Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 tilvæning til vandkop
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 19:59

Hejsa

Jeg har opstaldet en 4 års fjordhoppe, men tror ikke den har prøvet at drikke af vandkop før.

Om ca en måned får jeg et føl hjem som heller ikke har vandkop der hvor den er nu.

Mit spørgsmål er så hvordan lærer man dem at drikke af den, har i nogle gode erfaringer eller tips.

Mvh AnneMette.


pease love and understanding

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min pony vil ikke...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 20:02

JA her hører jeg gerne med..

Jeg har prøvet alt for at få min araber til at drikke af vandkop, men lige lidt hjælper det..




Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe, Jasmin født 29/4-2002

^^Elsker hende^^


En rigtig pige rider. <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 dsdasdsa
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 22:50

Prøv at hælde lidt æblejuice i, vores den ene hope lærte næsten at drikke på den måde, men hun kan ikke lide at trykke på pladen, så vi har købt en vandkop med flyder.






Gode hilsner Fru Bach
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandkop
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 09:54
Man skifter bare vandkopperne ud med vandkopper med flydere, så er man ude over det problem.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vandkop
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 13:33

Hej igen tak for rådet, men nu er det sådan at den ikke drikker det vand jeg har fyldt koppen med, og synes måske ikke det er løsningen at skifte kopperne ud, hvis den senere skal stå et andet sted, og problemet bare melder sig igen.

Er der ikke andre med et godt råd?

Nogen der har prøvet det med et føl måske, da jeg får mit hjem om en måned, og de har ikke vandkopper der hvor jeg får den fra??


pease love and understanding

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 11:54

Mit føl på 3 måneder har lige lært at drikke af vandkop. Helt af sig selv :-)


Så de skal vel bare være tørstige nok.


Min haflinger på 11 kunne heller ikke finde ud af at drikke af vandkop før, men så fandt hun ud af hvor vandet var da hun blev tørstig nok.. Jeg trykkede bare på vandkoppen så den var fyldt..


Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt rødt hingsteføl sælges!

Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn!

Venter Aljano-føl 1. maj 2008

MINI-WRAP SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 vandkopper
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 12:28

Tjaa


Jeg købte to vandkopper og ingen af hypperne kunne hitte ud af det, og de blev bange for lyden og det sprøjtende vand...


Hmmm tænkte jeg, hva gør en klog så??


Jeg skar en gulerod ud i små stykker og lagde dem i den tomme kop...

Dagen efter lagde jeg gulerod i en lidt fyldt kop og sådan vænnede de sig til at lyden fra vandet var ok...


Håber det hjælper


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gulerodstrick
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 16:49

Lyder som et genialt trick ;-)


Har dog flydere i vandkopperne herhjemme - så ingen problemer.



DRESSURHOPPE KØBES

3-6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted. Jo mørkere jo bedre - skal være redet.

STALDEN ER SNART FÆRDIG - SE SELV



0
0
Svar på denne tråd
 
 gulerod
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 09:00
Tak for de extra svar, det med guleroden lyder som noget vi kan bruge den er nemlig MEGET madglad.

pease love and understanding

0
0
Svar på denne tråd
 
 hrhtrshrh
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 09:18

den med gulerod eller andet godt lyder god.


jeg mener alle heste skal lære at drikke af vandkop. ellers kan det nemt give overflødige problemer, så synes det er godt du kæmper i stedet for at skifte dem ud!


held og lykke med projektet :)


min lærte det når hun blev tørstig nok..


Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)
-Og det går stærkt ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Perfect...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 16:12

...lærte også at drikke af en ganske alm. vandkop på gulerodsmetoden. Hvis vi skal ændre på alt når hesten skal lære noget nyt for at undgå angst, får vi godt nok travl, da ingen heste er ens :-)





"Man får hvad man gir`"
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 18:56

Det hjælper ihvertfald ikke at de er tørstige nok. Min plag er blevet beordret i boksro og da vi er ved at lægge nyt tag på stalden hjemme har jeg måttet finde et sted, desværre med vandkop. Jeg fyldte vandkoppen med vand og håbede at han fandt ud af det, men ak. Da jeg var ude og gå med ham idag forsøgte han at stikke snuden i den første vandpyt han mødte. Vel hjemme igen gik vi over og kiggede på vandkoppen, men det virkede som om den var for stram for ham, han stak fint mulen ned og rørte ved tappen og blev ved at drikke hvis jeg skubbede til den, han var dog ikke selv i stand til at få vand ud, så løsningen er blevet en vandspand.


Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider