... 2½ års fik en knusning her i februar. Smeden kom og skar hul, for at vi kunne få blodet lukket ud. Han var halt, især når han drejede højre rundt, hvor han lagde vægten på indersiden af venstre forhov, hvor knusningen sad.
Efter at han havde gjort dette, anbefalede han mig at skaffe et par Cavalla Simple Boot, som han skulle gå med indtil at sålen igen var tyk nok til at kunne klare det selv, eller at hans hove var tørret nok op (efter alt mudderet i vinters), til at han kunne få sko på.
Desværre havde vi det problem at skoene ikke kunne blive på i muddert, så han tabte dem, og knusningen blev til en lille hovbyd i marts. Efter at den var fjernet, lavede vi en sygefold, på det TØRRESTE stykke fold, og der fik han lov og gå. Og siden har der IKKE været problemer.
Med mindre at der er meget mudder og blødt der hvor din hest skal gå, så ville jeg invisterer i et par Cavallo Simple Boot. Det er en lidt dyr udskrivning her og nu, men det er billigere end sko i det lange løb, da de holder lang tid. De kan jo også bruges til at ride med.
Min lider også at flade hove (efter sin mor), men efter at han i 2 måneder (mellem to gange smed), har gået med disse boots, syntes jeg allerede at han står bedre for sine forhove. Han er ligesom ikke så flad. Hans forhove bliver aldrig gode, men jeg kan tydelige se at det hjælper at han ikke slider dem.