Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Råt 8 måneders føl - hjælp
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 20:08

Kære HN,

 

Jeg har brug for et par gode råd. Jeg har for 2 uger siden fået et 8 måneders hingsteføl hjem direkte fra avler (Frederiksborg), som må betegnes som værende rimelig rå. Han går i løsdrift med et haflinger hingsteføl på samme alder og en gammel hoppe. Problemet er, at han ikke er interesseret i mennesker, vil ikke røres overhovedet. Han kan godt trækkes med, men det kræver, at man får fat i ham og det gør man ikke lige ;)

 

Jeg er ude ved ham hver dag og bare er der. Snakker og kæler med det andet føl og han nærmer sig, men heller ikke mere og går, hvis jeg rækker hånden ud mod ham.

 

Er der noget, som jeg kan gøre, når nu han ikke trækkes til og fra fold hver dag og dermed bliver vendt til håndtering.

 

Gode råd modtages fra en efterhånden frustreret føl ejer (har haft føl før, men havde også moren og der var det nemmere, da hun var med, når moren blev håndteret/redet mm)


med den smukkeste Toshiba og fantastiske Toffie ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 23:05

Min 2 års var også meget menneskesky som føl og hun har været i hænder lige siden hun var føl ( har selv avlet hende). Det med at give hende grime på var til at starte med noget af en udfordring helt ind til hun blev ca. 1 år.

 

Jeg er sikker på tilliden til dig nok skal komme. I dag kommer min løbende når hun ser min bil og forlader gerne flokken for at være sammen med mig.

 

Jeg tror bare du skal give det tid og så være rundhåndet med godbidderne til en start. Find hans bedste klø sted på kroppen, snak med ham og bare gøre tiden sammen med dig hyggelig.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tid....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 16:23

Du må bare give det lidt tid, føllet er jo også kommet hjemmefra til noget nyt og nye mennesker og du har kun haft ham i 2 uger.

Tag derud hver dag og gøre som nu og prøv at sidde på hug og se om han ikke bliver nysgerrig og giv evt en lille godbid, hvis han komme helt hen så du kan røre.

Tid skal der til så han falder til og bliver tryg.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Giv tid
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 15:06

jeg oplever også at de altid kommer før eller siden hvis de andre på folden viser interesse for mennesker.

bliver det ikke bedre ville jeg tage ham på stald så han blev 'tvunget' til kontakt.

I og med at han er hingst af stor race mener jeg ikke han skal være rå alt for længe.

Men han skal som sagt lige have tid til at falde til et nyt sted :)


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider