Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Han napper...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 12:14

Jeg har fået min lille lånehingst hjem med henblik på senere køb - han er alt det jeg har drømt om, MEN han napper! Og det næsten konstant når man står og snakker med ham eller går med ham, så tager han fat i snoren f.eks. Han har ørerne fremme når han gør det. Jeg siger et bestemt nej og har givet ham et lille dask også, men han fortsætter. Mega trælst for er helt vild med ham!

Han er 4 år gammel. Er der nogen som har gode råd til hvordan jeg dog får ham vændt af med denne trælse vane?



Hilsen Linda


Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony!



0
0
Svar på denne tråd
 
 nap igen
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 12:38

Man skal ikke slå dem, det er ret naturligt for en hingst at nappe, hvis du kniber ham i mulen med det samme han gør det plejer det hurtigt at holde op.

Det er irriterende men ikke nogen fejl.


Bent


Welsh Cob avler

http://www.welshcob.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 13:10

Det vil jeg prøve. For det er da drøn irriterende



Hilsen Linda


Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 22:10

lille hoppe der gør det. Jeg siger en meget høj (for hende) irriterende lyd, hver gang hun gør det - og hun er næsten holdt op med det. Hun gør det heller ikke for at være ondskabsfuld - men det er meget irriterende, da hun i starten, jeg havde hende ødelagde to lommer på min jakke (og ikke pga. godbidder).


Men det virker hos mig i hverfald...


...og hobitterne *Lisa og Kalina*


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 22:21
Det gør nogen hingste..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Miig...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 23:21

...min hest napper også og man kan sige man ikke skal nærme sig hans boks hvis hn spiser ellers går han til "angrab" ! jeg kan ikke sige nej ttl ham eller bliver sur ellers bliver det værre !?

men du kan måske prøve og gå lige ved siden af ham og så bare værre bestemt . du kan evt tage en pisk med (men ikke slå) du skal bare lige røre ham med den?! Mvh


Den søde Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan siger vi
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 23:01

i min stald: dyr skal ikke tro de er noget , men de skal til gengæld røv forkæles ...


Vil sige , det vigtigste er bare din hingst ikke finder ud af han kan blive ved og at han ikke begynder at løbe om hjørner med dig!

Syntes det er godt du har spurgt herinde så du kan få gjort noget ved det.

Men prøv at klikkertræne ham eventuelt? Kan varmt anbefale Vicki Støvhase ! (exam. dyreadfærdsterapeut)...


Emma Thers: Det lyder ikke godt med din hest, hans psyke bliver jo bare bedre og bedre og til sidst bliver han måske ond, syntes du skal få gjort noget ved det så du godt kan nærme dig din hest når han spiser! Det er da ikke særlig rart, han lyder som en der har lært du bliver fra ham. Siger ikke det er din skyld, det kan lige så godt være en dårlig vane fra tidligere ejer, men han må ikke løbe om hjørner på den måde.


Vicki Støvhase kan man sagtens ringe til og få et godt råd og ellers er det alle pengene værd at få hende ud og undervise én i klikkertræning eller holde foredrag!



Behandl dit dyr ordenligt - svigt det ej efter dens død !
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 10:54
Emma, Ville mene når man ikke kan nærme sig sin hest når den spiser, så napper den ikke kun, den bider sku da.. Ville da bestemt også få gjort noget ved det..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingste
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 21:42

Min hingst gør det samme - ikke fordi han er ond, men han kan ikke lade være når man går ved siden af ham. Han ved godt det er forkert for man skal bare sige nej så reagere han


Jeg har trænet lidt parelli og klikkertræning med ham og det har virket - det er som om jeg har fået forstærket min lederrolle. han gør det stadig men ikke lige så meget...




Venlig hilsen

Maria


Gummimåtte købes


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider