Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 fodring af olh 2 års plag
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 10:43

Jeg har lige købt hest her til morgen... en 2½ år oldenborger plag direkte fra avleren. Han har gået på sommergræs langt væk fra avleren og der er efter hvad jeg kan forstå ikke blevet holdt så godt øje med ham på den sommerfold som var blevet lovet.


Han er derfor i en lidt trist foderstand men avler har allerede fået fodret ham godt op igen i forhold til for 2 uger siden. Man kan stadig ane ribbene og han er lidt for "kantet" som helhedsindtryk.


Hvad giver man sådan en størrelse der er i gang med at vokse? Både lige nu og på længere sigt når foderstanden er ok? Jeg har adgang til hø i øjeblikket (til vinter bliver det wrap) samt grøn salvamin.


Jeg tænker på noget regulator complete eller/ og roepiller men jeg er novice på området for tilskudsfoder da min tinker bare får hvad der nu serveres af ridecenteret hvor jeg har ham- der udarbejdes foderplan og de står for fodring...


Men hvad med en unghest? jeg mindes at man skal passe på at de ikke får så meget at væksten øges i forhold til normalen- noget med at det skulle give problemer med led og sener på længere sigt. Er det bare en skrøne?


på forhånd tak


maria- nu med både tinker OG OLDENBORGER!!! :-)



Maria & Sigøjnertrommen Samson


Drum horse af type, tidligere ICS kåret og nu TINKER registreret...

0
0
Svar på denne tråd
 
 foderplan
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 12:13

jeg kan på det varmeste anbefale dig at kontakte Tanja der har siden www.foderplan.dk.

Jeg har lige fået udarbejdet to foderplaner af hende til mine to welsh plage, og hun ved hvad hun snakker om, vi havde en virkelig godt kommunikation via mail, hvor både hun og jeg stillede sprøgsmål og på den måde blev foderplanen tilrettelagt efter mine ønsker og mine hestes behov. Hun kunne bl.a fortælle mig at det plagfoder jeg har købt fra Tjørnehøj Mølle ikke havde en tilstrækkelig mængde zink og korber i sig selv og derfor var der øget riciko for at mine plage ville udvikle sygdommen OCD i ledene. Så må sige at jeg er meget glad for min nye foderplan, hun er billig og i det første halve år laver hun en gratis revision af foderplanen hvis heste er vokset eller har et ændret behov.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider