Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvad "gemmer" stalden på ?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 11:39

Ja hvad gemmer i egentligt i jeres stalde / på jeres marker ?

Ofte viser vi vores nye føl i foråret, og så høre vi ikke så meget mere til dem.

Så kære avlere, hvad har du i stalden .

 

Hos os har vi pt 7 heste.

 

Springhestene er

1. New Classic 16 år ( Caletto I / Orangenbluete / Ladykiller xx ) Ikke ifolet i år

 

2. Cicia 0 år ( Ci Ci Senjor Ask / New Classic / Caletto I ) Cicia skal indgå i avlen.

 

3. Casaya 2 år ( Casir Ask / Senta RDH XX / Final Appearence xx

Casaya skal næste år ifoles og sadelkåres.

 

4. Aci 4 år ( Ci Ci Senjor Ask / Bøgegårdens April RDH / Bøgegårdens Apollo

Aci er i uddannelse hos springrytter, hun har gået DSA og skal i efteråret gå E-test

 

Dressurhestene består af to plage som er tiltænkt en fremtid som avlshopper her på stedet.

 

1. Vestermarkens Zomira 1 år ( Zonik / Kgs. Hørgaard Diva RDH / Blue Hors Don Schufro

 

2. DD Za-Fetti 2 år ( Blue Hors Zack / Klosterhedens World-Fetti ESRDH / World Cup I

Za-Fetti skal næste år ifoles og sadelkåres.

 

Min 7. hest er min gode skovturs makker Indi, en broget oldenborg blanding på 6 år.

 

Billede

Classic

Billede

Cicia

Billede

Casaya

Billede

Aci

Billede

Aci

Billede

Zomira

Billede

Za-Fetti

Billede

Indi

Billede

Indi

 


Stutteri Rosengården

____________________________

8
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldt hus
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 13:37

Ja, vi har jo fuldt hus.

 

På varmblodsfronten er der:

 

Red Fergie 18 år (Red Fern/Weinberg/Schwalbenfürst)

Ifolet med Dice

 

Princess Daisy 14 år (Heslegårds Platin/Northern Tempest xx/Music Boy xx)

Ikke ifolet i år, eventuelt salg?

 

Déjà Vu 7 år (De Noir/Bohéme/Weinberg)

Udlånt som rugehoppe

 

Swan Lee 4 år (Stevie Wonder/Heslegårds Rubin/Northern Tempest xx)

Ifolet med Dice

Billede

 

Amazing Grace føl (Abanos/Heslegårds Platin/Northern Tempest xx)

Skal indgå i avlen

Billede

 

Rocazino 5 år (Rosentanz/MW Ibi-Light/Fanaan xx)

Vallak, salgshest

Billede

 

Simply Red 3 år (Stevie Wonder/MW Ibi-Light/Fanaan xx)

Vallak, salgshest

Billede

 

Alphabeat 1 år (Abanos/Heslegårds Platin/Northern Tempest xx)

Hingst, salgshest

 

På ponyfronten er der:

 

H-S Janus 20 år (Menai Julius/Revel Japhet)

Avlshingst

Billede

 

Fronbach Hello Casanova 19 år (Synod Hello/Sinton Solomon)

Avlshingst

Billede

 

Rochedo The Chance 16 år (Trefaes Serog/Springbourne Blue Boy)

Ifolet med Casanova

 

Søgaardens Bella 13 år (Ovington Remus/Stendyssens Siban)

Ifolet med Casanova

 

Rosengårdens Piola 6 år (Harvest Universal Soldier/Bubbly Noggin)

Salgspony

Billede

 

Lunds Baby Jane 3 år (H-S Janus/Ovington Remus)

Skal give os nogle enkelte føl derefter være kørepony for nogle venners datter.

Billede

 

Lunds Pixie Lott 1 år (H-S Janus/Harvest Universal Soldier)

Skal indgå i avlen

 

Lunds Bette Davis 1 år (H-S Janus/Ovington Remus)

Skal indgå i avlen

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Fuldt hus plus
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 16:35

Vi har pt stalden fuld plus lidt til, derfor må enkelte heste dele seng til vinters eller vi må ha installeret køjesenge...

 

Lindegårdens Lærke 10 år, kåret i DS e. Bøgegårdens Lantano - Castro - Lucky Light.

Holder fri i år og skal gå lidt til ridning, vi overvejer en evt. ny eksteriørkåring i håb om at hun kan gå DH, så kan hendes mor nemlig få sit "E".

 

Petersmindes Lima 5 år, kåret i DS e. Bøgegårdens Laurino - Bøgegårdens Lantano - Castro.

Har været i ridning siden sidste år i okt. mdr og holder pt fri, så hendes faste rytter er i udlandet og jeg lige har født. Hun skal igen i ridning mhp. at blive klar til LA klasserne.

 

Dotmosegårds PariMia 5 år e. BH Don Romantic - Milan - BH Hertug.

Ifolet med BH Don Olymprio.

 

Petersmindes Saxo 3 år, e. Sunny Boy - Bøgegårdens Lantano - Castro.

Skal gøres ryttervant efter sommerfold og derefter får han vinterferie, skal i egentlig tilridning til Januar mhp. 4 års klasser, championat og E-test, hvis han da ikke er solgt inden da.

 

Petersmindes Ziggi 1 år, e. BH Zack - Bøgegårdens Lantano - Castro.

Går stadig som hingst og hygger sig og med hans alder har han jo ikke nogen planer for, andet end evt. at finde sig et nyt hjem og flytte hjemmefra.

 

Petersmindes Zarina fra i år, e. BH Zatchmo - Bøgegårdens Lantano - Castro.

Som storebror hygger hun sig og skal evt. finde et nyt hjem, men som hoppe er hun jo lidt priviligeret og må gerne blive hvis det rette hjem ikke findes...

 

Marco 27 år, min fantastisk skønne, livlige og småskøre pony som jeg har haft siden 1992, han må være den første pony i verden som er udødelig, for i min verden kan han ikke dø, han skal blive her hos mig til vi flytter på plejehjem sammen.

 

Nelson, ca. 14-15 år, shetlænder e. Naboens skøre shetlænder Holger. Han er lidt småsær og skal også bare blive her og være onkel for vores føl, han er god til at hjælpe med opdragelse, men også god som selskab til dem med småskader, da han ikke laver mere end højst nødvendigt...

 

 

Billede

Lærke og Saxo

 

Billede

Lima som lidt yngre model

Billede

Lærke med hendes mor og bror

 

Billede

Staldens to onkler, Marco og Nelson

 

Billede

Saxo som 1 års

Billede

Lærke og Ziggi

 

Billede

Lima

 

Billede

Lærke og Zarina til følchampionat på BH (og svigerfar)

Billede

PariMia

 

Billede

PariMia (med gammel ejer på ryggen)

 

Billede

Lømmelbanden på sommerfold (Saxo i mørkebrun, Ziggi i brun og Nelson i grå)

 


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

6
0
Svar på denne tråd
 
 Iuytrexvb
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 17:35

Vores stald gemmer på følgende ponyer og hest:

 

Tai Tanico 20 årig Dsp hingst efter Nick/Bipo ox. Han er A pony i spring og b pony i dressur

 

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Så har vi Hejninges Wendy 3 årig dsp hoppe efter Toftegårdens Hurricane/Bandit. Hun er under tilridning hvilket går over al forventning. Kommende ride/avlshoppe

Billede

 

Frederiksdals Pandora svensk ridponny hoppe, også kåret i dsp efter Fs Dont Worry/Downland Krugerrand. Står pt i Sverige, men kommer hjem til dec. Drægtig med Vitluvens Curbitz.

Billede

 

Brettings Pardina dsp hoppe på 2 år efter Røgilds Diablo/Fs Dont Worry. Kommende avlshoppe her.

Billede

 

Billede

 

Brettings Alapay dv vallak efter Gribaldi/Classic. 5 år gl, og min skovturshest.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Dejlige heste i andre har :)

Mvh Kit


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

6
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 17:48

Jeg har lige fået solgt et par stykker, så lige p.t. er det dejligt overskueligt.

 

På markerne går der p.t. følgende;

 

Heslegård's Laxmi (Heslegård's Louis/Faighter), avlshoppe, 17 år gammel og drægtig med Franziskus. Den lille fyr ved hendes side er her også endnu, det er Krones Isaiah, hingsteføl efter Fürstenball, fra i år.

Billede

 

 

Madeira (De Noir/National Zenith xx), avlshoppe, 9 år gammel, drægtig med For Romance. Hun er faktisk solgt til tyskland, men skal først herfra når det kommende føl kan fravænnes i 2015.

Billede

 

Madeiras føl fra i år, Krones Idaho, efter Tailormade Attention er her også, han er reserveret men ikke endeligt solgt endnu.

Billede

 

 

 

 

 

 

 

Og så er der 4 ungheste, hvoraf de to af dem er solgt, men stadig går her;

Først Krones Hallie efter Charmeur/Depardieu, 1 år gammel. Hun bliver her og skal nok i avlen.

Billede

 

 

 

 

Krones Henna efter Blue Hors Zack/De Noir, 1 åt gammel, skal nok i sporten og måske sælges, da jeg avler på hendes søster (Krones Dicte)

Billede

 

 

 

Og så Krones Harley efter Zonik/Donnergraf, han er solgt til den sødeste dame i Norge, men bliver her i et par år. Han er ligeledes 1 år gammel

Billede

 

 

 

Og så en 2-års hoppe, Krones Goldie, efter LÉspoir/fuldblod. Hun er solgt og rejser sidst på måneden

Billede

 

 

Og sidst men ikke mindst, Krones Dicte, 5-års avlshoppe drægtig med Everdale. Hun er selv efter Stedinger/De Noir. Hende har jeg ikke lige et billede af på denne computer.

 


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 sportsponyerne
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 09:42

Vi har pt ikke så mange (Men dog alligevel rigeligt!)

 

Den ældste er også den sidst ankomne: Rivona V.(20 år)

EM-deltager for tre nationer i springning og forhåbentlig avlshoppe et par sæsoner her på stedet. Rivona har fået føl som ung, men har været ''karriere-hoppe'' i 15 år, og kom desværre så sent til os, at det ikke lykkedes at få hende i gang i år. Vi starter derfor tidligt næste år, og så krydser vi fingre for at det lykkedes at få superstjernen i fol:

Billede

 

Næst-ældste er Amazone Stengaard e. Atlas Stengaard BRSDH (7år).

Hun går pt i sporten, og skal enten sælges eller lånes ud nu her. Hun har fået et enkelt føl her på stedet, og går pt. LA-dressur:

Billede

 

Rumina Stengaard BRSDH e. CE Roberto (5år)

Rumina er i ridning ved en af vores store piger mhb salg eller udlån:

Billede

 

Athene Stengaard SRSDH e. Atlas Stengaard (5år)

I fol ved Offem Minos termin medio Juli

Billede

 

Maia Stengaard GRSDH e. Magic Dancer (4år)

Reserveret, men endnu ikke endeligt solgt

Billede

 

Atlantis Stengaard GSDH e. Atlas Stengaard

Bliver her på stedet til videre avl.

Billede

 

Og lige et af Maia og Atlantis til årets eliteskue:

Billede

 

Aditi Stengaard SDH e. Atlas Stengaard (3år)

Er gjort ryttervant i foråret, men skal nu rides endeligt til og sælges

Billede

 

Derudover har vi et par plage:

 

Rolsteds Althea e. Aquavit N (2år)

Billede

 

Og de sidste er der ikke andet end følbilleder af ( Det bliver jeg faktisk nok nødt til snart at få gjort noget ved!)Amor Stengaard (4år), Herkules Stengaard (2års vallak), Dario Stengaard (1års vallak) og Rolsteds Don Disco (1års hingst) og Elektra Stengaard (føl).

 

Og så har vi selvfølgelig også min ridehest, Carambole e. Casir Ask:

Billede

 

Billede

 

Billede

 


 

 

Stengaard

- En partner til toppen og en ven for livet!

Følg os på Facebook:

www.facebook.com/pages/Stengaard/ 397894633580913

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Mine.......
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 11:10

Jeg har 3 stk, der skulle gerne sælges en enkelt.

Isaiiah Korsholm 6 års vallak efter Onassis/Sanders Bounty. Han laver ikke det store, men planen er at han skal fungere som min ridehest.

Billede

 

Alaiiah Korsholm 2 års hoppe efter IsaiiahKorsholm/Ragazzo. Hun skulle gerne blive min fremtidige avls/ridehest.

Billede

 

Freiia Korsholm 2 åes hoppe efter Isaiiah Korsholm/Urban Af Hvarre. Hun skulle gerne sælges.

 


Skøn unghest udlånes, se Isaiiah på min profil
3
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har 4 stk.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 11:47

Vi har 4 stk i år som er det absolutte max hjemme ved os.

 

Vi har Fiona på 18½ år som jeg har haft fornøjelsen af i 13 år.

Billede

 

Så har vi Castana på 3 år som pt er udlånt til en springrytter.

Billede

Så har vi Safran som snart kommer hjem fra tilridning hos Søren Hedegaard. :) Glæder mig til at få hende tilbage. Hun skulle gerne gå i avlen herhjemme. :)

Billede

Og til sidst Celina som i pt kun får et følbillede af :)

Billede

 

Det er hvad vi går og gemmer. Spændende at se hvad i andre har i staldene. :)


Mvh Charlotte

 

Besøg os på..

www.staldl.dk

 

- Super skøn hoppeplag efter Churchill sælges.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 mine....
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 11:49

mine hestesantal varierer lidt efter hvem der spørger... for det er da ikke mine allesammen, da datteren jo også har

men de store er:

stamhoppe, og alderspræsidenten Dolitta på 18 år (Dolomit/Sylvester/Ibsen) penioneret og går bare og nyder tilværelsen.. sådan da da min datter har fundet ud af hvor sød rar og ridelig hun egentlig er (netop også en hovedårsag jeg i sin tid købte hende). Så overvejer om hun skal igang igen og blive ride"pony" til min datter.

Billede

Så har jeg tre af hendes 9 børn:

Lavenya, 7 år, efter Blue hors Leredo, hun har dog i godt 2 år nu været udlånt til en dygtig rytter, der her i weekenden debuterede i LA5 med 65%, så det går bare rigtig godt:

Billede

(gammelt billede, men havde ingen nye, hun er rigtig flot og tunet at se på i dag).

så har jeg Pranay på 5 år efter Prinz K3, en forvokset herre, som fungerer som min ridehest:

Billede

næsten pinligt jeg ikke har nye billeder af ham heller..

og lillesøster Pompeia på 4 år også efter Prinz K3, nok den af Dolittas afkom, der kommer nærmest sin mor hvad angår af temperament..

Billede

hvad Pompeias fremtid bliver ved jeg endnu ikke, men pt er hun fanstastik at ride på og jeg nyder hver tur.. så måske bliver hun bare mit ridedyr..

 

Så er der de små.. og her kan vi så diskutere om det mine eller ej..

Babes Jamilla, en dartmoor på 5 år efter Hiley Captain Cook/Jayde af Lundsbjerggård), ridepony:

Billede

Billede

 

og hendes søn Jayden på 1 år efter Skovbrynets Fantast, som er selskab til sin mor.. og bliver en fantastik børnepony, mild, sød og rar og bare nem i alting..

Billede

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

5
0
Svar på denne tråd
 
 her har vi
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 12:24

pt 3 1/2 hest.

Første damen- Gess alfarvad z - Grundgold II- Raimondo

Drægtig med Blue Hors St. Schufro - termin 6 marts

Billede

 

Rosenlunds Benz - Bøgegårdens Boney M - Grundgold II

Han er fra maj 13.

Billede

 

Hejbøls Unik - Uno Don Diego - Cormint

Hun er fra juni 13. Købt på følaukion.

Billede

 

Billede

 


 

 

Hilsen Stephanie

 

 

Gess Alfarvad Z

Rosenlunds Benz

Hejbøls Unik

Clemenest Gucci *himmelhest*

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 spændende..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 13:15

Min lille stald med plads til max 4 heste, gemmer på følgende:

 

Baggesgaards Amazing (Abke/Freisturm), kåret i RDH og B-Hest i dressur. 10 år gammel. I fol med Vincent Maranello med termin 26/3 2015. Efter dette føl skal hun være ridehest igen :)

 

Billede

 

Baggesgaards Floriziana (Floricello/Abke) - Amazings første føl fra i år. Her til følskue i juli hvor hun fik 7,5 i helhed. Planen er hun skal beholdes og være ridehest og måske have et par føl.

Billede

 

Sandie Ravnskov (De Noir/Milan). 4 år gammel. Hende købte jeg som 1 års og hun er nu min ridehest. Netop kåret i RDH som fløjhoppe med rideprøve på over 800 point. Hun skal beholdes lidt endnu og så må vi se hvad tiden bringer.

Billede

 

Calandias Bright Star (Sophienhof's Maroon/Polsbury Popov). 4 år gammel New Forest hoppe med rigtig god afstamning. Hun skal sælges i løbet af vinteren, så der er plads til det nye føl til næste år.

Billede

 

Spændende heste I andre har :)


- Jannie Baggesgaard Jensen -

 

Baggesgaards Amazing

(i fol med Vincent Maranello)

Baggesgaards Floriziana

Sandie Ravnskov

Calandias Bright Star

 

Sponsor: valsoe-horses.dk

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 God ide
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 22:58

Sikke en god ide til en tråd.

 

Godt at se at det ikke kun er mig der går og "gemmer" på et par stykker eller flere (det må jeg huske at fortælle manden). Især glædes jeg altid over billeder af Jannies smukke NF hoppe, som jeg har haft et godt øje til siden hun var føl.

 

Her har jeg jo kun lige fået samling på tropperne, der ved seneste fintælling består af:

 

Strandagers Madonna, New Forest, 11 år efter Malibu II / Eskehøjgaards Nelo. Bronzemedaljehoppe. I år ifolet ved Årets hingst 2014: Skovlundegårds La´Coste. Har fået to hoppeføl.

Billede

 

AB Mayflower, NF, 4 år, efter Mister Malthe / Stegstedgaards Thor. Kåret i 2.A. Første afkom af egen avl, og flasket op. Hun er nu i gang med at uddanne sig til dressur-musse:

Billede

 

AB Cikorie, NF, 2 år, efter Horsemosens Cayenne C / Pedro. Stilles til kåring næste år. Kommende avlshoppe. Den klogeste plag jeg til dato har mødt.

Billede

 

AB Lavendel. NF, 2 år, Madonnas ældste afkom, som er efter A-ponyen Lundemarksgaards Layout. Lavendel er, som en del af sin familie en "langsom starter" så hun bliver gemt til hun er vokset helt færdig og er blevet fyldt ud. Med de gangarter hun fremviser har hun en fremtid som dressurpony foran sig, og så må hendes kåring og tiden vise om hun skal være avlshoppe her sidenhen.

Lavendel er umulig at tage et godt billede af (har forsøgt i to år), fordi hun i reglen prøver at kravle ned i min lomme så snart jeg viser mig.

Billede

Sidst men ikke mindst har vi Onkel Glossi gående, han er ren Islænder og 18år gammel. Glossi var først min skovturshest, så Mayflowers kærlige opdrager da hendes mor døde, og senest har han ageret dressurpoy for min niece med fine resultater. Glossi er nødt til at blive gående hvor han er, for her i sin pensionisttilværelse har han besluttet at han er en vild og fyrrig hingst som ingen skal tæmme, hvilket vil sige at han stikker af og holder en fest så snart nogen ser ud til at have intentioner om at ville fange ham:)

Billede

 


Hilsner

Anja

"Karupsminde"

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt kritisk, men dejlig tråd
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 11:12

Dejlig, dejligt tråd med billeder og det hele!

Er jeg den eneste der er kritisk???

 

Alt deles på nettet og det er også et ta-selv bord for tyve. Jeg ville være kritisk (lyder som lyseslukker nu) og skeptisk med at fortælle og vise billeder af hvad der er på privatmatriklen.

Jeg viser af og til billeder og hvis folk VIL finde en, så kan de også godt, men at flashe alt som "kom og se" det synes jeg man skal være kritisk overfor.

 

Nu får jeg nok hug for dette, det er dog op til hver enkelt person at mene hvad de vil.

 

For dog at vise at jeg ikke er stået helt af, så har vi her et par jagtheste og et par katte. Min favoritmis er sort-hvid.

 

Her kommer et par fotos.

 

Manden og jeg rider jagtridning, her er det Jubilæumsjagt fra Wilhelmsborg, Jydsk Jagtrideklub

 

Billede

 

 

Her, min overforkælede Missekat, Lille Mis

Billede

 

God dag til jer derude!

2
4
Svar på denne tråd
 
 Tyveri?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:01

Nu bliver 99% af de tyverier der foregår i DK (hvis ikke flere ) begået af folk med relation til hinanden, det kan være eks-kærester, -mænd eller -koner, eller handler hvor der er opstået uenigheder. Jeg tror endnu at jeg har til gode at høre om et eneste tyveri foretaget af ukendte gerningsmænd. Så det er ikke det jeg er mest bange for.

7
0
Svar på denne tråd
 
 Hestetyverier
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:07

Tyverier af heste selvfølgelig, ikke almindelige brugstyverier.

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:59

Tjoe, men hvad så med vores hjemmesider? Der fortæller vi da ogå hvilke heste vi har på stald, og endda med adresse og måske billeder af ejendommen. Vi kan ikke gardere os helt mod tyveri, men bare have et godt nabo-netværk og opsyn med vores skønne krikker.


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

6
0
Svar på denne tråd
 
 tyveri
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 13:07
Men hvad skal de bruge vores heste til, hvis de ikke får papirerne med? De kan ikke engang køre dem til slagtning?

Sælges:
1 års hoppeplag efter Tailormade Lancelot/Stravinsky XX.
Føl 2014 efter Escapology t/Ilmeo og Heinsgårdens Christa/Willemoes
5
0
Svar på denne tråd
 
 er nødt til at sige det
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 13:13

men gud hvor jeg dog synes at Dolitta og pompeia er nogle smukke hopper!

dem har du godt nok været heldige med.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har kun 2
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 20:12

"Pølsehesten" efter Mon-Ami, som snart skal ud at starte stævne for første gang på udebane.

 

Billede

 

Slow fox går og hygger sig - glæder mig meget til at følge hendes drægtighed og forhåbentlig et fint føl i 2015.

 

Billede

 

Lidt "hys" må man gerne være når man er underlagt hormoner


 

 

Mvh Janni

4
1
Svar på denne tråd
 
 dejlige heste
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 08:18

Skønne heste og ponyer i alle viser

 

Jeg er ikke bange for at vise hvad stalden indeholder, som andre skriver viser hjemmesider og salgsstalde jo også hvad der kan snuppes , og uden pas og underskrevet ejercertifikat er hestene vist ikke værd at stjæle .

 

Jeg ville være mere nervøs for at få stjålet udstyr.


Stutteri Rosengården

____________________________

5
0
Svar på denne tråd
 
 Leonidas
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 08:25

Leonidas tusind tak for de pæne ord om Dolitta om Pompeia.. og det man ikke kan se på billederne er at de begge er udstyret med et fantastisk temperament.

Billede

et lidt ældre billede af Pompeia og min datter.. synes det viser meget godt, hvor sød man kan være så den lille kan nå og nusse.. tror det må være 2-3 år gammelt det billede..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tyveri af heste
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 21:49

Flotte heste i viser her.

 

Lige mht. tyveri så tror jeg ikke HN er mere udsat end alle mulige andre fora.

Jeg kender personligt en dame i vores område som for ikke så længe siden oplevede at nogle brød ind til hendes to heste og forsøgte at stjæle dem. Desværre for tyvene så går de uden grimer og de er ikke så nemme at komme til for fremmede, så de fik intet med.. Hun har bestemt ingen info på nettet om dem!

 

Desuden har jeg hørt om flere andre tilfælde i år, hvor nogle har forsøgt at stjæle heste.

 

I regelrette Danmark så er der brug for pas og papirer men med den manglende grænsekontrol og de mere kreative metoder i andre lande så er internettet desværre nok et af de steder der bruges til at lede efter heste, som det jo også er kendt fra huse til salg og fra dødsannoncer.... Folk kan desværre været totalt skruppelløse hvis der er noget de VIL have. Vi har hørt om heste, hunde (hvalpe) og katte som er stjålet, ligesom forskelligt indbo.

 

Hvad bliver det næste? Ja, Kasper, Jesper og Jonathan 'røvede' som bekendt både en løve, mad OG Tante Sofie, men Tante Sofie blev som jo 'røvet tilbage' igen!

 

Mange herinde har ikke ligefrem en adresse på, medmindre det er en annonce...men heldige mig, jeg har en "vagt-hest" i form af en Frieser hoppe fra 2007!

 

Billede

Hendes afkom fra i år som også er en god iagttager, R2D2

 

Billede

 

og min gamle ven på 24 år

Billede

 

og så lige "nøglehullet" og mor Wilma-vagthest.

Billede

 

Resten er rollingernes. ;-)

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Dejlige heste
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 23:02

allesammen

 

"Pølsehesten" efter Mon-Ami gik sit første stævne på udebane idag, og fik en 3. og 4. plads - er så stolt


 

 

Mvh Janni

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemme hos os har vi
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 10:52

Hos mig står der pt. 5:

Runehøjs Ignis, DV vallak på 10 år e. Midt--West Ibi-Light/Induc - B-Hest i dreesur.

Billede

 

Rædkærs La Waldi, Hannoveraner Hoppe, e. Lauries Crusador / Weltmeyer, kåret i hovedestambogen i Hannoveraner Verband (tyskland) og RDH i DV. fungere nu som avlshoppe, og har i år fået sit første føl:


Billede

 

Første hjemme avlet føl: VH's Sweet Darling, hoppe fra 2014
Sir Donnerhall II / Lauries Crusador / Weltmey

Billede

Billede

 

Billede

 

Så har vi min gamle konkurrence pony Flying Fie på 17 år

 

Billede

 

Og min mors skovturs hest ninja på 13 år:

Billede

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Løsdriften gemmer på....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 00:29

....for vores heste står sjældent på boks, medmindre de bliver redet :-)

 

Vi gemmer på:

 

Tonada RDH e. Come Back II/Astaire/May Sherif, ifolet med Fürstenball.

Billede

Tonadas hoppeafkom fra 2013, Lipas Tirana e. Sunny-Boy (på billedet 6 måneder gammel, har desværre ikke nyere billede)

Billede

Tonadas hoppeafkom fra i år, Lipas Tel Aviv e. Placido Domingo

Billede

 

Allicat RDH e. Aljano/Leuthen I/Racing Ace xx, ifolet med First Choice.

Billede

Allicats hoppeafkom fra 2012, Lipas Aya e. Romanov:

Billede

 

Allicats hingsteafkom fra 2013, Lipas Picasso e. Placido Domingo (billedet er fra da han var 6 måneder gammel, havde desværre ikke nyere):

Billede

 

Atterupgaards Laura RDH e. Welt Hit II/Diamond/Eastern Lad xx, ifolet med Galaxy Win T, samt hendes hoppeafkom fra i år, Lipas Leonora e. Floricello.

Billede

 

Atterupgaards Minelli SRDH e. Stedinger/Lord Sinclaire/Mago xx, ifolet med Rock Forever:

Billede

 

Salina RDH, nykåret 3 års hoppe e. Tailormade Stardust/Calato. Hun er uanvendelig som ridehest, så hun er anskaffet udelukket som avlshoppe. Det bliver et interessant projekt, da hun trods sin springafstamning skal bruges til dressuravl hos os.

Billede

 

Lipas Ballerina, hoppe født 2013 e. Uno Don Diego/Underworld xx/Wanderbursch II:

Billede

 

Godthaabs Bricklin vallak (kastreret i dag) fra 2012 e. Belissimo M/Underworld xx/Wanderbursch II. Hans mor og Ballerinas mor er helsøskende.

Billede

 

Godthaabs McCallum, vallak også kastreret i dag, fra 2012 e. Master/Underworld xx/Wendekreis. (Billedet er fra da han var 1 år, havde desværre ikke nyere)

Billede

 

Spender, vallak fra 2011 e. Siger Hit/Weltjunge:

Billede

 


Ridning/kommission samt opstaldning.

Salg af dressur-føl/plage/ungheste/ avlshopper.

Løsdrift til hingsteføl/plage årgang 2012 og 2013.

Vi bor mellem Silkeborg og Viborg.

www.lipas-horses.dk

7
0
Svar på denne tråd
 
 det er hvad vi gemmer på
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 22:12

Det er vist langt det nemmeste at se på facebook www.facebook.com/pages/Aastrupgaard/ 258520794273237?fref=ts

 

eller på vores hjemmeside ;)

www.aastrupgaard.dk

 

Billede

 


Kig forbi www.aastrupgaard.dk

Avl af shetlandsponyer og Welshponyer

Samt knabstrupper avl baseret på welsh linjer.

 

Kennel med Gammel Dansk Hønsehunde og Ruhårede gravhunde i både standard og dværg str.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min samling
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 22:22

Hold nu op nogle lækre samlinger

 

Her kommer min:

 

Yosin. 6 år 87,5 % oldenborg, far: Big ben

Her bliver han redet af min veninde.

 

Billede

 

unni, 3 år 88 % oldenborg ikke tilredet. Far: Big Ben

Billede

 

Karivo 5 år 50 % oldenborg far: Kanudos xx ikke tilredet - nyindkøbt

Billede

 

Hyggebo's Contini 8 år dv pensioneret far: Cambell

Billede

 


Line


Nu med

Hyggebo´s Contini DV

Yosin vest lyshøj OLH

Tronkærs Unni OLH

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hyggelig tråd :-)
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 09:50

 

 

Hos os samler vi på NF ponyer :-)

 

 

Billede

Half Pint L, hoppe 2 år - Elmholts Ætna x Strandagers Bandit. Her på sit livs første skue :-)

Billede

Elmholts Idol, hingst 1 år - Elmholts Xarina x Sophienhoffs Maroon

Billede

Elmholts Komtesse, sølvmedaljehoppe 11 år - Bakkegaards Paperdoll x Sulaatiks Benji

Billede

Kron Laegaard, hingst 0 år - Elmholts Komtesse x Elmholts Tarok

Billede

Rickson Laegaard, hingst 1 år - Elmholts Nineth x Pedro

Billede

Aaron Leagaard, hingst 0 år - Elmholts Ætna x Elmholts Tarok

 

Billede

Elmholts Ætna, 1. kl. hoppe 19 år - Løvehøjgårds Dina x Palle

 

Venlig hilsen Marie og skov ponyerne :-)

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider