Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst til RDH-hoppe
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 18:22

Hej allesammen.

 

Jeg er forholdsvis ny i det med avl. Jeg har en fantastisk dejlig RDH-hoppe, som jeg gerne vil have puttet et føl i til næste år, men jeg kan simpelthen ikke blive klog på, hvilken hingst man dog skal vælge.

 

Hun er 175 i stang, kåret i RDH, efter Michellino, mf Dutchmann, og mor er ERDH-hoppe. Det er selvfølgelig dressurafstamning. :)

 

Hun er en varm dame (man er vel efter Michellino! ), så jeg kunne godt tænke mig noget, der ikke nødvendigvis avlede et ligeså hidsigt temperament. Jeg vil gerne have en hingst, der kan lave en harmonisk overlinje og en godt ansat hals - det med halsen er lidt min hoppes arkilleshæl.

Jeg vil desuden gerne finde en hingst, der kan avle en rigtig god gang videre.

Billede

 

Billede

 

Her er min smukke dame. Har I bud på, hvad I synes kunne passe godt til hende? Føllet skal være min kommende ridehest, så jeg vil gerne lave det helt rigtige


.. Sacha


SÅ hesteskruk ..

1
0
Svar på denne tråd
 
 rockefeller
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 20:50
Tænker jeg.
Vender rigtigt, smuk. Og eftersigende avler han god gang.
Og mon ikke hans sind er rigtig godt til sådan en M-dame..



1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med zack
Forfatter: 
Dato:  26-12-2014 21:09

Ved godt han er meget brugt, men hvad med Blue Hors Zack? Han er godt nok dyr, men han giver da vidst en god gang og et godt temperament. Ved ikke med overlinjen dog.

Han har i hvert tilfælde bevist at han kan levere :P


Nu med Sarona <3

 

R.I.P Ninus :'(

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fürstenball..,
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 00:34

19-10-11Sted:VilhelmsborgDyr i samlingen:I alt er 42 føl besigtiget i 2010 og 2011.Beskrivelse af samlingen:Meget ensartede, passende ædle og harmoniske føl af særdeles god type med middel rammer. Udtryksfuldt hoved med godt kønspræg. Passende lang, velansat og velformet hals med god forening mellem hoved og hals. Middellang, skrå skulder med god albuefrihed. Knap markeret manke. Smidig overlinie. Velformet, muskuløst kryds. Lemmerne jævnt føre. Bevægelsen overvejende særdeles god i alle tre gangarter. Hingsten passer til et bredt udsnit af dressurbetonede, storrammede hopper med god aktion i bevægelsen. Han tilfører ædelhed, udtryk, harmoni og smidighed.

 

tror din hoppe vil gå godt sammen med Fürstenball, ovenover indsat følbeskrivelse hvor der bla fremhæves at der laves en god hals med en god forening, samt smidig overlinje.

2
0
Svar på denne tråd
 
 133456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 04:02
Jeg bruger den unge hingst fursten look fra hp horeses i 2015. han har lige aflagt en fantastisk 30 dags test og han har en formidabel hoppe stamme. Han er i mine øjne en perfekt hingst både i type og bevægelses mønster
4
0
Svar på denne tråd
 
 Varme afkom
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 08:13

Jeg vil jo mene at Zack selv er en varm herre, og hans afkom er enten eller, dvs enten yderst ridelige eller så tændte at de ikke kan tilrides. Så det ville ikke være mit bud.

 

Derudover ville jeg aldrig bruge Zack på en hoppe med den størrelse, selvfølgelig kan det gå godt, men man kan også risikere en giraf.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Furstenball
Forfatter: 
Dato:  27-12-2014 09:50

Var også min umiddelbare tanke, og han laver godt tempeament...


www.stutteriholmen.vpweb.dk

 

"Stutteri Holmen"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tilslutter mig også...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 13:56

Fürstenball! Han giver det skønneste temperament, en lækker smidig overlinje og flot front. Hvis han er for dyr, kan du evt. gå efter en af hans sønner, fx Fursten Look eller den fra Blue Hors.

 

Zack ville jeg ikke turde bruge. Synes han rigtig tit laver kort nakke og kedelig front, og det er jo netop det, du gerne vil have forbedret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 17:16

Tusind tak for alle jeres forslag - kom endelig med flere!

 

Jeg har faktisk selv tænkt på Fürstenball - jeg kender en tre-års efter ham, som har det SKØNNESTE temperament, så nem og tillidsfuld. Så det er bestemt en mulighed.

 

Jeg er lidt ked af, at Sezuan er så dyr, han er altså også lækker.

 

Er der nogen, der kender Danciano? Han er rigtig smuk, men er jo ret ung, så man ved jo måske ikke så meget om, hvordan han avler.


.. Sacha

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 22:30
Ville faktisk ha købt din hoppe for nogen år siden.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2015 09:51

Tina (Fimpe):

 

Ej hvor sjovt. Må jeg spørge, hvorfor du besluttede ikke at gøre det? :)


.. Sacha

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 De Noir
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 18:54

Hendes sidste føl som bliver 2 i år, blev en rigtig smuk prinsesse. Den er efte De Noir, så ham kan du jo overveje. Han er godt nok kun på frost nu, så det bliver måske for dyrt?

 

/Anni

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 19:26
Jeg var for længe om at tage beslutningen. og ja så var hun solgt
0
0
Svar på denne tråd
 
 He he he...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2015 10:18

..... bare lige en indskydelse; Dressurafstamning er ikke en selvfølgelighed her - Michellino har givet mange internationale springheste ;-)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fürstenball
Forfatter: 
Dato:  09-04-2015 10:54

Jeg er selv ejer at et stk. smuk hoppe efter smukke, smukke Michellino. Min hoppe er dog ikke så stor, ca. 164 cm.

Men hun meget ædel og utrolig smidig.

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge Fürstenball, eller til nød en af hans sønner, f.eks. Fürsten-Look eller Freestyle.

 

-Desværre har jeg ikke plads og råd til at ifole p.t. Skal have solgt en ridehest først.

 

De Noir kunne også være en mulighed, dog er der kun frost fra ham.

Mit første afkom på min Michellino hoppe, er et snart 8 års hoppeafkom efter De Noir, hun er også en lille smuk og ædel hoppe også ca. 164 cm.

Nr. 2 jeg har lavet (på Michellino hoppen) er et snart 6 årige hoppeafkom eft. "Uno" Don Diego, hun er noget større ca. 168-169 cm. Men også en køn og smart hest at se på.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-04-2015 18:25

Vi har 2 vidt forskellige hopper efter Michellino, begge har med for eks. Gørklintgårds Santos avlet nogle særdeles velgående føl, det har de også begge 2 efter Lionell - her er den ene faktisk så god, at den har vi beholdt, og hoppen venter føl efter ham igen.

Men jeg ved, at Ravn fra Gørklintgård også med succes har benyttet Sunny-Boy til Michellinohopper.

 

Jeg tænker lidt også, hvad ønsker du af dit kommende afkom. Ædelhed, højtstillethed, (gangarter, har jeg set du har skrevet), men heste har jo 3 af slagsen eller noget helt specifikt? Altså udover forbedret overlinje og hals.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH kåret cremello varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina ..
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 08:18

Godt spørgsmål. :)

 

Jeg vil gerne have tilført lidt ædelhed, da min hoppe ikke er af den helt spinkle, sporty type. Gangartsmæssigt er det især skridt og trav, der gerne må forbedres.

 

Men ridelighed og godt temperament vægter meget højt. :)

 

Jeg har selv kigget lidt på Gørklintgårds Santos, han er en lækker, lækker herre! Lionell havde jeg faktisk ikke overvejet, men han har da bevist sit værd i avlen under alle omstændigheder. Ham skulle jeg måske have i mente.


.. Sacha

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gribaldi blod
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 13:42

Går mange gange rigtig godt i spænd med Michellino.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg red
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 23:22

sidste år 2 forskellige ungheste efter samme michellino hoppe. De havde begge en god størrelse. Den ene var Uno Don Diego, den var meget kraftig i kroppen og havde utrolig svært ved gallop. Den havde så også lidt bukkehov. Hvis først den blev sur/bange så kastede den sig bare. Men jeg nød virkelig at ride den. Den anden var Romanov... Helt fantastisk smuk! Ville ønske at jeg havde et billede. Elegant og slank. Meget velafbalanceret. Men ved hurtige bevægelse.. gav han også et godt sæbeøje Jeg ville helt klart vælge Romanov


~~ Elsker ny viden ~~
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider