Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 str på føl
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 00:42

Hjælp mit føl vokser sig ret stor tror jeg. Frygter en 180 hest.

Hvor store er jeres føl. Zarina er 7 måneder og 148 cm og er igen lidt høj bag til. Dog vokser hun pænt og hamonisk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forventeligt
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 09:40

Jeg vil jo mene at med en kombination af BH Zack og Solos Landtinus, så har man bedt om at få et STORT afkom. Jeg har hørt om flere af den kombination som er 180+.

 

Mine føl er generelt 150 +/- når de runder 12 mdr.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 10:16
Det er rigtig. Men nu er Viktoria kun 167 og mor 165. Men 180 av det er stort. Så må jeg håbe på modellen hun har nu holder. For hun er stadig ret smart ædel og højtstillet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit føl....
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 10:51

Py ha....Ja, hun lyder til at blive MEGET stor.

Mit 6½ mdr gamle føl ( BH Don Romantic/ BH Cavan) vil jeg tro er 140 cm, måske lidt mere.

Han går sammen med to jævnaldrende føl med afstamningerne: BH Zatchmo/ Baccarat XX og Tailormaid Attention/ Tailormaid Lancelot. De har samme størrelse. Vi regner med de alle bliver ca 170 cm i stg.

Ingen er dem er endnu høje bagtil, men meget harmoniske i deres kropsbygning.


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 15:53
Zarina ser i mine øjne også super fin ud har taget alt stivelse fra hende så hun ikke hjælpes på vej til vækst. Hun får kornfri fra eggersman 1 kg dagligt 2.4 I stivelse og 5 i sukker da den ikke er tilsat vitaminer får hun her ved fravænning 200 gram epusana premium vitamin og 600 gram lucerne og wrap alibitum. Så må naturen gå sin gang. Gudskelov er hun ok i røngten.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 20:44

Mine er lige præcis så høje at de kan nå jorden, super smart ;-)

 

Jet må indrømme jeg har aldrig målt mine føl, har nok aldrig kunne se pointen i det, da de jo hverken bliver højere eller lavere, eller for den sags skyld vokser hurtigere eller langsommere, af man går og måler dem

 

Men når jeg tænker på de føl jeg ser rundt omkring, så synes jeg at de har tendens til at blive større og større, og også med mere og mere krop, her indenfor de foregående fem år

 

Det er jeg faktisk lidt nervøs over for, hvis jeg skal være ærlig

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

0
3
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 21:21

Nu har jeg kun den ene hoppe og føl og jeg syntes det er lidt sjovt og følge hendes vækst, men hver sine fornøjelser, jeg syntes modsat dig at det er fint der kommer mere krop på vores afkom, jeg er mere til den lidt satte hest frem for de ædle, men ang str så vil jeg gi dig ret, jeg syntes bestemt ikke de behøver og blive mere end 170 cm. Zarin bliver nok både for stor og for ædel efter min smag.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider