Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvor længe uden hø
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:20

Lave lige en ny tråd...


Min ene hoppe især vil jo ikke have mit fine wrap, så spørgsmålet er - hvor længe kan jeg lade hende gå uden hø/ hvor længe skal jeg give hende til at vænne sig til wrappen ???


Hun har wrap i boksen og der er masser af græs på marken (den ligner næsten en sommerfold)


www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 20:31

...jeg ville nok sige en uges tid...er hun ikke begyndt at spise af wrappen inden for en uges tid så begynder hun nok heller ikke... så ville jeg nok lede efter noget alm. hø i stedet.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


Westernsæt sælges + kombisadel 17"


0
0
Svar på denne tråd
 
 OK ... ...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 20:34

Høet har vi så rigelig af, syntes jo bare at wrappen virker bedre - men det er jeg jo åbenbart ene om at syntes...


Og vil denne ene ikke spise wrap ryge de alle tilbage på hø, da jeg så ellers ikke kan nå at bruge en balle...



www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 så må de jo få hø
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 21:52

der er jo nok en grund til de ikke kan lide den wrap der er lavet, som det også blev nævnt i en anden tråd... så jeg ville nok se tiden an i et par dage, stadig give den noget hø hver dag så mikroorganismerne i stor tarmen ikke døde, men havde lidt at leve af...

man kan se på det sådan at nede i tarmen er der nærmest en masse små heste, nogle spiser græs, nogle spiser wrap og nogle spiser hø. Hvis man så fjerne høet så dør de små heste der levede af hø og der er kun dem tilbage der spiser græs... dette er ikke så godt for hestens tarmsystem, derfor bør man aldrig tage høet helt fra den, men først fjerne det når den har levet af hø og wrap i 14 dage (det er ikke helt så slemt når de går på græs som de går hos dig)...

det er lidt samme porblematik hos dem der skifter grovfoder fra en dag til en anden, fordi der ikke er mere af det første... folk glemmer ofte at også dette skift bør ske over 2-3 uger...

nå fik lige skrevet en hel roman sorry :)


Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider