Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hævede ´´kindposer´´ nu?
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 20:52

Jeg lurede lidt på hesten i går, synes den var lidt hævet ved ´´kindposerne´´ og så i dag var den meget hævet men ellers frisk og klar til ballade, jeg har set andre heste have det om foråret pga noget i græsset men da ikke på denne tid, han får udover det græs der er på marken hø og warp, kan det være pga. warp?


Ejer - af Silver Night, ponyen som ikke går ned på udstyr !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 For lidt græs
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 20:57

Jeg har altid lært at "poserne" kommer pga. at hesten går for meget med hovedet nede, da der er for lidt græs på folden.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 tilstoppede spyt kirtler
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 22:21

Pres en-to citroner og sug saften op i en engangssprøjte og sprøjt det i munden på din hest. Den multi sure citron saft får helt automatisk spytkirtlerne til at tømme sig.


Det skulle hjælpe efter råd fra min dyrlæge.






If it´s not a Border Collie, it´s just a dog


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sure citroner
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 22:30

Tak for det råd jeg vil prøve at købe citroner i morgen.


Ejer - af Silver Night, ponyen som ikke går ned på udstyr !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 SAND PÅ FOLDEN
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 00:57

Hej!


Jeg har haft flere heste der spiste sand på folden fordi de går og leder efter små græsrødder. Mine heste har ofte været hævede pga dette.


Læg mærke til om der er sand i afføringen det er meget afslørende. Har din hest ikke adgang til frøgræs el andet strøelse på marken vil den helt naturligt lede efter andet at spise og derved indtage sand.


Problemet ved dette er at den kan risikere at få kolik el forstoppelse. Du kan evt. forebygge dette ved at fodre med produkter som irish mash fra st. hippolyt der smører maven. 1 gang i ugen gør også gavn. Ellers spørg din dyrlæge til råds.


Håber du kan bruge mine råd.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider