Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Knæskalslåsning
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 11:13

Synes jeg har stødt på flere afkom efter Ampere 528003NL0504946
(KW NLD) der har knæskalslåsning??

 

Hvis dette er tilfældet og en arvelig defekt, bør man så godkende denne hingst til avl.

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Muligvis
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 13:16

PÅ dene ene side, så har du ret - hvis den har en arvelig defekt - men omvendt set, så er det også en voldsom udokumenteret anklage at komme med mod en hingst - blot fordi du synes.

 

Jeg var blevet tosset som hingste ejer, hvis en person kom med en slags udokumenterede rygter om min hingst som der er i dit indlæg - slået op med fed skrift og så videre.

 

jeg forstå sagtens din beymring - og en hingst som viser sig at have arvelige defekter bør vel principielt afkåres.

 

Men så kan du lave en generel debat om hvordan man opdager den slags og hvordan man får reageret på det - uden at hænge en navngiven hingst ud. Ja, det synes jeg bare IKKE er i orden

 

VH Kira Hansen

2
0
Svar på denne tråd
 
 Arveligt?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 19:38

Jeg kan ikke rigtig finde nogle hits på knæskalslåsning og arvelighed, så jeg tænker det er vel så mange andre faktorer der spiller en rolle ift lidelsen. Så er der vel ikke et grundlag at diske en hingst på.

 

Men TS smid gerne links ind der beskriver arvelig tendens.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider