Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 HJÆLP! Hingst til holstener hoppe!?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2016 12:12

Da min 7 års holstener hoppe desværre skal stå i et år pga. skade ønsker jeg at avle et føl på hende. Hun er kåret i det tyske holstener forbund med fine karakterer.

 

Hvilken hingst/stutteri ville i vælge?

 

Jeg ved INTET om avl og vil derfor helst kunne aflevere hende et sted hvor man virkelig ved hvad man laver -som f.eks. Blue Horse.

 

Ville i vælge en holstener hingst nu hun er kåret i dette? Eller ville i vælge DV også kåre hende med føllet til næste år -når hun forhåbentlig er rask igen?

Hvad hvis hun aldrig bliver rengående igen? Kan man så kåre hende alligvel? Og hvordan foregår det?

 

Hun er efter Cristo/Contender og Lascadell. Hun har et kæmpe potentiale for springningen, men jeg har købt hende fordi hun også er lækker at ride dressur på. Dog med en lidt kort trav -stor skridt og stor galop!

 

hun er lang i kroppen og med en lang hals. Ca 165 cm i stang(perfekt højde til mig).

 

Ville i vælge en dressurbetonet hingst? (For at lave et føl til jer selv) eller en springbetonet hingst for at kunne sælge et super springføl? :0)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Du skal gør op
Forfatter: 
Dato:  10-07-2016 13:07
Du skal gør op med dig selv om det er til dig selv eller en der skal sælges. Hvis det er til dig selv ville jeg vælge den DV med evt.holstener, trakhener blod i med god trav bevægelse. Hvis du skal sælge vil jeg pga hun har en helt super springafstamning vælge en ren holstener evt. Med lidt blod i.
Du kan jo evt. Bruge en hingst der laver begge dele Crelido, der er ikke så mange af dem der er dobbeltbegavet,men han har lavet en del gode dressur og springheste.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-07-2016 10:50

Du skal i alt fald lynhurtigt gøre op med dig selv, om det er i 2017, du skal have føl - fordi mange hingstestationer drejer nøglen den 1. august og slutter sæsonen.

 

Der findes mange muligheder med en holstenerhoppe, både DV kårede holstenerhingste og hingste fra Holstener Verband, så om du vil lave renavl eller varmblodsavl - det er lidt op til dit temperament selv.

For eks. - http://ghh.dk/DK/Hingste.aspx

 

 

Men sæsonen går på hæld allerede nu, så hvis det skal være i år, så har du faktisk travlt med at få udvalgt en egnet hingst til din hoppe.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  11-07-2016 23:45

Prøv at tjekke Crelido ud :) Jeg har set mange fint gående afkom efter ham. Tre gode og taktfaste gangarter som både kan gå fint dressur oh som stadig også springer fantastisk godt.

 

så kan du til den tud altid overveje salg eller beholde. Crelido avler godt temperament også.h


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook - HER

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider