Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 For mange tænder...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2010 18:39

Jeg har en 5 års som har et temmelig uregelmæssigt tandsæt - dvs han har 2 fortænder for meget.

De 2 ekstra fortænder sidder som sådan fint nok er ikke noget problem (endnu) men da de sidder på tværs, altså vokser op med "siden" fremad siger min dyrlæge at en operation nok vil komme på tale på et tidspunkt.


Er der andre der har haft/har heste med den slags tandproblemer?

Hører meget gerne fra jer hvis i er derude og om hvilke erfaringer i har med de problemer


Hilsen Mette
-----------------------------------
Casuri Larendo
0
0
Svar på denne tråd
 
 Også min hest....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2010 11:36

Min ene vallak, som jeg købte i februar, havde en ekstra fortand - en af de yderste. Det var en mælketand, der ikke blev stødt ud, og som med tiden ( han blev 5 år i maj ), ville begynde at genere og betyde at den blivende tand ville få en forkert tandstilling. Så den blev stille og helt udramatisk fjernet af min dyrlæge, og den blevende tand rettede sig lynhurtigt. Jvfr min dyrlæge, er dette ret almindeligt og ikke kompliceret for de fleste.




Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 æblegrød
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 00:25

tja min 6 års har også ret uregelmæssig tænder.. mangler nogen steder og har vidst for mange andre steder.. ser hvertfald ret sjovt ud.. Kommentaren fra dyrlægen jeg havde ude sidst var om hun havde haft brækket kæben..

indtil videre har der ikke været problemer.. da tænderne mangler det samme sted har det vidst ikke så stor betydning ifølge dyrlægen. det skyldes at tænderne slider hinanden og da de begge er væk samme sted går det lige op hvis man kan sige det sådan.. omvendt hvis der kun havde manglet i undermunden ville der ikke være en anden tand til at slide den med og det ville så betyde den skulle have ordnet tænder noget oftere. men indtil videre har der altså ikke været problemer 7-9-13


Nåja så havde den heller ikke en eneste anmærkning på tænderne i handelsundersøgelsen - mærkeligt nok..


Ulrike - Goofy - Cille Pittbull

Everything you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it, because nobody else will

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...........
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 00:57

"Nåja så havde den heller ikke en eneste anmærkning på tænderne i handelsundersøgelsen - mærkeligt nok.."


Det havde min da sørme heller ikke.... til gengæld havde den en anmærkning for en ubetydelig indfodethed .... som min sædvanlige dygtige dyrlæge OG smed ikke har kunnet få øje på...


Ret irriterende - da krikken er købt langt fra vores hjem og dermed havde en anden dyrlæge til handelsundersøgelsen...


Men heldigt at kræet iøvrigt har vist sig sundt og raskt - EFTER ormekure, lusekure mv...




Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 æblegrød
Forfatter: 
Dato:  28-06-2010 15:46

ja nogen ad de dyrlæger må have røget noget stærkt inde de undersøger hesten :D Ved mig var det vidst fordi han regnede med at han bare kunne gå hen og åbne munden på en vildt fremmed hest, hvilket min reagerede ved at stejle og ødelægge grimen.. og så undlod han da bare at kigge i munden og skrev bare ingen anmærkninger :D


Ulrike - Goofy - Cille Pittbull

Everything you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it, because nobody else will

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  01-07-2010 08:02

Rart at vide at Lui ikke er den eneste hest med mystisk mund


Kan dog bare ikke rigtig se hvordan det skal gå hvis han får dem fjernet - det er de 2 midterste fortænder så han får jo et kæmpe hul i colgate smilet hvis de bliver fjernet...! Og så vil de nederste tænder jo vokse op i hullet hele tiden.

Æv


Hilsen Mette
-----------------------------------
Casuri Larendo
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider