Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hmm... Tror sgu det er oppe over?!
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 13:07

Årh altså... Den gode Monza ligner nu en der snart har tænkt sig at vise hvad der gemmer sig derinde. Hun er sat til 19. april, og havde da egentlig tænkt at hun nok som minimum gik tiden ud.

Men nu er maven faldet ned, der er (meget) små voksklatter på yveret - nårh ja... Og det betyder jo egentlig bare at der kan gå nogle dage endnu, men min mavefornemmelse siger mig noget andet. Er spændt på om det sker i nat. Håber det ved Gud ikke! For skal til hingstekåring i morgen hele dagen i Fredericia... Dilemma!

Men observere man hende på marken ser hun nu lidt mærket ud - og det plejer hun bestemt ikke...

Jeg ved bare at hendes sidste (og første) foling var på samme måde. 4-5 dage før termin, og med ingen synderlige tegn overhovedet...

Kom gerne med nogle opmundtrende erfaringer der beviser det modsatte


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

...og nu også æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 13:19

Desværre ikke.....

 

Lidt samme historie her: Min førstegangs-hoppe har netop folet. Hendes mave faldt også lige pludselig, og hun blev blød bagi. Samtidig begyndte hun at sove ekstremt meget, både ude på folden og i boksen, hun så sgu lidt brugt ud

En uge efter stod hun med vokspropper og føllet kom knap 2 døgn efter vokspropperne var sat....- 6 dage før termin!

 

Jeg var også helt sikker på at hoppen ville gå over tid, specielt som førstegangs, men nej....

Ud kom et meget livligt føl i god størrelse og huld...

 

Så du må hellere holde godt øje med udviklingen-

Pøjpøj


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

 

Venter Føl efter Atterupgårds Seebach april 2015

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 13:54
Min hoppe er godt nok ikke første gangs hoppe
men hun stod søndag med kæmpe spændt yver mandag små voks perler på begge parter . min dyrlæge kom og klippede hende op . Hun er castslik syet. min dr dyr var sikker på det blev om natten . men nej dagen efter var yver svundet halvt ind og hun travede fint rundt på folden. dog har hun de sidste to dage været meget urolig i boks om natten. og i dag var yver hårdt og spændt. så mon ikke den kommer tirsdag. Hun har termin den dag. Pøj pøj med de kommende folinger
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 13:56

Vi har også 2, der står og klemmer baller i det dejlige forår. Den ene gik i alarmen i nat, men det blev ikke til andet end luft. Men mon ikke, at hun så komme i nat.

 

Vokspropperne er de glasklare eller gullige Nanna?

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foling 2015
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 15:33

De er meget små og hvide. Måtte slet ikke nærme mig hendes yver i dag, og det har ellers ikke været noget problem de andre dage overhovedet, hvor jeg har stået med hovedet mellem hendes bagben for at tjekke. Og da hun gik rundt på marken i formiddag gik hun tydeligt og "spredte" bagbenene - som om yveret var rigtig ømt. Synes dog ikke det ser stort nok ud endnu...


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

...og nu også æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 15:53

Ja vores førstefødende i år havde jo termin her den 16. april ca. og hun folede jo den 29. marts, altså ret så tidligt.

Men mon ikke, at du når at blive klogere engang i aften sent, når hun er kommet ind på stald og der er faldet ro på til natten, om hun har tænkt sig at fole indenfor det næste døgns tid.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mavefornemmelse go home!
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 07:33

Hmm... Min mavefornemmelse slog tilsyneladende temmelig meget fejl! Vi er nu 8 dage over termin, og der er stadig intet føl... Suk hvor er den ventetid altså rådden!


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt

Monza´s Touché

...og nu også æslet Oscar

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 09:01

aah ja kender det for godt... jeg har pt to damer over termins dato som var d 15 og d 18.... hende der skulle have folet d 15 ligner hun gaar mindst en ugen mere, det er hendes andet foel.... hendes der skulle fole den 18 er maiden sover rigtig meget og er fyldt helt ud i patterne, MEGET loes vulva, saa loes ved halen hun ligner en dyrevaernssag, det eneste minus er bare at saadan har hun set ud i 2 uger nu, saa jeg toer ikke rigtig goerre andet end vaerer hjemme saa jeg er der hvis hun har brug for mig... foeler lidt jeg er paa husarrest nu efter 2 uger!


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider