Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hjælp skør førehoppe
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 07:50

Hej kloge avlere..:)

Jeg har denne skønne dressurhest(mb niveau) som rides dagligt. Hun blev i efteråret førehoppen i en flok på fem, efter en anden hest blev flyttet. Min hoppe begyndte at skabe sig mere og mere når jeg tager hende ind fra fold. Er meget urolig, skraber og skider op til flere gange under opsadling. Det er stille og roligt eskaleret over vinteren og omfatter nu en hest der ved at skrabe bunden ud af trailer når den køre, bliver påvirket under træning. Er yderst sensitiv og let på tå under træning. Til tider næsten uridelig. Hun har forandret sig utrolig meget. Hun er kontrolleret at dyrelæge både ud og indvendigt samt kiropraktor og ja magnetemanden( hvilket hjalp lidt) men hun er stadig ikke sig selv.

Jeg har hestene hjemme på gården med egen ridebane, som er er lavet for at jeg kan spare tid i hverdagen. Jeg er så gravid og har flytte hende ud til hendes midlertidige rytter på et stort sted, hvor hun går sammen med to andre. Og efter en en ugen er hun igen begyndt at blive sig selv igen. Mere rolig, skider ikke på staldgangen, dog stadig sensitiv men det er hun.

 

Jeg eg tænker hun reagere som hun gør hjemme fordi hun er urolig for at blive fjernet fra sin flok. Men jeg vil jo ride hende.

 

Så kære folk, hvad skal jeg gøre? Syntes det er dybt frusterende.

det skal siges jeg har en Tom boks nu, så der er plads til en ny hest i sommer og til vinter.

 

Sorry det lange indlæg og hvis det er lidt rodet :)


Den heldige ejer af Tankedals Domin

Og Diamonds Signature.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 08:18

Du har egentlig selv besvaret dit eget spørgsmål.

Det er ikke alle hopper, der kan tåle at have positionen som førerhoppe. Dog er reaktionsmønsteret for en førerhoppe ofte forskelligt.

Hende her har åbenbart hjemme behov for at agere som en hingst.

Du har nu sendt hende i ukendt stald, nye staldvenner, og dermed har hun fået lov til at slappe af. Hun behøver tilsyneladende ikke at være førerhest det nye sted. Der kan være en anden, der er synlig eller usynlig leder af den nye trio.

 

Hun falder nok tilbage til sin oprindelige position, hvis du tager hende hjem igen kan man frygte - specielt hvis hun tror, at hun også er din førerhoppe.

 

Mvh

 


Tina

 


Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino og varmblodsføl samt plage sælges

3
0
Svar på denne tråd
 
 Førehoppen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 10:40

Ja jeg frygter også hun falder tilbage igen når hun kommer hjem. Hun kommer 1/7. Jeg tænker der måske i mellemtiden skal komme en ny ind til dem der hjemme. Men hvad skal jeg gå efter for at få en førehoppe. Jeg kan jo ikke skrive i en opstaldningsannonce det skal være en føre hest. :( tror i en gammel avlshoppe vil løse problemet.?


Den heldige ejer af Tankedals Domin

Og Diamonds Signature.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 20:12

Min erfaring er at når førerhoppen bliver fjernet, så tager nummer 2 i rækken førerhoppens plads.

 

Hvor længe har hun stået på det nye sted? Jeg er sikker på, at rangen på folden nok skal ordne sig af sig selv. :-)


- Sascha & Fame <3

In actis esto volucris!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ældre følhoppe
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 20:24

Find en ældre følhppe at sætte sammen med dem det burde være løsningen:-)


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Førerhoppe
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 10:04

Jeg vil mene at hun på alle måder demonstrerer at hun IKKE er førerhoppe, det kan godt være at hun prøver at blive det, men det kniber vist gevaldigt for hende.

 

Vi kan selv mærke at vi har fået problemer i vores flok efter at vores gamle førerhoppe først måtte kæmpe for at bevare sin position og siden fik fred. Dvs vi står uden vores FØRERHOPPE, som kunne styre flokken med et løftet øjenbryn. Nu har vi et par stykker som kæmper om pladsen, og det giver gevaldigt meget uro.

 

Men en rigtig førerhoppe hviler i sig selv, og skaber aldrig problemer. Så hun ville helt sikkert have godt af at "få en ny chef", men min erfaring er at alder ikke er nok, der skal viljestyrke til. Så det er ikke bare nok at finde en ældre følhoppe, det skal være den rigtige hoppe.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider