Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Væske i yver - ikke i fol
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 14:40

Jeg har tidligere oplevet at folk herinde på avl både har været søde til at svare og meget kompetente så nu prøver jeg lige igen.

 

Jeg passer en 13 årig ponyhoppe for en bekendt.. Hun (ponyen altså ) fik et føl for 6 år siden.

 

For et par dage siden ville jeg lige rense omkring yveret og pludselig kom der noget væske ud.. Altså ligesom i ret meget!!

 

Det der kom ud var nærmest lidt gråligt, altså ikke helt klart men heller ikke mælkehvidt.. Det lugtede ikke og hoppen var hverken øm eller på anden måde generet af mit pillen..

 

 

Hun har tidligere været forfangen og har de klassiske EMS depoter som vi arbejder på at komme af med.. Ved ikke om det kan have noget at sige..

 

Håber at der er nogen der ved hvad det er og om det evt er noget der skal handles på..


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uden at vide det
Forfatter: 
Dato:  05-05-2014 23:00

 

Jeg havde en hoppe, som grundet forfangenhed smed føllet ret sent. Hun havde sat mælk, og efter råd fra dr. dyr skulle vi bare sørge for at hun var ren - men ellers ikke gøre noget. I alle de år vi havde hende, havde hun lige som væske i patterne - faktisk helt frem til hun blev 31. Dr. Dyr kiggede som regel efter når han var der, men så længe der ikke var sår eller betændelse så skulle vi bare lade det være.


Det kunne så ikke undgås at der kom lidt ud når vi vaskede hende - hun var ikke genret af det.

 

Men jeg har tit tænkt på, om hun i alle de år havde det væske grundet det sene tabte føl. Så hvis der er nogle erfarne avlere der ved det, kunne det da være spændende.

 

Så det var godt nok ikke et svar på dit spørgsmål. :-)

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 naturensfinurligheder
Forfatter: 
Dato:  07-05-2014 14:16

tja min hoppe fik føl i 2011 og er siden sat i ridning. Sidste år blev jeg ringet op fordi hoppen pludelig stod med hævet yver og mælk.. Der var to dage forinden født et føl i stalden og om det har vækket noget i hoppen skal ikke kunne siges. Hoppen var ikke i fol..

har også hørt om hopper der pludselig lægger mælk til hvis der kommer et føl til..

så der er nok flere muligheder.. . og det er jo forår og føltid...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 12:07

Tak for svar begge to.

 

Har godt tænkt på om det kunne have noget med årstiden at gøre for hun er ret pjattet med en vallak. Der er ingen føl i nærheden og det er heller ikke mælk der er i yveret.

 

Jeg troede ellers at jeg havde oplevet det meste som hoppeejer men der kan man se.


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt normalt
Forfatter: 
Dato:  08-05-2014 12:21

Jeg har fået at vide af min dyrlæge at det er helt normalt at der kan komme væske ud af yveret. Det kan ske gennem hele hoppens liv. Det har intet at sige.


- Hilsen Micro -

 

For things to get better, you have to get better.

 

 Luksus løsdrift tilbydes til heste

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider