Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 sadel?
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 14:09

jeg har købt en dv hoppe på 12 år alm af bygning, 162 høj. jeg selv er en str. 36-38 og 168 høj. hvordan finder jeg den sadel der passer min hest, men også mig bedst, str. mæssigt osv.? jeg er ny begynder så vil gerne at det er i orden. og hvad er bedst, brugt, ny, bomløs eller ej? skal kun ride skovtur og lettere hygge dressur på banen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 I de fleste tilfælde....
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 16:14

... får du væsentlig mere for pengene, hvis du køber en brugt sadel af et godt mærke.


Jeg vil råde dig til at kontakte en sadelmager, så du får en sadel, der passer til jer begge to.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 17:42

Den nemmeste, bedste og i længden også ofte billigste måde er at kontakte en uddannet sadelmager ( og en af dem som både ser på sadlen når hesten står stille og når den arbejder under rytter). En sådan sadelmager kan finde en sadel som både passer til hesten og til dine behov og det kan spare dig for mange penge og meget besvær hvis du vælger en sadelmager frem for at eksperimentere selv med hjælp fra et internetforum (intet ondt ment med det i øvrigt ).

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 19:19

en 17" ville nok passe bedst.



MVH Pernille



Bates Caprilli sælges!



R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!


Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe 130-136 stg..

-Nordbagge blanding, 150-155 stg. Hoppe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 22:11

Nu kan det være jeg får nogle over snuden herinde, men smider lige min mening ind alligevel :O). Hvis din hest er ret almindelig af bygning, ikke har meget markeret manke, ikke kan betegnes som hverken specielt smal eller bred og har en pænt lige ryg, ville jeg ikke have betænkligheder ved at købe en brugt sadel f.eks. herinde eller på dba...


Da jeg købte min hoppe i efteråret (som er som ovenstående bygning) - en Oldenborg/Fuldblod på 163 cm.,købte jeg en brugt Hubertus Flexline 17" kombisadel, mellem bom til den første ridning på hende som var i terrænet. Grunden til jeg valgte den, var at den ligger rigtig godt på rigtig mange heste, er god at ride i og er til at finde for penge :O) Desuden vidste jeg ikke hvor langt jeg ville nå med min hest, som havde stået stille i 3 år. Jeg købte desuden en lammepad til at ligge under.


Dette har fungeret superfint og jeg har jævnligt tjekket om hun var øm i ryggen (hvilket hun ikke har været) og om underlaget var jævnt "svedt".


Hun har udviklet sig helt enormt og jeg har netop købt en brugt dressursadel til os. Jeg har valgt en Kieffer Lech 17" mellem bom, en sadel der giver en rigtig god støtte i sædet. Jeg har lige prøvet den på hende idag og den ligger bare helt perfekt.


Grunden til at jeg har valgt at "gå udenom" sadelmager, er at hvis alligevel køber en brugt sadel, skal den jo omstoppes efter netop din hest på et tidspunkt alligevel. Hvis din hest er utrænet, er det godt med en lammepad indtil den har sat lidt muskler. Desuden har jeg hørt mange der har købt af en sadelmager og alligevel har fået en skrupforkert sadel.


Du skal naturligvis alliere dig med en der har en del erfaring med heste, hvis du er det mindste usikker på om du kan vurdere det selv. Og sætte dig rigtig meget ind i hvordan en sadel skal ligge for at ligge helt perfekt - uanset om du køber selv eller gennem sadelmager/butik.


Mht. til prisen kan jeg oplyse at jeg gav 700 kr. på dba.dk for min Hubertus-sadel (elsker den :O)uden montering (stigremme, bøjler, underlag, gjord) og har givet 2000 kr. på heste-nettet.dk for min Kieffer uden montering.


Held og lykke med projekt "sadel" - håber du finder den helt perfekte til Jer begge 2. Og tillyke med hesten :O)






0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for de nyttige svar
Forfatter: 
Dato:  01-04-2010 22:21

tak for et rigtigt dejligt svar jeg vil tage de gode råd med mig videre når der skal findes sadel, jeg er blevet en del klogere og blevet bekræftet i de ting jeg var i tvivl om :) god påske alle sammen :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider