Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 At finde en avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  20-12-2014 23:09

Ej, hvor jeg dog synes det er svært at finde en fornuftig avlshoppe. Er der ryddet helt ud i dem?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Finde avlshopper?
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 08:04

Det tror jeg da ikke, men en del er der da nok røget i svinget, mange avlere har jo valgt at droppe avlen, og har hoppen ikke kunnet sælges som ridehest, så er den nok aflivet.

 

Jeg tror det er mellemkvaliteten af hopperne, der er forsvundet. Mange små avlere er stoppet, de store stutterier har sat de ringeste hopper ud, mens dem der avler for 100% sjov har beholdt deres hopper, og det er ofte (men ikke altid) her de ringeste hopper findes.

 

Hvad søger du?

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 12:37

Jeg kender da to avlere der har fine hopper til salg, og endda til fornuftige priser. Dene ene er ifolet, den anden ikke ifolet i år, men begge gode hopper der har avlet rigtig gode føl.

 

Selv solgte jeg an avlshoppe sidste år, og en mere i år, og har nu kun to hopper der skal ifoles i år 2015. I 2016 har jeg så to af mine egne afkom der bliver 3 år og kan ifoles, men den ene skal nok i sporten og den anden ifoles hvis den er klar.

 


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har da en :D
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 18:00
Jeg har da en RDH hoppe der bare står og står :)
Hendes egne dressur karakterer er noget skidt, men mor siden har lavet fine dressur heste og der findes en eller to elite hopper :)

Efter farmand faldt hun ud til springsiden og hopper med 9 i teknik og 8,5 i kapacitet. Hende kan jeg ikk finde nogen der vil avle på :/

Mvh Kathrine

www.facebook.com/kathrineoghopperne

Med to smukke stjerner på himlen og tre dejlige i stalden

 

Sov godt

Dinna 1983 - 12/12/13

Rainbow 28/01/01 - 17/03/14

1
0
Svar på denne tråd
 
 Søger...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 19:29

Dressurblod - gerne med en stor portion fuldblod. Dog ikke afgørende, hvis den helt rigtige står der.

 

Har fundet et par enkelte, men som er lidt usikre at avle på grundet enten alder, eller har gået tomme.

 

Jeg venter gerne på den rigtige, men synes at der er virkelig langt mellem nogle interessante. Men måske er de hopper i kender til ikke annonceret til salg????

 

alternativt skal jeg købe føl her til sommer for at få lidt ekstra kvalitet til pengene???

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456.
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 00:00
Forstår ikke hvorfor du ikke prøver at kontakte gode avler..hvis du kunne være int i at låne har jeg en jeg muligvis ønsker at låne i ud i 2015. Hun er på min profil.
0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 06:32

Thorup hingstecenter skærer ned. De har mindst een avlhoppe til salg.

 

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl ct. avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 08:43

Du får meget mere avlshoppe for pengene end du får føl. Hvis du er villig til at gå bare lidt på kompromis med alder, så kan du få en avlshoppe for et fornuftigt beløb. Derimod er køb af føl = køb af drømme, og drømme koster og de kan falde til jorden, så du slet ikke får den kvalitet du troede du havde købt.

 

Jeg overvejer at sælge vores RDH-halvblodshoppe, da hun har givet os et rigtigt fint hoppeføl i år, som jeg gerne vil beholde. Om gemalen så er enig ved jeg ikke.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Avlshoppe
Forfatter: 
Dato:  24-12-2014 13:08
Prøv at lave en søge annonce her på hestenettet. Jeg slog en op og fik mange fine henvendelser. Der står mange fine hopper i staldene rundt omkring.

Mvh Lene
1
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 13:59

Altså jeg har også en hoppe på 10, der pt. bare står og hygger sig på folden, hun fik føl sidste år, og vi valgte ikke at sætte hende ifol igen. Her i år, står vi og overvejer om hun skal ifoles, starte ridekarierre igen, eller sælges - da vi gerne vil beholde hoppe føllet fra sidste år.

 

Hun er kåret RDH i Dv og hovedstambogen i det Tyske hannoveraner Verband, med gode karaktere.

Er efter Legendariske Lauries Crusador XX /Weltmeyer.

Rent tysk præstations blod, og ene af Str. Pr. og hovedstambogs hopper på mor-siden.

 

Føllet vi fik var efter Sir Donnerhall 2, smart, muskuløs og rigtig godt gående med super temperement.

 

Så tror også bare det er at slå en annonce op, der er nok flere som mig, der sidder med gode hopper, de ikke helt ved hvad de skal gøre med. :-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jag har en...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 13:55

hannoveranerhoppe till salg. Statspremie, Harmonie efter His Highness-Lauries Crusador XX med bra möderne och fina avkommor. Jag köpte henne för att ta över efter min statspremiehoppe Drammatica e Don Primero som vi trodde inte skulle komma i föl mer. Men där hade vi fel, hon är dräktig igen. Harmonie är felfri och går att rida. Här kan du läsa mer: equistrian.jimdo.com/våra-hästar/ avelsston/st-pr-st-harmonie/

Billede

 

Billede

 

 

 

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind
Forfatter: 
Dato:  19-01-2015 16:44

tak for alle Jeres beskeder. Har fået mange heste tilbudt. :-) Så de må jo findes derude.

 

Jeg var dog så heldig, at der pludselig faldt en interessent hoppe ned i min turban. Jeg håber jeg har fået svaret Jer alle.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider