Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 dv avl på godt og ondt
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 22:41
Er jeg den eneste varmblods avler der er lidt træt af den udvikling dv avlen er på vej hen. Jeg syntes personlig at de er alt for ædle. At det bliver svære at se forskel på hoppe og hingste føl . Jeg er personligt mere til de heste der har nogen gode store partier når bare der er en passende længde ben på dem så de ikke bliver gammeldags. Der ud over syntes jeg trav bevægelse har taget overhånd Man ser så mmange heste der er så stort travende at de ikke kan placere deres bagben ordentlig og så kniber det for mange med skridt og galop. Er der andre end mig der tænker sådan. Mvh Tina.
8
2
Svar på denne tråd
 
 følger
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 22:38

lige med.

Jeg er slet ikke avler, men vil rigtig gerne være det. Faktisk ikke med DV, af samme grund som du beskriver. :(

 

Rigtigt "ærgeligt" de skal blæses sådan op i trav, da det er svært at gøre noget ved galoppen og skridt - modsat trav.

 

Ligesom Charlotte Dujardn beskriver, når hun leder efter potentiele ungheste. En god skridt og galop, og self en sammenhængende trav da denne altid kan forbedres igennem arbejde.

 

Har selv en unghest DV efter Casir/carano - gammel blod, men han er højstillet, en gummibold og har bare det bedste temperament. Det skal vel vægtes højt, når ikke alle er topryttere og kan håndterer disse "varme, moderne" heste de avler idag.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2015 07:48

Hej

 

Jeg oplever faktisk, det er ved at gå den anden vej.

Et føl der kun traver og ikke gerne vil galoper. Den vinder ikke.

Men hvad er det publikum vil se TRAV !! Hvad klapper de af i Herning og hvad klapper de af til Følskuerne.

Når ridehestene skal sælges hvad er det køber går op i trav.

 

Jeg tror derfor, vi skal have fat i egen barm . Tror mere det er mening mand. Jeg tror vi skal have kampagne for at køber vil have ridelige heste, så pyt med med benlængde og travbevægelse.

 

Tina: havde du dit føl med ved Blue Hors ?

 

MVH Hanne.

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-07-2015 09:27
Ja det havde jeg. Kommentar fra ib kirke dejligt føl med særdeles god bevægelse. Funktionel føl der bliver god at ride på. Og så lidt lettere kærligmobning . Med Don schufro og lobster I afstamning bliver der også plads til en masse fornuft. Han har et ret stort hoved
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes der skal være plads
Forfatter: 
Dato:  02-07-2015 20:18

Jeg synes også der skal være plads til de mere gl dags typer. Jeg var med til min hoppeplags mors kåring i DV og tiltrods for at hun eksteriørmæssigt ikke har de store fejl (ifølge deres eget fine skema) så endte hun på et sølle 6 tal. Og det var primært fordi hun ikke var ædel nok. En eller anden dag, kommer DV til at mangle robustheden i avlen, og det er jo ikke alle ryttere hvor det klær dem at ride på en spinkel sag på 500 kg.

 

Det var så i springhesteprogramet hun stillede, men alligevel...


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

Hit aktiv stald i Herlev. Ledige staldpladser fra marts/april

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider