Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Gammel pony
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 13:24

Min gamle pony er skrald klar nu. Men tør jeg. Hun er i ok kondi og ikke voldsom overvægtig. Hun er 19 og aldrig haft føl før. Hvad er chancerne og ricisi for at det går godt eller skidt, både for føl og pony.

Hun er en newforest/ newforest araber uden papir.

Overvejde en islænder, men det bliver føllet vidst ikke højere af.

Uha ved slet ikke om det er smart. Og skal lige tilføje at jeg faktisk ikke går en dyt op i papir og ren racede. Har været godt tilfreds med min krydsning som nu jeg selv valgt faren til i sin Tid.



"En vane har lange rødder."

0
3
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 13:28

personligt ville jeg aldrig saette en 19 aars ifol med hendes foerste foel, andre har maaske andre meninger.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


6
0
Svar på denne tråd
 
 Gammel nok
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 16:43

Er heller ikke sikker på jeg ville turde, den er jo så 20 når den foler første gang.

 

jeg har selv engang ifolet en på 16 og det gik da godt, men føllet er endt meget mindre end begge forældre, hvilket man jo må forvente især med en gammel førstegangs.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges

Se min præs

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ej så .....
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 20:35

Jeg må nok hellere lade være så. Synes måske også risikoen er for stor. Jeg må glemme det. Og nyde resten af hende.. Nyt blod til den tid skader vel heller ikke. Føler bare jeg har været heldig med kemien, både med den gamle og hende her nu, som også er gammel.



"En vane har lange rødder."

4
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 22:43

med saadan en veninde som du har der ville det give dig mareridt resten af livet hvis du satte hende ifol og midstede hende!


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


1
0
Svar på denne tråd
 
 Det ville jeg
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 10:17

Det ville jeg lade en dyrlæge bestemme, få en dyrlæge ud og scanne/undersøge hende indvenig, og få en melding om hvad dyrlægen syntes, det kan være hun fint kan klare det men det kan også være dyrlægen siger at alderen har sat sig for tydelige spor både indvendig og udvendig til det kan lade sig gøre, vi kender ikke hesten det gør du, så derfor vil du ikke få det 100% rigtige svar herinde, det er du nødt til at få en dyrlæge ud for at give dig.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
2
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 12:14

Korrekt som Merete skriver, men hav stadig i mente at føllet formentligt bliver mindre end hoppen uanset hingst.


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Ungheste sælges

Se min præs

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider