Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Salget af føl
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 09:30

Nu ved jeg ikke om indlægget ligger det rette sted.men er der nogen herinde som har en idé om hvordan salget af hingste føl er lige nu. Vi har en super lækker lille dreng gående, med rigtig gode gangarter, men kan det betale sig at lægge ham til salg han er en pony ?

 

-Mvh Mia Jensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kommer an på
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 11:14

Det kommer an på mange forskellige ting fx. race, forventet stangmål, afstamning, type, gangarter altså generel kvalitet. Har du en vare der er efterspurgt? Og hvad er en reel pris? Hvis alt dette er i orden, så burde det være muligt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 svært at sige, men anb at lave annonc
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 14:10

At lave en salgsannonce er da altid en god ide, hvis beslutningen er taget om at sælge, det kan da godt være ponyen bliver mere værd som 3-4 års, men så skal man lige huske at nedskrive regnskab for de mellemliggende år samt regnestykke ift tilridning og videre uddannelse.

 

Det kan være ret kostbart at købe en veluddannet pony, så tænker da der sagtens kan sidde nogle som kan være interesseret i at købe noget ungt som kan sættes ind som afløser om nogle år ( antaget at en rytter skal springe fra en pony kategori til en anden, og den pony du har er i den rigtige kategori )

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 salg af føl..
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 14:20

det er lidt svært at sige hvordan dit føl kan sælges. Men mit bud er at hvis du ikke sætter det til salg, er det jo svært for en køber at vide føllet er til salg.

 

Hvis prisen er realistisk i forhold til føllets kapacitet/forventninger mv. så skulle det jo ikke være umuligt at sælge et føl.

Du kan jo også vente til den er en 3-4 år og tilredet og få mere.

 

Det troede jeg engang jeg skulle med et føl.. inden den var 4 år var det den dyreste hest ( i dyrlægeregninger ) jeg nogensinde har haft og nærmest værdiløs.. så han fungerer som ridehest for mig..

 

Men har også solgt et føl billigt til en dygtig rytter og tænker på de penge jeg har sparet inden den var 3-4 år (med den anden hest i tankerne)..

Du kan være heldig og du kan være uheldig.. det er jo levende væsener..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilbagemelding
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 15:37

Det er selfølgelig helt rigtig alt det i skriver ?

Føllets afstamning er også rigtig fin, og som sagt har har en lækker gang. De sidste par gange vi har forsøgt at sælge føl, måtte vi opgive da vi nærmest skulle forære føllet væk. Vi valgte i stedet at beholde dem for selv at tilride dem Og nu forsøger vi at sælge dem som uddannet ponyer.

Men nu er han hingst og kunne sagtens blive avls hingst, men er der gode chancer for at han bliver solgt som det? Eller er det kun med de rette kontakter det sker? Det har før lykkedes for os, men det var helt andre tider end nu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salg af hingsteemner
Forfatter: 
Dato:  11-08-2016 16:49

Hvis du regner med at det er et hingsteemne du har til salg, så skal du gøre op med dig slev om prisen er det vigtigste eller om det vigtigste er at få den solgt til den rigtige?

 

Vi har selv et hingsteføl med en super afstamning og der vil jeg vægte den rigtige køber over den høje pris, ellers bliver han her indtil videre.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  15-08-2016 07:23

jeg har solgt årets hingsteføl, det var ikke et hingsteemne selvom kvaliteten var der, og jeg syntes prisen matchede i forhold til mangler og det må køber jo også have da de overførte pengene med det samme vi havde snakket sammen

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh føl sælges, buckskin hingst og palomino hoppe

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider