Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvad foder, bruger du?
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 14:45

Kære brugere på Heste-Nettet.dk !

Jeg skriver dette opslag, fordi jeg er forhandler af hestefoder og vil gerne hører lidt mere om, hvad i fodre jeres heste med?

 

Læs mere om vores produkter på:
skadholm-agro.dk/produkter/ billig_hestefoder/index.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder 😄
Forfatter: 
Dato:  11-04-2015 12:31

hej.

jeg bruger st. Hippolyt og masse hø

 

mvh

 

britta

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-04-2015 15:11
eggersman struktur kornfri og epuifirst safe grow og pre alpin musli. eggersman msh mash. alibitum vwrap.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hestefoder
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 17:35

Jeg bruger suregrow, byg og havre samt lucerne fra pavo til min drægtige hoppe.

Salvana hestemineral samt lucerne fra pavo til de to andre, hvoraf den ene får Muhldorfer risklid i perioder.

I perioder bruger jeg betfor og en sjælden gang i mellem mash fra Pavo.


Skrevet af Charlotte

charlottekondrup.dk

 

Klipning, undervisning mv. tilbydes!

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 11:42

Jeg bruger Horselux Easy, Grow og fiberpellets og masser af hø :)

 

Det er til hoppe med føl, 1-års plag og 5 års konkurrencehest.


- Jannie Baggesgaard Jensen -

 

Baggesgaards Amazing

Baggesgaards Vinzelia

Baggesgaards Floriziana

Sandie Ravnskov

 

Sponsor: valsoe-horses.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 havens..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2015 14:07

Jeg bruger Havens produkter til alle mine heste, avl som rideheste. Har brugt det i snart 8 år, og har været 100% tilfreds med deres foder i alle årerne. Jeg har især været super tilfreds med deres foder til avlshopper samt føl og ungheste, de vokser stille og rolig og pæn kurve, og ikke en eneste har haft vækstforstyrrelser eller været svære at fodre på. Ridehestene har altid tilpas mængde af energi, og pels, hove og huld er altid super hvis man fodre som angivet i deklarationen. jeg kan i hvert fald kun give dette de bedste anbefalinger, og synes også prisen er i ok niveau :)


Med Venlig Hilsen

Rosita

 

Vogue de la Vie hoppe 24/4-13 e. Herbstkönig,Voyage de la Vie hingst 19/4-12 e. AstonMartin, Virage de la Vie hingst 2/5-11 e.AstonMartin,Vainqueur de la Vie hingst 4/4-10 e.Prinz ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jannie Baggesgaard
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 13:52

Til Jannie Baggesgaard - bruger du Easy og FiberPellets i kombination eller til hver sin hest? Hvad er dine erfaringer med det ene og det andet? Jeg bruger Fiberpellets i dag til min trakhener hoppe og jeg overvejer at gå over på Easy fordi jeg tænker det er godt for hende at få lidt mere at tygge i. Derudover skal der heller ikke tilføjes vitaminer, som der jo skal ved FiberPellets.

 

Håber på at høre fra dig :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 fodring
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 14:07

Plagen/unghesten får horselux grow.

De andre (nøjsomme typer) får vit/mineralblanding fra Salvana og lidt fiberpiller/roepiller bare for at have lidt at blande op med.

 


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Lækker saletsele (enspænder) str. Cob. Sort med brun foring sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar..
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 14:21

Til cleopratar:

Altså jeg bruger Easy og fiberpellets sammen - det ene kan jo ikke erstatte det andet da ene er med vitaminer/mineraler og det andet er "fyld".

 

Jeg synes Easy er et super godt produkt og dækker godt ind ved en lille mængde - så supplerer jeg med fiberpellets for at give huld, og fordi jeg synes det er super godt produkt med mange gode egenskaber (jeg opbløder dem ALTID).

 

Jeg har overvejet at skifte foder (kun fordi forhandlerne ikke befinder sig så tæt på mig), men dropper det hver gang, da jeg ikke vil undvære fiberpillerne :)


- Jannie Baggesgaard Jensen -

 

Baggesgaards Amazing

Baggesgaards Vinzelia

Baggesgaards Floriziana

Sandie Ravnskov

 

Sponsor: valsoe-horses.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mængde
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 14:26

Hvilken mængde FiberPellets fodrer du så med oveni Easy?

 

Jeg er klar over Pellets ikke kan stå alene - hertil giver jeg Multivit, også fra Horselux. Så er den dækket ind, men jeg synes Easy virker mere spændende for hesten, og med lucerne og hvad der ellers er i, forestiller jeg mig, der er mere at arbejde med for hesten? Måske jeg er forkert på den?

 

Så hvis nu jeg skulle over på Easy - hvor meget FiberPellets skulle der så til for at give det ekstra fyld, du snakker om?

0
0
Svar på denne tråd
 
 er skiftet over
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 15:24

er skiftet over til horselux, og det er med lidt blandede oplvelser.

Jeg har 3 gamle heste og de får senior foder fra horselux, men den ene hest, kan ikke lide det og levner meget hun har også mistet gnist ved skiftet, derfor snakkede vi med horselux konsulent som anbefalede os at give lidt horslux ekstra oveni, op til 1 kg måtte den få sammen med senior, fordi det kunne være det ville være mere spændene, men hun levner stadigvæk, så er nødt til at skal have et andet foder til hende, hun fik eggersmann senior før som hun fungerede rigtig godt på.

De andre 2 gamle æder det med velbehag og der er ingen problemer.

 

Så har jeg en der skal slanke sig derfor får hun easy, da det er et godt foder hvis de skal slanke sig og stadigvæk være dækket ind, jeg ville ikke bruge easy til en hest i alm. foderstand som skulle rides.

easy måtte vi ikke bruge til den ældre hest da den ikke kan udnytte det, det samme gælder fiberpellet, de er no go til den ældre hest.

 


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider