpe sin hest. Jeg ved godt nok ikke, hvilke boots der kan passe en hov i belgierstørrelse, men prøv at spørge hos Hovfokus.dk, der kan du sikkert få hjælp og gode råd.

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Sko til belgier
Forfatter: 
Dato:  26-01-2012 21:19

Jeg ville få lagt nogle rundede sko på igen.

Jeg går ud fra, at du mener at hesten er for øm til at få alm sko på? Men faktisk så tager man mere af hoven når der kan sko på, så måske det går.

Hvis han har problemer med at snuble, så vil jeg tro at rundede sko kan hjælpe. Mange lader dem bare ligge alt for længe og derfor bliver tåen for lang og hesten snubler igen. Sko skal faktisk skiftes hver 6 uge for at ligge optimalt, hvilket er vigtigt i dit tilfælde (eller hestens ;-) )

hilsen

Daniela

0
0
Svar på denne tråd

Boots ....
Forfatter: 
Dato:  28-01-2012 08:31

Hvis han ellers går fint uden sko og kun er ømtået pga. frosten, så synes jeg måske du skulle prøve med boots. Der findes flere slags boots til store hove. Tjek f.eks. Easy boot Epic:

hovfokus.dk/ product_info.php?products_id=44

Måske ikke lige det bedste valg til foldbrug. Men hvis det kun er et begrænset antal timer, vil jeg tro, at det kan fungere :-)

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd

bla bla
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 15:36

Jeg ville prøve nogle boots...

Sagde Louise

Juuls Hestetræning

- Forstå din hest

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider