Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst til Romanov/World Cup 1 hoppe
Forfatter: 
Dato:  12-02-2016 16:06

Hej!

 

Jeg overvejer at ifole min hoppe her til foråret. Hun er e. Blue Hors Romanov og World Cup 1. Jeg håber nogle af jer har erfaringer eller råd til den sammensætning af blod?

 

Bygning: Hun er 175, meget langbenet og generelt rigtigt fint skruet sammen, så der er ikke noget, jeg føler skal balanceres her.

 

Temperament: Hun er følsom, vågen og til den varmere ende, så hingsten behøver ikke tilføre ekstra af den slags.

 

Anlæg: Hun går middelsvær og er B-hest i dressur.

 

Gangarter: Hun er kåret i dansk varmblod, RDH. Hun skridter til 9, traver til 8 og galloperer til 8.5. Jeg vil rigtigt gerne have en hingst, der tilfører mere trav, spændstighed og bagbensaktion. Hun har desværre arvet de liiidt kedelige Romanov bagben...

 

Der er billeder af hende her, så I kan få et indtryk:

 

www.horsesandlipstick.com/dressur- paa-vallensbaek-ridecenter/

 

 

Glæder mig til at høre jeres meninger!

 

KH Line

 

 

BLOG: http://www.horsesandlipstick.com

 


 

Grevens Rumba, e. Blue Hors Romanov x World Cup 1, tysk oldenborg, B-hest i dressur, Vallensbæk Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd
 
 et bud...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2016 07:31
Min første tanke var Antobello.. han er udstyret med et fantastisk temperament og giver tilsyneladende de gode bagben videre til sine afkom.
Han er heller ikke så stor.. selv siger han mig ikke så meget.. men mit føl har netop fået en skøn overlinie og bagben.. fantastik cool i hovedet og størrelsen typer på hun ikke bliver kæmpe..hun har to onkler på 176 i stang..

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-02-2016 13:35

Der er mange mulighed synes jeg.

 

Helt oplagt ville jo være at bruge noget B-blod (MM er jo mor til Beltain er jo er far til Belissimo M), den kombi ser ud til at fungere.

 

Hvis du tør, så er der en hingst som Best of gold, han har dog din hoppes MM ude i 3. led. Han har 9 i trav, men skridter ikke så godt, men det gør din hoppe jo.

 

Der er også Belantis, han er dog skimmel, men har 9,5 i trav, samtidig er jeg lidt i tvivl om han er i avl i 2016, da jeg har hørt rygte om at han skal i sporten.

 

En anden unghingst jeg tror på er Bon Coeur, en tiltagende, smuk hingst med gode resultater fra hans egen kåring.

 

D-blod går også ganske godt med dit blod, men det er måske efterhånden lidt for brugt og man ender måske med at bide sin selv i halen hvis man får et hoppeafkom.

 

Jeg synes der er mange tiltalende F-hingste. De er stadig ikke så brugt i DK, og dermed en alletiders mulighed for fremtidig avl, skulle man få et hoppeafkom.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

1
0
Svar på denne tråd
 
 B, D, og F
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 12:42

Jeg har glemt at nævne, at hoppen er ud af en ret interesseant hoppestamme. MM er Ganseliesel og mor Woliesel, der bla. har lavet Raissa og Ravenna (e. Rubenstein), der har fået flere fantastiske afkom som eks. Hendrix (Raissa v. His Highness) og Hanseat (Raissa v. His Highness. Det ser ud sltså ud til at R/W blods kombinationen fungerer godt sammen med Hohenstein-linjen eller det for meget at lægge i det??

 

@Lene F: Jeg har aldrig hørt om Antobello, men du har ret i, at han traver skønt og har lækre bagben. Jeg ville dog være bekymret for højden. Jeg ville være meget ked af at få noget under 170 ud af kombinationen.

 

Jeg kan se, at Antobello har World Cup 1 i 4. led, som er sat sammen med F-blod med Fûrst Heinrich. Den kombination har jeg set flere gange.

 

@Lene Hell

 

Tusind tak for alle forslagene.

 

Jeg forstod ikke helt, hvodan du kom frem til B-blod? Især Bon Coeur ser HELT fantastisk ud. Det er lige sådan noget, jeg drømmer om Den er jo fabelagtigt gående. Men ved man, hvordan den avler? Og temperamentet?

 

D- blodet. Ja Schufro/Romanov afkommene er jo i hvert fald virkelig et gennemgående tema. Men de er også fantastiske. Så skal man gøre op med sig selv, om man vil tænke i avl eller bare producere en fantastisk ridehest.. Hvem ville du bruge?

 

Som jeg nævnte længere oppe, kan jeg se, at der er flere der sætter F til W blodet. Jeg har set mange afkom efter Fürstenball og de er jo utroligt smukke og sindsygt gode i hovedet. Furstenball har jo netop D-blodet i sig, så måske det ville være en win win.

 

Men er bagbenene lidt kedelige? Er der nogle Furstenball sønner, der har bedre bagben?

 

KH Line

 

BLOG:HorsesAndLipstick.com

 


 

Grevens Rumba, e. Blue Hors Romanov x World Cup 1, tysk oldenborg, B-hest i dressur, Vallensbæk Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd
 
 B-blodet
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 12:53

Det er brugt Bolero en del på din hoppes mormor. Men hun har har da også fungerer ganske godt med andre hingste fx W blod (Wolke). Men det er jo det der kendetegner en god hoppestamme, er den stærk nok, kan den ofte klare forskellige hingste.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

1
0
Svar på denne tråd
 
 bud st-shufro eller ved F-blod Finest...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2016 17:52

En hingst med god energi og gålyst og omgængelig på stald er Blue hors st. schufro ( han har bla 140 bedækninger i 2015 og ligger dermed som nr 2 som mest brugte hingst i DV 2015 ) hans første følårgang fik god kritik, og på blue hors spås hingsten en stor ridekarriere.Fik 9.5 i ridelighed til championatkvalifikationen som han også vandt i 2015. Han indeholder S-blod, D-blod ( 2* ) og W-blod.

 

Hvis du har ønske om F-blodet har st. schufro en halvbror efter fürstenball som hedder Finest, som du kan finde på euro-hingste-saed.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke St. Schufro
Forfatter: 
Dato:  15-02-2016 08:37

Det er ikke St. Schufro, som Finest er halvbror til, men St. Schufro's far St. Moritz Junior.

 

Jeg mener at de to bedste Fürstenball sønner er netop Finest og så Fürsten-Look, som har 3 fantastiske gangarter, hvor andre mener at hans trav er bedst, så mener jeg galoppen er i særklasse.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende hoppe
Forfatter: 
Dato:  16-02-2016 11:47

Det er jo en super stærk tysk hoppestamme din hoppe er ud af! Jeg tænker helt klart For Romance, som også har en meget stærk hoppestamme. For Romance skal efter sigende bruges på hopper med god størrelse, og det har din hoppe jo. Han giver smukke, moderne afkom og han har selv gode bagben.

 

Et andet bud kunne være Franklin, der også har rigtig gode og hurtige bagben. Og som også passer godt til en hoppe med noget rammer og højde.

 

Jeg regner selv med at bruge Buckingham i år, på en hoppe der skal have tilført mderne type og hurtige bagben. Han kunne også være et bud.

 


Opstaldning tilbydes.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fürstenball
Forfatter: 
Dato:  17-02-2016 13:35

Jeg synes så bestemt ikke at Fürstenball eller hans sønner er et godt bud til en din Romanov hoppe (med lidt Romanov bagben). Al ære og respekt for Fürstenball, som jeg også selv regner med at bruge i år, men han skal altså bruges på hopper med hurtige/aktive bagben.


Opstaldning tilbydes.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bagben, bagben
Forfatter: 
Dato:  22-02-2016 22:21

@mibsen. Jeg er enig i Fürstenballs lidt kedelige bagben. Men Finest har fået bedre bagben end ham. Dog ikke så gode, som jeg har burg for...

 

Men fedt at du synes, at hoppestammen er spændende!

 

For Romance er fantastisk lækker og dejlige bagben. Ham kendte jeg ikke til... Jeg kunne dog være lidt nervøs for størrelsen, for både mor, morfar etc. ligger og roder rundt omkring de 168-69 cm. Kan hun risikere at avle småt så på en hingst med tendens til det?

 

Ooooh Franklin ser godt ud - der har vi da seriøst nogle bagben. Jeg er dog flere gange blevet frarådet hollandsk blod på grund af temperamentet. Min har ikke brug for mere ild.

 

Jeg kan kun finde en video med Bukingham - ude i noget græs. Kan det passe?

 


 

Grevens Rumba, e. Blue Hors Romanov x World Cup 1, tysk oldenborg, B-hest i dressur, Vallensbæk Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Buckingham
Forfatter: 
Dato:  23-02-2016 06:18

Videoer af Buckingham

 

Jeg så hans far Bordeaux sidste weekend til hingsteshow i Vechta og var vildt begejstret. Jeg er ellers ikke til hollandsk-kørehestetrav, men her var der knæ/has uden at det var overdrevent.

 

Men Schockemöhle ved hvad han skal have for sæden fra sine hingste.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1-års Welsh Mountain hingsteplag med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske er D bedst?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2016 15:15

Hvilken linje repræsenerer Krack C?

 

@Charlotte - jeg er vild med Buckingham. Han er næsten finere end faren. I traven i hevrt fald. Jeg har svært ved at gennemskue hvilke blodlinjer der er i ham?

 

Men har I set Callaho's Benicio? Den er ret fantastisk! Men selvom den har fået 10 i trav, synes jeg ikke at bagbenene er så imponerende.

 

www.youtube.com/ results?search_query=callaho%27s+ benicio

 

Jeg er gået fuldstændigt fra alt Fürstenball-relateret. Jeg er sikker på, at jeg ville risikere at få nogle kedelige bagben ud af den kombination.

 

Ligenu hælder jeg måske mest til St. Schufro, men der er mange, der siger at man skal passe på med S-blod. Hvorfor siger de det?

 

Jeg er også vild med Franklin og Buckingham.

 

Og så er der Diamond Hit, Dante Weltino og Don Monet? www.euro-hingste-saed.dk/ hest?id=867&reg=%20431-31-66173- 11

 

Hvad iger I til dem?

 

Det er blevet ret tydeligt for mig, at det mest sikre ville være at sætte D-blod på hende, selvom det avsmæssigt måske ikke er så interessant. Mit hovedformål er at lave en rigtig god dressurhest.

 

Bedst er måske D- i kombination med B. Så er vi tibage til Best of Gold, som en af jer har været inde på. Er der andre?

 


 

Grevens Rumba, e. Blue Hors Romanov x World Cup 1, tysk oldenborg, B-hest i dressur, Vallensbæk Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Callaho's Benicio
Forfatter: 
Dato:  29-02-2016 17:39

Jeg sad også og så på Callaho's Benicio i går.

 

Jeg har aldrig set den før, men sikke nogle karakterer den har fået til materialprøve - helt vildt! Gad godt vide mere om hvordan han avler.

 

Hvad med en hingst som Charmeur? Jeg har set flere afkom efter ham med gode bagben. Men ved ikke om der bliver for meget W - det er selvfølgelig lidt længere ude.

 

Jeg er også selv vild med både Bon Coeur og St Schufro. Synes det er meget svært at beslutte sig i år ;)

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider