Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 bittesmå røde orm i afføringen
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 19:43

var hvad jeg fandt idag i min hoppeplags afføring.

Hun fik ormekur i april sammen med de andre , derfor er jeg lidt uforståene overfor disse orm.

Men selvfølgelig skal hun straks i behandling.

Men kan nogen måske fortælle mig hvad det er for slags orm?


Jeg fik hende i november den dag hun fyldte et halv år , og der var hun meget ulækker og havde ingen omsorg fået.

Gad vide om de kan stamme defra?

Hun fik selvfølgelig straks dyrlægetjek og 2 x ormekur dengang også.


Håber nogle vil give mig svar og råd.


Knus Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan være
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 19:50
bremselarver, mener de er røde og ganske ufarlige (det er i hvertfald ikke videnskabeligt bevist bremselarver skader)

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blodorm!!
Forfatter: 
Dato:  17-06-2006 22:24
Det kunne måske være blodorm. Bremselarver er også røde men lidt tykke i det, så det kommer an på størrelsen hvilken "race" det er. De almindelige ormekure fjerner ikke blodorm, der skal en speciel en til. Kan ikke lige huske hvad den hedder.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved ikke noget om det men
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 11:37

Der står noget om det i Equipage i denne måned, hvor der også er et billede. Der står bla. at det kunne være blodorm, og blodorms larver vandrer i hestens blodårer og danner blodpropper, hvilket kan give alvorlig sygdom og endda død. Men det er jo slet ikke sikkert at det er det, dyrlægen i bladet råder personen til at få en dyrlæge til at kigge på det.



MVH Louise

.
Super gaveidé:
Tilbyder tegning af din hest/pony; skriv til mig.
0
0
Svar på denne tråd
 
 vores ung heste
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 21:47

haved ogse blodorm, de små, fik ormekur fra dyrelægen med det samme,. så skulle det være løst, vores ungheste er ved at ta på og har ikke tynd mave mere.

kontakt dyrlægen. vores får ogse jævnligt taget gødningsprøver.

og de haved ikke vist noget sidste gang.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Blodorm?
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 01:23

Hvordan ser ormen/larven ud?


En bremselarver kan nærmest beskrives, som en forstørret bænkebidder i rød brun farve.


Hvilket det ikke lyder til at være ud fra dit indlæg.


Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway


0
0
Svar på denne tråd
 
 Du samler ormene op...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 09:49

... i en plastpose, binder for den og tager den med til dyrlægen.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt



0
0
Svar på denne tråd
 
 Orm...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2006 12:06

Det er svært at give et svar på hvad det kan være for en slags orm. Men hvis de er forholdsvis tynde og omkring 1 cm og meget røde, så er det med høj sansynlighed blodorm også kaldet store strongylider eller strongylus vulgaris... Disse orm er heldigvis stadig sjældne, men meget farlige.

Langt de fleste orm hos heste er små strongylider, som er bitte små, tynde og hvide. Alle heste har dem.

Men nu når ormen har den røde farve vil jeg skyde blind og sige blodorm ell. bremselarve.

Håber du har gemt ormene, så du kan få lavet en larvedyrkning hos din dyrelæge.

Blodorm er ganske farlige og smitter som pest til andre heste... er især farlige for føl og ungheste.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider