Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Føl spiser hale
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 18:41

Min hoppe fik et livligt hingsteføl for 1½ uge siden. Han er en aktiv lille herre og på fold synes jeg, han er lige lovlig meget interresseret i mors hale. Han gemmer sig i den, leger med den og tygger på den. Ind til videre er halen intakt...men, det kan ikke vare længe, inden der er "brugsspor".

Da hoppen skal være min dressurhest igen til efteråret, ville jeg jo gerne, at hun havde lidt hale tilbage til den tid.

Har i nogle gode råd?


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 19:41

Skynd dig at pøse halen ind i Blue Hors Bidstop, det virker. Skal dog påføres dagligt. Jeg havde et hingsteføl der bare blev ved med at spise haler, og det kostede en stor del af både hans mors hale, samt to andre plage på folden. Bidstop fik jeg først råd om da uvanen rigtig havde fat, og der var det svært at vænne ham fra det. Har han legekammerater? Min havde to andre føl at lege med, men uvanen fik han desværre alligevel.


Sælges: Skøn 2-års hoppe efter L'Espoir/Gold Away xx. Smuk, rigtig velgående, enormt sød at arbejde med, og sund og rask. Se mere på min hjemmeside, under afkom - Krones Goldie.

 

www.stutterikrone.dk ...

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ormekur
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 21:02

Hej

 

jeg har altid lært, at hvis føl vil spise haler, så er det tegn på orm - men må også erkende at Reni har fået en del flere føller end mig ;-) Så hendes råd vil jeg nok prøve først medmindre der er andre mistanker om orm.

 

Nightfall

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 21:58

Føllet kan ikke endnu være generet af orm, den kan sagtens have optaget ormeæg, men de er ikke udviklede endnu og kan ikke genere føllet endnu. Det er også derfor man ikke kan give ormekur til så små føl og få effekt af ormekuren. Så det er nok mere en uvane på nuværende tidspunkt.


Sælges: Skøn 2-års hoppe efter L'Espoir/Gold Away xx. Smuk, rigtig velgående, enormt sød at arbejde med, og sund og rask. Se mere på min hjemmeside, under afkom - Krones Goldie.

 

www.stutterikrone.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det vil jeg prøve
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 22:58

Reni: Tak for råd. Jeg vil straks købe "bidstop" i morgen, og påfører det gerne dagligt meget længe, hvis mor så får lov at beholde halen.

Nej, han har desværre ingen legekammerater, hvis det er andre føl du mener. Jeg ved godt det vil være bedst, men hverken min økonomi eller tid tillader et stort hestehold. Så det bliver "kun" til et enkelt føl en gang i mellem.

Min nabo har dog flere føl i år og jeg overvejer, at spørge om mit må gå sammen med dem, når det bliver tid til døgnfold, men lige her den første tid, nyder jeg at have dem herhjemme.

 

Nightfall: Da han kun er 1½ uge gammel, kan han næsten ikke være plaget af orm endnu. Desuden fik mor ormekur en måned før foling og de går på en fold, der ikke har været brugt siden efteråret. Altsammen noget jeg gør, for at holde ormene nede. Men fint du bringer det i spil, for det kan jo være det bliver aktuelt senere.


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider