Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kiropraktor - træder ikke sko af mere :)
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 14:57

Hej derude.

Jeg gjorde mig lige en erfaring den anden dag.

Ja faktisk gjorde jeg mig en del erfaringer.

Jeg havde kiropraktor til opfølgning fra nogle behandlinger sidste år, han låser lidt i bækken og nakke, fordi hans skuldre fra fødsel ikke er helt lige.

Mens vi står der og snakker, og hesten småsover sig hun, er det ikke dejligt han ikke træder hans forsko af mere?

Jeg tænkte bare what?? Hvor vidste hun det fra?

Det må hun havde glemt at fortælle sidst, men hun ville have ædt sin gamle ridehjelm på, at efter forrige behandling, ville han ikke træde dem af mere. Og ganske rigtigt - jeg havde bare ikke tænkt på det var pga behandlingen, jeg troede bare jeg var heldig

Det er fordi han nu kan flytte fødderne hurtigere, og ikke kommer til at træde på sig selv.

Super tænkte jeg..

Så arbejder hun videre, og spørger om jeg får ham redet godt nok igennem på schenkelvigningerne til højre. Narjh jeg er lidt skæv i min skulder og vægt, så det driller mig faktisk.

Hun troede nu ikke det var mig, men hesten, for hans skulder og ben var ret låst, og kunne ikke bevæge sig nær så godt den vej ud, som den kunne til venstre.. Bum bum.

Nu er han så løsnet op rundt omkring, lidt af det gamle var kommet tilbage, men ikke meget. Lidt nyt er kommet til, hvilket er naturligt nok fordi kroppen arbejder på en ny måde efter at være løsnet. Men jeg fik kæmpe ros for mit arbejde, flere muskler, gladere hest, mere smidig og bare generelt fantastisk at springe på i forhold til førhen :) Klap på skulderen til mig selv :) :D

Han skal følges op om en måned igen, spørg lige om jeg glæder mig til at hans fridage er ovre, og hans "genoptræningsdage" med ligudrettet træning et par dage er ovre, så skal de vigninger altså testet.

Nå men jeg ville egentlig bare fortælle en solstråle historie om hvor godt det kan gå med sådan en kiropraktor :)

Er der andre der har haft mærkbare oplevelser med jeres heste efter kiropraktor?

Jeg kan ikke lade være bare at smile og vinke når folk påstår at det er noget pjat, og at de tror på at en der trykker lidt på kroppen af en hest, kan lave noget om - de skulle prøve det!

Rikke - nu med Fellini ( Nynne og kresten)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Og nårh ja...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 15:02

Og nårh ja, sidste år stod vi med en jagthund der måske skulle aflives, fordi dyrlægen havde beordret vokseværk og gigt i et forben på den - og den er af typen der absolut ikke kan stå eller gå stille - dene r født til at drive og jage.

Men den kom ved et uheld til skade fordi den kom under en hest - og afsted til dyrlæe akut med ham. Hun syntes ikke det virkede til der var nogen skade ud over slaget, men ville lige gå ham igennem alligevel - for hun var også kiropraktor ( den samme som til min hest ) Hun satte en skulder på plads, hans tæer på begeg højre fødder, og hans hale.

Og et par dage efter da han var kommet sig, haltede han ikke mere - og har aldrig gjort det siden nu et år efter :)

Fik jeg sagt jeg selv går til kiropraktor? :D :D :D

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

det....
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 16:46

Det lyder ligesom mig. Jeg går også og træder mig over mig selv, når min ryg sidder fast. Og det er ikke smart at falde over sine egne ben med sporer på. :)

Synes det lyder som en kiropraktor, med styr på anatomi. Hvem er det?

Jeg må dog ikke selv gå til kiropraktor mere, efter de fandt ud af, jeg er hypermobil. Så det har ødelagt mine led, sagde reumatologen. Jeg får selv KST til hesten (får Trine Venø ud), da det er mere skånsomt.

0
0
Svar på denne tråd

bruger også
Forfatter: 
Dato:  30-09-2011 20:27

jævnligt kiropraktor til både hesten og mig selv, min gamle hest blev rettet fuldstændig op fra at være pænt skæv i krydset til at være helt lige.

Så synes det er gode penge at give ud, har lige haft en forbi min nye hest, der var så ikke så meget at komme efter kan dog godt mærke forskel på før og efter.

Mvh Naja

ps-dejligt med færre smederegninger

du ved du bruger for meget tid på facebook

når du leder efter "like" knappen på hn;-)

0
0
Svar på denne tråd

Min hest
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 11:22

Min hest tabte også rigtig mange sko for nogle år tilbage, og det var som regel altid venstre forsko. Det første jeg kiggede på, når jeg skulle hente ham ind fra fold, var om han nu stadig havde sine sko på.

Efter han blev rettet i hoften af en kiropraktor, har han stort set ikke tabt en sko. Måske 2-3 gange de sidste 3 år, den ene gang pga. sømmene havde løsnet sig og smeden skulle komme et par dage efter.

Så jo det har kæmpe meget at sige. Sikke mange penge jeg har sparet, ved at få rettet den hofte.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

Med Gule hesten

0
0
Svar på denne tråd

hvem???
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 15:18

hvem er dog den kiropraktor??

står med en hest der godt kunne bruge en hjælpende hånd..

skriv endelig, evt i besked

k.h sidse andersen

0
0
Svar på denne tråd

Hun hedder...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2011 22:32

Åh jamen øhm.. Hun hedder bare Heidi :D

Jeg prøver lige at finde resten af navnet :D

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 09:03

Når i nu bruger både tid og penge på kiropraktor og genoptræning til jeres hest - så gør jer selv den tjeneste at få rettet jer selv op, ellers er i lige vidt om et par måneder :-)

Til det kan jeg bl.a. anbefale Kranio-Sekral terapi, Hanne Andreassen (http://www.K-S-T.dk). En kiropraktor kan også gøre underværker - men det kræver man selv gør et stort stykke arbejde også - ligesom ved hesten :-)

Jeg kan mærke min ridning er blevet så meget bedre, mine stærke og svage sider er ikke udlignet, men der er sket en betydeligt ændring til den gode side ;)

0
0
Svar på denne tråd

dyredoktor
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 13:23

Ja en kiropraktor kan virkelig gøre underværker med ens hest :)

Rikke det skulle vel aldrig være Heidi Nielsen fra skive-egnen du bruger??

hendes hjemmeside hedder dyredoktor.dk eller sådan noget.

Er det hende har hun også mine varmeste anbefalinger hun er så dygtig og så god til at håndtere hestene.

Og så er hun jo ikke kun dyrlæge/kiropraktor, men har også kurser i akupunktur og meget andet.

Mvh

Mie

RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011

Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox

Bedækning ved Dagirr tilbydes i 2012, se mere på min profil

0
0
Svar på denne tråd

Mie....
Forfatter: 
Dato:  02-10-2011 22:22

Mie, det er lige nøjagtig hende som jeg bruger :)

www.dyredoktor-heidinielsen.dk/

Hun er bare vildt dygtig - og sidst hun var her, fik hesten også nåle i, bare lige fordi det virkedde afslappende og smertelindrende, så han havde nåle i koderne, krydset og manken med i kiropraktor prisen, han stod bare og døsede totalt hen, og syntes det hele var så fantastisk :D

Heste.dk

0
0
Svar på denne tråd

Randers
Forfatter: 
Dato:  03-10-2011 19:40

Er der nogen i Randers området som snarligt skal have besøg af hende ?

Jeg har en pony som jeg ellers har brugt sibylla til men kunne godt tænke mig en second appinion på hende nu og der tror jeg Heidi ville være et godt valg.

/June

Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om

Nothing improves with age

0
0
Svar på denne tråd

tror da lige jeg skal...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 00:08

have fat i hende Heidi, nogen der ved om hun køre til Karup og behandler og hvad hun tager for det?

0
0
Svar på denne tråd

Tag en snak
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 10:40

Heidi er nem at snakke med - så giv hende et kald og få en snak om problematikken...

Er så heldig at hun har en veninde hernede på Varde-kanten så har også kunne gøre brug af hende. Havde en hoppe der bukkede ved galopanspring og som havde haft en uheldig trailertur hvor den gik bagover ud af traileren. Kan specielt godt lide den gode vejledning Heidi giver ifht hvad man selv skal træne mellem behandlingerne. Hun behandler ikke bare igen og igen - der arbejdes på at løse problemerne permanent.

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

det lyder da....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 11:13

Super så må jeg hellere få ringet til hende.

Skal helst have løst det en gang for alle.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider