Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvilken Hingst?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2015 21:20

Hej Allesammen

 

Jeg vil gerne have min hoppe ifolet næste år. Nu ved jeg så bare ikke hvilken jeg skal vælge? Jeg kunune godt tænke mig et lille dressur føl.

 

Lidt om min hoppe:

Mørk Rød

Hannoveraner

160 cm

Registeret Molly Minique men hedder rigtigt Doraim

Far: Don Frederico

FarFar: Donnerhall

FarFars Far: Donnerwetter

Mor: St. Pr. Hauptstutbuch Helena

MorFar: Hitchcock

 

Hvilken hingst ville I anbefalde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 svært...
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 08:31

ud fra dine oplysninger er det svært at sige hvem jeg vil anbefale, for hvad ønsker du evt. forbedret i forhold til hoppen, hvad er hendes stærke/svage sider..

ud fra afstamningen burde hun umiddelbart være super ridelig, men mit umiddelbare gæt vil være at bruge en ung moderne hingst, gerne med ædelt blod.. og evt. en der giver lidt højde...

nu hun er hannoveraner, ønsker du at blive indenfor dette eller?

må det være en hingst fra et andet avlsforbund.. personligt har jeg set flere hannoveraner/trakhenere som jeg rigtig godt har kunnet lide, der også har gjort det godt i sporten..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er svært
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 09:25

Helt ærligt har jeg ikke særlig meget forstand på hestens udsende, altså om den har den rigtige ryg, det rigtigt hoved osv.

Hun er blevet kåret i sin tid, dog ved jeg ikke resultatet da hun blev kåret i Verden i Tyskland.

Hun har nogle utrolig flotte gangarter, og er meget nem ridelig. Det er helt klart noget jeg gerne vil bevare. Jeg rider dressur, så det skal ikke lige være en spring hingst der kommer på hende.

Måske noget mere hals, hendes hals er nemlig ikke særlig stor.

Ja noget højde ville være godt, bare det ikke bliver for højdt. Helst ikke over 170 cm, da jeg ikke er særlig høj.

 

Føllet skal være hendes erstating på dressur banen. Molly er 13, så når føllet bliver gammelt nok til at rides. Kommer det til at passe med at Molly måske ikke kan så meget mere.

 

Det må meget gerne blive inden for hannoveraner, men hvis den perfekte hingst ikke er hannoveraner kan han godt bruges alligevel.

 

Ville et billede af hende måske hjælpe på hvilken hingst der er bedst at bruge på hende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billede
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 13:32

Et billede gør det jo altid nemmere, så det er en rigtig god ide.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 forsøgt ifolet før
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 15:28

jeg tror det er den rigtige jeg har fundet. hvis det er så har den været forsøgt ifolet i 07 og 08. I 07 kom den ikke i fol og i 09 fik den dødfødt føl.

 

der har været forsøgt med Rosetanz og Florist, måske det kan give lidt inspiration.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Molly Minique
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 17:01

Hun er registreret i Danmark som Molly Minique, men hedder rigtigt Doraim.

Ej hvor spænende oplysninger, dog ikke så gode :/ Hvor har du fundet de oplysninger henne?

 

Der kommer et billede af hende senere i dag :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvilken hingst?
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 17:44

Jeg vil tro at du skal kigge på nogle af de samme hingste som jeg har gjort, lidt større hingste uden (for meget) Donnerhall-blod. Jeg har kigget på

 

Christ (Sprehe)

Londontime (Celle)

Lissaro van de Helle (Celle)

Edward (Celle)

For Romance (Lodbergen)

Heinrich Heine (Celle)


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gamle Billeder
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 19:15

Ja jeg har også tænkt det samme. En hingst med ikke for meget Donnerhall, selvom det er en af mine yndligns hingste sammen med Weltmeyer.

Vil helt kalrt tage et kig på de hingste, tak for forslaget.

 

Jeg er ikke så god til at huske at få taget billede af mine heste, har dog fundet nogle. De er fra lige da jeg købte hende, så hun ser ikke lige så godt ud som hun gør nu. Der er desværre ikke noget ordentligt billede af hende fra siden af, men håber I kan bruge billederne alligevel.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-11-2015 14:34

Hvis du ser hendes pas igennem og finder siderne 13-15 stykker, fremgår der så ikke en Hannoveraner kåring og evt. en rideprøve i hendes pas?

Umiddelbart mener jeg nemlig at kunne se, at hun har gået og bestået en LP - altså en Leistungsprøve = rideprøve.

 

Du skal muligvis have ansøgt om navneændring på hende enten i hendes moderforbund eller på SEGES, hvis du skal lave føl. Hun er uden tvivl registreret med navnet Doraim i Tyskland, og hvis hun er det i passet, så gætter jeg på, at det vil være lettere at ændre navnet på SEGES og noget billigere også. Det vil muligvis komme til at give nogle begrebsforvirringer, hvis hesten dukker op med 2 forskellige navne, når databaserne begynder at kunne snakke sammen.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det rigtigt
Forfatter: 
Dato:  19-11-2015 15:44

Hvor ved du det fra? Er nysgerrig hvor man kan se de informaioner henne, eller er det fundet på hestedata?

 

 

Der er et mærke/stempel i hendes pas på side 15. Det er på den måde jeg har fundet ud af at hun hedder Doraim. Vil også tror hun er regiastreret i Tysklands Hannoveraner som Doraim, og så i Danmarks Hestedata står hun som Molly Minique. I passet ved navn står der ikke noget, på forsiden står der skrevet Molly Minique med kuglepind.

Det er helt klart også noget vi skal have ordent lige meget hvad. Jeg har bare først fundet ud af det fornylig, fordi det førhen ikke har haft min interesseret. Det først nu her hvor jeg ville have føl på hende engang, at jeg har undersøgt de informationer.

Dog har jeg hørt at det kan være meget svært at få dem overtalt til at skifte hendes navn i hestedata osv, men skal jeg selvfølgelig selv undersøge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 11:34

Ha ha - nu havde jeg ellers skrevet en længere smøre, og vips - så forsvandt det igen

 

Nå men nej - de info har du ikke adgang til som udgangspunkt nej.

Mht. om hvorvidt du kan få ændret navn eller ikke, så er det formodentlig ikke så svært endda, da det er Hannoveranerforbundet, der har navngivet hende i forbindelse med hendes kåring i sin tid, må man gå ud fra, og det skal respekteres.

Det ville kunne give et værre rod, lad os sige, hvis du næste år vælger at benytte en hannoveranerhingst fra Tyskland og dermed føllet får Tysk pas og du så året efter for eks. trækker føl efter en DV hingst, og det så går via dansk database.

 

Jeg tror såmænd, at du kan nøjes med at traske op til dem, hvis du alligevel skal til Herning i 2016, også tager du passet med og viser dem side 15. Jeg tænker ikke, at der ligger mere i det.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke Dansk Varmblod
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 21:35

Reelt set er det IKKE DV der har ændret navnet, men derimod Landscentret/SEGES og de er SVÆRE at danse med, de indrømmer nemlig ALDRIG fejl.

 

Jeg var selv igennem det samme, da vi købte en Fuldblodshopper der havde gået løb og sådan en må IKKE ændre navn. Men vores havde af en tidligere ejer fået tilføjet stutterinavn efterfølgende. Så jeg kontaktede Ladscentret, og kunne på ingen måde trænge igennem. Hver gang jeg prøvede at forklare problemt, så startede de bare en "plade" med den samme sang, at jeg kun kunne få ændret navnet hvis det gamle navn kom til at stå i parentes bagefter. De forstod overhovedet ikke at det var dem der havde lavet en fejl.

 

Først da jeg gik gennem Ædle Hesteavl og fik dem til at kontakte Landscentret skete der noget. Ædle Hesteavl havde nemlig selv observeret problemet, da de så Hubertusjagt og ikke genkendte navnene på de deltagende fuldblodsheste.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider