Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 fodring af plag der er til den gode side
Forfatter: 
Dato:  07-09-2011 22:07

Halløj....


Jeg har en hingste-plag på 14 mdr...Han er en blanding af haflinger og DV...Han er absolut til den gode side ren huld mæssigt (der ligner han nok haflingeren)Han har gået på sommerfold og selvfølgelig fået sine daglige vitaminer...Nu er han igen kommet på vinterfolden og får al den wrap han kan spise...det kan der ikke laves om på da han går med andre hypper der har det på den her måde. Nu spekulerer jeg så på om han vil vokse optimalt hvis jeg blot fodre ham med wrap og vitaminer vinteren igennem....før sommerfolden fodrede jeg med surgrow....men jeg er ikke interesseret i at han bliver mere fed.....hvordan gør jeg det bedste for ham så han vokser optimalt?????


Damgård


0
0
Svar på denne tråd
 
 evt......
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 21:09

hej


da jeg ikke er fan af meget krybbefoder har jeg brugt denne løsning til min 2 års hingst


tjørnehøj mølle super plus....de skal ikke have så meget og de er dækket ind med det de skal bruge til at vokse og meget lavt stivelse som ikke er sundt for væksten, min er så lidt svært at holde sul på så han får så fiber piller sammen med det, så han kan tage lidt på og så alt det wrap han vil have.


mvh. Loa

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2011 21:30

Enig med ovenstående.


Min plag er ikke dækket ind med lysin etc., hvis hun bare får vitaminer, så hun får 600 g hors balance, og så er hun pænt dækket ind. Der er ingen korn i.


Medlem af klubben med meget intern humor. Men vi har det selv sjovt

0
0
Svar på denne tråd
 
 suregrow
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 07:29

suregrowen skulle ikke fede fik jeg fortalt da min vallak plag også er i god stand, han får også wrap ad libitum, også suregrow og græsmix.

Jeg er glad for suregrowen da jeg ved han er dækket korrekt ind. Min plag skal have 900g/dgl det svare til en liter med top, og i min løsdrift bindes de op 2 x dgl så han tildeles ½ mål suregrow pr måltid + græsmix, det syntes jeg ikke er meget.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider