Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Registrering af fjordhest
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 14:55

Hej.

Jeg er en pige på 14 som rider dressur på en pony. Ponyen er en fjordhest, eller fjordhestelignende, og er en vallak. Den har ingen stamtavle, og har grønt pas. Jeg vil meget gerne have den registreret som Fjordhest, sådan at jeg kan begynde at ride Fjordheste-stævner. Er det overhovedet muligt når den har grønt pas og ingen stamtavle?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej desværre
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 19:21

Uden stamtavle kommer du desværre ikke ud og starte fjordheste stævner

Men du kan jo heldigvis starte almindelige stævner på ham


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Grønt pas
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 08:00

Du kan ikke lave om på det faktum, at den har grønt pas uden afstamning. Dermed kan den ikke registreres som Fjordhest, men vil betegnes som en gul pony af fjordhestelignende type :)

 

Hvis den ellers ligner en renracet Fjordhest, så kan du godt starte almindelige fjordhestestævner, men du kan natueligvis ikke optjene Fjord-Tour points, og heller ikke deltage i mesterskaber, championater, terrænprøver og andre racespecifikke arrangementer.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 08:23

Kræver det nogen speciel tilmelding hvis jeg skal starte Fjordhestestævner? Altså er der en der skal kigge på ham og sige at han ligner en fjordhest? Jeg synes det er så svært at finde noget inde på fjordhesten.dk om det.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes nu...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 13:05

... at det er let nok at se, om en Fjordhest er blandet med noget andet :) - men hvis du er i tvivl, så tag et godt og vellignende billede af hesten (fx fra siden) og send det til info@fjordhest.dk. Så vil foreningsledelsen kunne give dig svar - og det er meget mere gyldigt end et svar du kan få herinde :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider