Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Salg af føl...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 11:18

Hej

 

Hvordan synes i det er at komme af med føl i år? og hvor vil i annoncere henne? er det nemmest at komme af med hoppe eller hingste føl?

 

Regner med at sætte min til salg (hingst eft. First Choice) når jeg har fået hestepasset. Eller ville i hellere vente til om 1 år?

 

Anita

0
0
Svar på denne tråd
 
 generelt
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 12:05

jeg har ikke solgt hest i 3 år så kan ikke heeelt sige om det er let at sælge....

 

MEN generelt plejer man at sige, sælg som føl eller gem dem til er 3 år. Så mit bud vil være, at du ligeså godt kan sætte den til salg nu hvis du ved den skal sælges..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 12:15
Jeg har ikke oplevet problemer med interesse for mit føl. Jeg har fået ret gode bud, bud der måler sig med nogen af de bedre priser på elite aktionen. Men hun skal ikke sælges. Så hvis dit føl er godt kan det nok godt sælges. Sælg nu eller gem til min 3 års. Der er intet salg i åringe. Pøj pøj med ham
1
0
Svar på denne tråd
 
 For sent i år
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 14:31

Når man nærmer sig fravænning og alle auktionerne har været der, så er det faktisk ved at være for sent at sælge føl til "gode priser". Herfra er det op af bakke indtil den fylder 2½-3 år, og er klar til diverese fremstillinger og senre tilridning.

1
0
Svar på denne tråd
 
 jjdlDDKKdl
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 23:22

Jeg vil også mene du er sent ude... Det er jo gerne omkring 3 måneders alderen og midt på sommeren, hvor de er nogenlunde harmonske og flot skinnende i pelsen, at der er en chance for at få solgt.

Om der er salg i føl er meget svært at sige. Vi var heldige at få 2 af vores føl med på eliteauktionen, og dem var der salgt i. Men de tre andre føl, som "bare" er annonceret via Ridehesten og Everhorse, har der været meget lidt forspørgsel på. Og det har været 3 føl i 3 forskellige kategorier (billig priskategori 20.000-30.000, mellem ca. 30.000 - 50.000 og "dyrt" 75.000 - 100.000) Det billige føl var der meget få henvendelser på, og føllet blev solgt sammen med sin mor. Føllet til mellem pris har der ingen henvendelser været på og det "dyre" føl har der været interesse for i vores bekendtskabskreds, men desværre uden økonomisk mulighed, og ellers meget lidt interesse via annoncerne.

Så vil nogen nok sige, at os der ikke får solgt, er fordi vi forlanger for høj en pris. Det er jo så også på sin vis korrekt, dertil kan vi kun sige, at det er i troen på, at der kan opnåes større avance ved at gemme og sælge som ridehest. Hvilket kritikerne så vil ryste på hovedet over...men lad os nu se, matematikken siger at vi kommer til at mange rideheste i den nærmeste årrække. Under finanskrisen blev der kun født halvt så mange føl som førhen, mens der både før, under og efter finanskrisen er og har været uændret mængde af stævneryttere/stævnestarter. Så med mindre at stævnerytterne pludselig formår at fordobble levetiden på deres stævneheste, skulle vi gerne komme dertil at der ingen bliver efterspørgsel på rideheste.

 

Hvis dit føl er nogenlunde pæn at se til, og ikke ligner en forvokset bjørn på nuværende tidspunkt, ville jeg skynde mig at annoncere det tilsalg, og give det 1 måned. Plan B kan derefter være at forsøge igen når hesten har sat sommerpels som 1 års, hvis ellers den er flot, harmonisk og velgående. Men som de andre skriver, må du nok forberede sig på at beholde hesten indtil den er tilredet.


Ridning/kommission samt opstaldning.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste/ avlshopper.

Løsdrift til hingsteføl/plage årgang 2012 og 2013.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Føl...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 08:04

Jeg har også 2 føl tilsalg, men har ingen henvendelser haft endnu. Hingsteføllet er sat til 20.000-30.000 på annoncen, og hoppeføllet er sat til 30.000-50.000,- da hun er særdeles godt gående, og mor desuden har lavet en kåret hingst. Jeg har fravalgt følskuer af personlige årsager, som jo nok er det bedste salgsvindue:-)


Sanddallund Stutteri

www.sanddallund-stutteri.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 at gemme
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 08:33

Man kan jo sætte tingene lidt i perspektiv..

Jeg solgte for 3 år siden et hingsteføl billigt.. køber rider M og rider rigtig pænt. Så jeg blev enig med mig om han ikke kunne sælges bedre.

 

for 5 år siden fik jeg et hingsteføl, der gik i finalen til følskuet.. og jeg var af den holdning.. han skulle altså koste lidt ellers gemmer jeg ham bare..

 

Tja i dag står der en super flot 3 års vallak hos en konkurrencerytter, der er ved at blive tilredet og gøres klar til sit liv som ridedyr..

hjemme har jeg selv en 5 års vallak, der har leget for kraftigt, været rigtig uheldig og "hygget" sig på dyrehospital osv... han har kostet mig rigtig mange penge.. og er nærmest dømt til at være mit ridedyr eller ingenting.. for han kan ikke sælges selvom han er en rigtig god hest .. heldigvis er hans uheld og voldsomme leg stoppet og han har(7,9,13) ikke haft andre dyrlægebesøg end vaccination og tandraspning i snart 3 år..

 

så man skal huske at have i overvejelserne... det er lidt som med aktier at gemme sit føl til det bliver ældre.. nogle gange går det godt... andre gange kan det koste en pokkers masse og i værste fald kan man miste sin hest..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 08:40

Jeg er ret enig med Lene F. meget kan ske, hvis man vælger at beholde føl til de er 3-4 år. Har man sagt A, må man ofte også sige B. Dvs. så skal det være en tilredet unghest, lige til at sætte sig op på og endda forventer mange, at den nærmest er stævneklar. Så det er tanker man skal gøre sig, kan de bære det og frem for alt kan vi bære det.

Føl der kan koste en rimelig pris, er de fleste bedst tjente med at sælge. 1 års plage koster ikke mere end et føl, og det har de egentlig aldrig gjort. 1 års plage kan være svært omsættelige, da de oftest bærer præg af vækst m.m. (nogen er direkte grimme i den alder - men udfolder senere en ren svane).

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua nykåret cremello varmblod . ...

3
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 12:26

Vi har i år solgt to halvbrødre, lavet på vores DH hoppe, til samme køber, både en fra i år og en fra sidste år, 2 hingste. Den ene efter Tailormade Attention og den anden efter B.H. Zee Me Blue, føllet fra i år nåede kun at være til salg et par timer før køber henvendte sig og kom dagen efter og så dem :) så vi har ikke haft problemer med at komme af med et par stykker i år :)


 

MVH Sarah Sørensen

 

Hensas Horse Breeding

 

Følg os her :)

 

Fået hingsteføl efter BH Zee Me Blue og Hoppeføl efter Zodiac i 2014

Venter føl e. Blue Hors Don Olymbrio/Rendezvous/Davignon, termin 21/4-15 ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider