Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Katrinelund hingst
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 10:13

Ja nu har jeg jo kigget lidt på katrinelunds hjemmeside og faldt over Zodiac :)

 

så nu vil jeg gerne vide om nogen kender til temperament og om nogle har føl efter ham hvordan de er blevet?

 

Overvejer ham lidt til min midt vest Ibi light/michellino hoppe :)


Hilsen

 

Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zodiac
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 12:27

Jeg har sidste år (2014) fået et dejligt hoppeføl efter ham på en Cavalier / Akzent II hoppe. Jeg valgte også at ifol hende med ham igen, da jeg gerne vil have et eksemplar magen til :)

 

Hun har et yndigt lille hoved, velgående i alle tre gangarter. Hun er en lille dame, som har sin mening om tingene men det har hendes mor absolut også så det er ikke fra fremmede.

 

Jeg valgte at bruge Zodiac da jeg gerne ville have lidt mere knæ- og haseaktion samtidig med at han typemæssigt passede godt til hoppen.

Jeg kan vældig godt lide ham - nu har jeg også haft fornøjelsen af at se ham i dagligdagen og kan vældig godt lide ham. Han er en hest med lidt gnist i men samtidig vældig ridelig og samarbejdsvillig. Glæder mig absolut til at følge hans udvikling igennem de næste par år for han er helt sikkert en stjerne :)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Anette Toft Jensen


www.staldkalhave.dk


Avl af kvalitetsheste til dressur

1
0
Svar på denne tråd
 
 :-))))
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 16:47

Hvor er det et fint føl :)

 

Jamen han lyder jo som en der kan komme med i overvejelserne, har en dejligt hoppe som er kåret med 7 i helhed og ville jo gerne lave et føl som bliver bedre min hoppe har også lidt sine egne meninger men det gør ikke SP meget så længe de er til at være sammen med ;-)

 

Nu er jeg jo lidt ny i det her avl, hvis man sender hende op til katrinelund betaler man så ekstra for at få dem insemineret?

 

Og det store spørgsmål er det nemmest at få hoppen ifol hvis man beholder dem hjemme og får sin egen dyrlæge til at hjælpe med insemineringen?

Så mange spørgsmål man gerne vil have svar på :-)


Hilsen

 

Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Katrinelund
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 21:28

Tak :) Jeg er også meget glade for hende :)

 

Jeg plejer gerne at sende hopperne derhen. De har en teaserhingst, som gør at det er lidt nemmere for dem at se brunsten end det er for mig herhjemme når det kun er hopper der går. F.eks. hende der fik Zodiac føllet snød mig for jeg gik udfra at hun kom i brunst omkring tredive dage efter fødslen men hun var åbenbart kommet før uden vi havde set det så hun kom til at stå en uge ekstra derhenne.

 

Du betaler ikke ekstra for at få hende insemineret så længe det er med deres hingste. Men selvfølgelig bliver der lidt opstaldning som kommer til at koste. Men jeg har altid syntes at de var godt givet ud.

 

Jeg har altid syntes at det var en fordel at have dem på station, da de har erfaringen mm. til at holde øje med hopperne og tjekke dem i samarbejde med deres dyrlæge, som kommer 3-4 gange ugentlig i bedækningsæsonen. Men det er helt sikkert smag og behag samt så er der bare nogle hopper som kun kommer ifol derhjemme mens det hos andre er fuldstændig ligegyldig hvad du gør.

Men jeg vil anbefale at sætte den på station.

 


Anette Toft Jensen


www.staldkalhave.dk


Avl af kvalitetsheste til dressur

0
0
Svar på denne tråd
 
 :-))))
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 07:29

Fandt nogle papirer bag i hoppens pas i går og kunne se at hun har været oppe ved Zodiac i 2013, så det tror jeg at hun skal i år også, kunne så også se at hun havde stået på stationen i 20 dage og så var hun konstateret ifol, men desværre så mistede hun føllet pga andre omstændigheder ved Avler, som er grunden til hun er hos mig :)

 

Men vil da klart sende hende afsted til katrinelund istedet for at gøre det hjemme, fik prisen fra dyrlægen igår og hun kan jo stå 1 1/2 månede på stationen for samme penge som en brunst vil koste hjemme :)

 

Men takker mange gange for svar, der skal lige lidt til at man sætter sig ind i alt det her med avl :)

 

hvis man har flere hoppe til bedækning er der så nogle rabatter? for kunne se at det ikke lige passede med bedækningsprisen på papiret :)


Hilsen

 

Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedækningspriser
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 08:04

Jo, flere af hingstestationer giver rabat ved flere hopper, men omvendt er Zodiac en ganske ung hingst og ofte er de helt unge hingste billigere, og stiger efterhånden som de opnår resultater fx en god rideprøve, endelig kåring, gode afkom til skuer/kåringer osv.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 :))))))))
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 08:17

Okay Undrede mig bare lidt over der stod en 1 rate på kun 500 kr Men det er sikkert fordi der har været flere af hans hopper afsted :)


Hilsen

 

Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zodiac...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 15:41

Tænker det også kan være en difference, hvis der har været en 1 rate på feks 2500 kr til gode fra året før og så er de 500 kr difference op til de 3000 kr som Zodiac koster.

 

Jeg vil ønske dig held og lykke med dit følprojekt - er selv ny i avl og har kun hørt en masse godt om den hingstestation du ønsker at bruge hingst fra.

 

Venter mit første DV føl i år, på en hoppe jeg købte efter hun ikke var blevet drægtig i 2013.

 

Jeg fik 2 ifol hjemme på staldgangen, desværre var den ene tom på 70 dagen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 :-))))))
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 15:46

Det kan selvfølgelig godt passe :)

 

Ja jeg er også mega spændt på mit avler projekt, vil bare gerne have så meget viden som muligt så man ikke gør noget forkert og så man giver føllet så god en start som muligt... Føllene skulle jo gerne holde til fremtidens brug, har lige anskaffet mig en Holstener hoppe også, når den kommer hjem og jeg får kigget papirene rigtigt igennem så håber jeg at de kan komme ifol sammen så føllene kan bruge hinanden og lege sammen :)


Hilsen

 

Stine

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider