Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Roepiller i foderplan?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 22:42

Skal roepillerne være med i foderplanen eller kan man bare give det en gang imellem ?


Min hyp er nemlig MEGA halmsluger!!!


og har læst herinde nogen steder at roepiller mætter godt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vile vælge at putte dem i en
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 23:15

foderplan. Der er jo FE i og hvis du skal op på en mængde der gør at din hest ikke æder alt halmen ja så skal det medregnes. Og det skal ikke gives en gang i mellem. Det skal gives hver dag for at opnå den ønskede efekt og får at stabilisere tarmfloraen der ændre sig hver gang man ændre foder.


Hvor meget hø for din hest??


Foder kursus den 8/1. se mere på www.heste-nettet.dk/fo...95/199695/
Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 roepiller
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 08:47

Er med i foderplanen til mine 1½ hest.

Jeg oplever det giver større "ro" når de får det dagligt.Mine får 2-3 gange i døgnet.


Annette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg regner det med
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 18:01

Jeg regner roe pillerne med i foder planene til mine . De får det også for at blive mætte (da de får meget lidt til deres ellers måltider i form af vitaminmüslie, altså i forhold til andre heste) Jeg giver roepiller som middags mad. Og suplere så med hø og gulerødder også


Min store hest er nemlig også halm sluger . så jeg er ved at sætte hende op i roepiller igen igen :) smiler


// Stine .


Med Chilli <3 ogFie <3

, Chil Min lille prinsesse <3

, Elsk På Mine 2 Tøser <33

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regner
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 18:20

Jeg regner roepiller med i foderplanen.


Jeg giver mine roepiller som det sidste måltid, inden natten, så de er dejlige mætte.


Hvor meget hø, får din hest til natten, siden han æder halmen.


Mine to ponyer + et føl deler en stor balle hø(10 kg) til natten, og de rører stort set aldrig halm, selvom de får budt en skive hver dag.




Mvh Rikke

PharLap efterlyses, se mere her:

www.heste-nettet.dk/fo...732/95732/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke Pedersen
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 19:48
Min store hest er også halmsluger/mega bokssviner. Der er aldrig noget rent tilbage dagen efter. Og det er selvom hun får de kg. hø hun skal bruge (altså pr kg hest:))som det sidste jeg gør ingen jeg tager hjem om aftenen . Og frøgræs ved siden af. Hun kommer ud lige når det er blevet lyst om morgenen . Og kommer ind når det omtrendt lige er blevet mørkt . Men alligevel blir det hele pisket rundt og ædt . :) Det kan være det er tidspille ?? :/

// Stine .


Med Chilli <3 ogFie <3

, Chil Min lille prinsesse <3

, Elsk På Mine 2 Tøser <33

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke Pedersen
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 19:49
Min store hest er også halmsluger/mega bokssviner. Der er aldrig noget rent tilbage dagen efter. Og det er selvom hun får de kg. hø hun skal bruge (altså pr kg hest:))som det sidste jeg gør ingen jeg tager hjem om aftenen . Og frøgræs ved siden af. Hun kommer ud lige når det er blevet lyst om morgenen . Og kommer ind når det omtrendt lige er blevet mørkt . Men alligevel blir det hele pisket rundt og ædt . :) Det kan være det er tidspille ?? :/

// Stine .


Med Chilli <3 ogFie <3

, Chil Min lille prinsesse <3

, Elsk På Mine 2 Tøser <33

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stine...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2006 22:12

Det kan også være tidspille, men Nanna efterlyser et foder der ligesom mætter hesten, så den ikke æder så meget halm, og der kunne en af mulighderne være at give den meget hø/wrap til natten.

Nanna skriver ikke noget om at hendes hest er et bokssvin.


Jeg har selv et bokssvin af en hest, så jeg ved også godt hvordan sådan en boks ser ud efter en nat, dog æder min hest ikke halmen, men kræver temmelig meget strølse.


Mvh Rikke

PharLap efterlyses, se mere her:

www.heste-nettet.dk/fo...732/95732/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider