Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Klemning af foster
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 13:48
Hej.
Min hoppe er drægtig ved Cornettino Ask. Hun blev scannet i dag men der var to fostre. Dyrlægen fik klemt det ene. Hun skal så scannes igen om en uge for at se om han fik klemt det.
Hvad er jeres erfaring med det?

Mvh
Britta Møller
0
0
Svar på denne tråd
 
 Trilling
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 20:46

Den her smukke dame er faktisk trilling, hvor dyrlægen måtte klemme 2 fostre i det andet horn.

Billede


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trilling
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 20:57
Dejligt at det gik så godt :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  26-06-2016 23:19

min hoppe have også to befrugte æg som sad lige op og ned af hinanden så det var lidt med nerverne uden på da dyrlægen skulle prøve at få det ene til at gå i sig selv

 

men det lykkes og her den 27 maj kom denne lille fyr til verden

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 03:38
Min den ene hoppe modner 2 æg hver gang. Hun har været drægtig med tvillinger 3 gange de 2 første blev fosteret klemt. Og der kom fine føl ud af det. I år var hun også drægtig med tvillinger, men hun "klemte" selv det ene foster. Hun er stadig drægtig.

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
0
0
Svar på denne tråd
 
 Risiko
Forfatter: 
Dato:  28-06-2016 08:29

Nu deler vi jo vores positive historier, jeg har fået klemt tvillinger et par gange ud over vores trilling, som alle har lykkedes. Men jeg har også oplevet at det er gået galt.

 

Man kan risikere at det klemte foster udskiller et hormon som også tager livet af det andet foster.

 

Man kan også risikere at de to fosterblærer sidder så tæt at dyrlægen ikke kan undgå at klemme dem begge to. Det kan dog afhjælpes i meget høj grad hvis bare man klemmer tidligt nok dvs før 16 dage, da de ikke har sat sig fast på dette tidspunkt og derfor vil bevæge sig væk fra hinanden igen, så den ene kan klemmes.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  02-07-2016 10:04
Desværre var det andet fostet også gået til grunde og Kor'el blev sprøjtet i brunst og skal tjekkes på mandag.

Mvh
Britta
0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  02-07-2016 20:12

Øv osse. Håber det kommer til at lykkes denne gang. Venter selv på og skal have scanne min hoppe. Hun blev insemineret hvor hun havde modnet 2 æg. Men må se positiv på det så er der dobbelt chance for et af æggende sætter sig fast.


Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Grace Kelly Virkelyst
Hejbøls Unik
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jubiiii
Forfatter: 
Dato:  29-07-2016 08:16
Efter at Kor'el blev sprøjtet i brunst blev hun insemineret 2 gange.
I går aftes blev hun så scannet drægtig.

Jubii jeg er så glad. Venter så en Cornettino Ask føl omkring den 11. juni 2017. :)

Er så spændt for hendes Favorit Ask føl er rigtig fint og er solgt til springrytter på Sjælland :)

Med venlig hilsen

Britta
2
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  29-07-2016 10:02

Stort tillykke med vellykket ifoling.

 

Er så glad for min Cornettino ( første årgang ) - overvejer en mere til næste sæson

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider