Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Pavo foderplan HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 19:44

Hej alle HN'er

Jeg har brug for lidt hjælp til at få lavet en foderplan til min hest. Jeg regner med at han skal have Pavo Condition Ekstra eller Pavo Basic Plus.

Kan nogen fortælle mig hvor meget en hest i let-almindeligt arbejde skal have pr.100 kg kropsvægt af de to forskellige foder?

 

Han går i øvrigt på fold i dagtimerne og får ca. 6-7 kg hø om dagen.

 

Jeg er egentlig mest overbevist om at Basic Plus er det rigtige til ham, men det er ikke sikkert forhandleren har det, jeg kan i hvert fald ikke se det på hjemmesiden, så Condition er alternativet til det.

 

Kan nogen i øvrigt fortælle mig hvor store pillerne er i Pavo Condition? De skal nemlig kunne gå i foderautomat, og den kan kun tage relativ små piller.

 


Kristine og Filip

Dejlig lille allroundhest udlånes til den rette rytter i trekantsområdet, send gerne en besked, hvis du vil vide mere :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pavo foder
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 21:04

Hej Kristine.

 

Vores 2 heste for pavo, den gamle på 19 for pavo condition og den unge for pavo grov, de for begge 2 kg pr dag, fordelt over 2 måltider, ifølge vores forhandler må de max få 2 kg pr dag, derudover for de alt det hø de kan spise, og lucerne, den unge for også fed complex da der ikke er nok kobber i grow, pillerne i condition er for store til foderatumat, så du skal nok ha basis plus

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker :)
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 21:45

Tak for svar

Øv, det var det jeg frygtede mht pillernes størrelse Så håber jeg bare hende forhandleren har Basis Plus, ellers må jeg ud i noget helt andet foder


Kristine og Filip

Dejlig lille allroundhest udlånes til den rette rytter i trekantsområdet, send gerne en besked, hvis du vil vide mere :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pavo foder
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 21:58

Velbekommen, hvis hun ikke har det, kan hun sikkert skaffe det hjem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vedr. foderautomater
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 22:01

Jeg bruger pavo s nature best i mine foderautomater (ifeed), det fungerer fint.


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker :)
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 23:07

Godt at høre at det ikke kun er piller der duer

Jeg er faktisk ret sikker på at det netop er ifeed automater vi har i stalden, så det kan da godt være jeg kan udvide min horisont lidt alligvel

Lennert, ved du hvor de skal have af Natures Best pr. 100 kg kropsvægt?

 

Andre der har forslag til/erfaringer med hvilket foder man kan bruge i ifeed automaterne?


Kristine og Filip

Dejlig lille allroundhest udlånes til den rette rytter i trekantsområdet, send gerne en besked, hvis du vil vide mere :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 lys forude :)
Forfatter: 
Dato:  12-11-2011 20:12

Hurra hurra, så er der lys forude

Forhandleren har heldigvis også Pavo Basic Plus og det kan godt gå i foderautomaterne. Skønt at der er en løsning på min foderproblem, man kan jo næsten ligge søvnløs over det

Og så har jeg det sådan at når nu jeg omsider selv kan bestemme hvad der skal proppes i min hest, så er det bare ikke rigtig godt nok, at han kun skal leve af et tilskudsfoder, så jubii, nu skal bassen have Pavo


Kristine og Filip

Dejlig lille allroundhest udlånes til den rette rytter i trekantsområdet, send gerne en besked, hvis du vil vide mere :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider