|
|
| År 2011 - hvor tynde er ok? |
|
|
Lad mig se fotos af jeres 1-års plag. Vores, Søgaards Dexter, ligner noget man bestemt ikke kan kalde hest. Han vokser, og vokser, bliver grimmere og grimmere desværre også tyndere og tyndere. Ingen hals, ingen ryg, lange ben...ja kunne blive ved. MEN lad mig se fotos af I andres åringer - især de grimme (he, he ;O) ). Hans bevægelser fejler intet, og han gik med i finalen for "Bedste dressurbetonede hingsteføl" som 5-ugers!! Han er på fuld græs og fodres een gang dagligt ved siden af med godt nærende foder, det sætter sig bare ikke på sidebenene, så håber da ikke at blive anklaget for vanrøgt!!! Dexter har altid været til den tynde side trods rigeligt foder, måske fuldbloden i ham?!. Han er ormebehandlet, nu er der endog bestilt tandlæge, selvom jeg synes det lige er tidligt nok - meeeeennnnn man ved jo aldrig.....(dyrlægen konsulteres også regelmæssigt mht. vægten) Lad mig se - og vær ikke for hård ved mig, når I ser fotos af Dexter.....BEMÆRK AT FOTOS ER FRA SAMME DAG - så lyset gør også noget, bare ikke til det bedre i denne sag. Vi elsker jo vores lille hestedims og gør, hvad vi kan for at få lidt fedt på sidenbenene, det bærer bare ikke frugt ( Hilsen Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åring e.Electric/Hofnar |
|
|
Ham her synes jeg er lige tilpas i huld hverken for tynd eller fed 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumdidadej |
|
|
Hold da op Goddie - sikke dejlig åring, han ser ganske fin og sammenhængende ud. Tllykke med det -ser ud til at blive en dejlig hest. Håber der stadig er håb for min "pjevs". Du får lige et par fotos fra hans "velmagts dage": 5 uger: 3 md. Hilsen Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har lidt samme problem med min åring, han vokser også bare og er lige til den tynde side. Han er tjekket for orm flere gange, har fået kigget tænder og fodres så optimalt som muligt. Han bruger så også en del krudt på at lege med kammeraterne i den hingstebørnehave han bor i pt, så han brænder en del foder af den vej.
www.stutterikrone.dk Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe uddannet til M, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu, hingsteføl efter Fürstenball/Donnergraf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bom bom |
|
|
Jeg ser ikke nogen kriminelt tynde plage her, det er også bedre at de er til den tynde side end at de er lidt for runde, hvis de trives har energi, gnist og liv i øjnene og fordringen selvfølgelig er optimal så skal huldet nok komme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelums |
|
|
Jeg synes nu heller ikke der vises noget kriminelt  Det er jo plage og de ser ofte lidt ranglede ud.
Hilsen Jannie - med de fantastiske fire Øgårdens Sammie RDH Wendy Klint ERDH Sydvillegaards Fiona Sydvillegaards Zander :: GRAFIKER :: www.nokke.dk :: HESTENE :: www.sydvillegaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumdidadej |
|
|
åh Jannie, netop med dine sammenhængende og meget flotte åringe, tænker jeg jo: " Min hest kommer aldrig til at ligne noget som kan accepteres", dine er jo så lækre at se på allerede nu, men NU vil jeg slå koldt vand i blodet, holde fast i foderet og krydse lidt fingre og ben .....he he for, at han på et tidspunkt kommer til at ligne en rigtig hest.....bare lidt he he
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes ikke |
|
|
din er tynd. Plage er jo forskellige - din ligner også een der i vækst ligenu. Min 1 års går på døgnfold sammen med 3 et års hingsteplage og en 3 års ( og han får ikke foder ved siden af ). Du kan tydeligt ane hans ribben, men han ser fin ud hen over bagdelen og har tydelig muskeltegning. Desuden har han masser af energi og er ikke den der står bagerst i køen når der lægges op til narrestreger 
MVH Janni Velgående 3 års DV vallak efter Mon-Ami x sælges, 168 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo grimmere |
|
|
Jo grimmere som føl, jo kønnere som hest - har jeg hørt nogle sige  Jeg har haft fornøjelsen af to forskellige typer af plage. Først lille fede Pinot, som formentlig har noget oldenborg i sig. Han har aldrig været mager, men han var dæleme grim som 1 års Men han er da blevet meget køn som 4 års jeg har så også en af Reni's ungheste, og han har altid været slank, som en dv'er med megen blod jo er Han er nu som 4 årig stadig slank, men skal nok blive pæn når der kommer muskler på. Det er utroligt så forskelligt ungheste udvikler sig. Mine to har aldrig rigtig vokset "skævt", men har bare lignet en tynd pind, eller en trommelkrop på tynde pinde. Pinot har altid været på kontrolleret diæt, mens caspian jo får al det grovfoder og græs han kan hælde i sig. Men kønne bliver de med tiden, og de eksempler I viser ovenfor er jo nogle lækre udgaver, som bliver nogle flotte ungheste til sin tid. mvh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Som en skriver - så bærer din tydeligt præg af at han er i vækst  Tror det er meget forskelligt som de vokser/ser ud som plage/åringer. Ha ha Morgan: "Jo grimmere som føl, jo kønnere som hest", den kender jeg godt  Fy da føj jeg må få nogle griiiiiiiimme nogen når de er voksne  Zander er ikke hjemme p.t. (på sommergræs - han kommer dog hjem i august), men Fiona går hjemme på matriklen og hygger med de andre tøser. Hun er stadig harmonisk, dog overbygget bagtil men ingen af dem er vokset rigtigt fra hinanden. Må snart hellere igang med kameraet igen - disse billeder af Fiona er fra juni: Fiona og Sammie:
Hilsen Jannie - med de fantastiske fire Øgårdens Sammie RDH Wendy Klint ERDH Sydvillegaards Fiona Sydvillegaards Zander :: GRAFIKER :: www.nokke.dk :: HESTENE :: www.sydvillegaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Ja så blev kameraet lige hevet frem - så her er dugfriske billeder af Fiona (født 3.3.2011):
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min plag |
|
|
så skal i da os se min lille Will. Han er efter Andiamo/weinberg og Willemoes/caritas 1 år. Will og Hector. Will står til højre og er et år, Hector til venstre og er to år
Her holder vi Dansk Varmblod =) Køre på SPT.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Go Filique |
|
|
Her er min Fie - jeg syntes også hun har været til den tynde side. Hun er 50% fuldblod - 50% Oldenborg (hvor hun så end har gemt det) Hun er desværre ikke så stor...
Mvh. Gitte StaldOlsen.dk GO Filique Findus B - Top of Class - Urprinz Feldholms Doughty Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Osse mine... |
|
|
Hej Sus. Mine to drenge er lige så tynde som Dexter - hvis ikke mere Og jeg er nok osse mildt sagt lige så bekymret som dig, det er jo ikke rart at se vores tidligere smukke dyr se sådan ud. Jeg ville ønske at jeg havde opskriften på at fede dem op. Begge mine er kraftigt i vækst, og er samtidig ikke særlig madglade - de spiser det de har behov for, og ikke en bid mere. De er som I andres passet med ormebehandling, dyrlæge, alderssvarende foder - og godt wrap ad libitum. Hvad kan man ellers gøre? De er friske, glade unghingste, som tumler rundt i den hingsteflok de går på sommergræs med. Så jeg er sikker på at de både fysisk og psykisk har det rigtig godt - MEN, det er ikke rart at se dem så tynde  I får lige et par billder af dem, de er fra starten af juli, og de har faktisk desværre tabt sig siden  (Se lige bort fra den lyseblå grime, og hundesnoren - det var lige hvad vi havde i bilen)  Siegers Touch - Sieger Hit/Top of Class. Socrates Maxima - Soreldo/Effekt. Smukke var de en gang - desværre ikke mere... Sus - forresten, Freja passer tøjet nu - tak  Knus Louise.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dum di da dej |
|
|
...kære alle tak for de fine svar og billeder, jeg er beroliget en del, vil slå koldt vand i blodet og se de næste par måneder an. Til Louise, dejligt med nærbilleder af dine skønne føl, og kan godt se, at de minder om Dexter. Er altså stadig ret vild med Socrates omend Siegers T., ser ud til at begynde at komme efter det. Er Socrates stadig en kæmpe? Dejligt at høre at tøjet kan bruges  Kram Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej igen. |
|
|
Ja vi er nok nødt til at tage den lidt med ro, og så vente på at de grimme ællinger forvandler sig til smukke svaner - eller i hvert fald håbe på det  Socrates er stadig stor, tror han er 165 ca. Men Sigurt er næsten lige så stor, så jeg synes det begynder at udligne sig. Tror Sokke ender omkring 174.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 års... |
|
|
Min 1 års så sådan her ud: Hun var 134 cm på dette tidspunkt. Hun er quarter og udaf min egen hoppe stormy chimes og hingsten Pep N perfect. Ejes nu af Henrik Ljunström og Bettina Hansen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årings... |
|
|
Årings er for det meste ikke særligt pæne. Og det behøver de skam heller ikke at være. Mange af dem skyder total i vejret hen over sommeren og har derved lidt svært ved at holde huld selvom de fodres korrekt og får ormekur+ tænder tjekket. Min dyrlæge siger, at en årings skal man kunne ane ribbenene på- det er slet ikke sundt for dem at være "fede" gennem deres opvækst. Men selvfølgelig er det også vigtigt at de vokser sådan nogenlunde harmonisk for- og bagtil. Til slut vil jeg sige, at det har jo også noget med race/gener at gøre... det kan man bare ikke komme udenom  Min årings er ranglet fordi han er ekstremt ædel... det har han været fra den dag han blev født. Man kan skimte ribbenene på ham og en overgang i vinters synes jeg han var lige tynd nok, men han manglede intet og dyrlægen sagde jeg skulle tage den med ro. Jeg har desværre intet nyere billede af ham... men din ser absolut ikke ud som om der er noget kritisk at komme efter overhovedet!
Annika Cording Vollerup Føl 2012: Hingst, Cording's Bodyguard efter Bøgegårdens Boney M, Master, Bonsoir Hingst fra 2011: Cording's Largo Master efter Bøgegårdens Laurino, Master, Bonsoir
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| plage... |
|
|
Kan sagtens følge dig... Jeg har haft plage før, og ingen har da givet mig så mange bekymringer som ham jeg har nu. Han er lige til den tynde side, men han vokser til gengæld også. I må lige se bort fra det 5. ben 
Hans bedste veninde vokser harmonisk, og ligner faktisk en færdig New Forrest pony. Det blliver spændende at følge årgangen - er da helt sikker på at vi alle kan se tilbage på dette indlæg, og smile lidt - for de bliver da alle fantastiske er jeg sikker på...  Ham Socrates er da bare en lækkermås #SAVLE# #SAVLE#
Venlig hilsen Nanna dressurrytter i bedste hyggestil Hedens Ruder Knægt Stald Vesterbys Son-Goku
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes bestemt |
|
|
de ser fine ud... Og der er altså håb, for grimme plage  Se selv.... Cai 1½ år
Cai - 5 år.
www.dphorses.com D.S.P Dansk Sports Pony Avl ***Ridning/salg/kommison*** OPSTALDNING TILBYDES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Efter Chellys z/ Chellano Z |
|
|
kender i evt til Saskibard og Tamburin?(: Lige et lille side spring(: Min DV hoppeplag synes jeg også var for tynd, hun er nu på sommergræs og har fået en lille smule mave på. Dem til dyrskuet sagde hun manglede og hun nyder da også at gå og hygge sig(: Har desværre kun billede af hende fra foråret(; Det sidste billede er 2 uger efter jeg købte hende så hun er blevet mere hestet(:
En hest er ikke bare en hest den er en ven for livet Jeg er den heldige ejer af Best Choices Whit you I Will and had made the best choices in my life And I will never regret it You will always be a big star ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min den ene.... |
| Forfatter:  |
Lone Rytter Kærvang (Skriv besked) |
| Dato:  |
10-08-2012 23:43 |
|
Har to et-års som er af noget forskellig statur og type. Fik den ene foreviget i dag og prøver med den anden i morgen. Her er Der Barnie (Dagostini/De Niro/Prince Thatch XX), som er den kompakte, lidt lavstammede og knap så ædle af de to. Han har let ved at blive rund. Jeg ser dem hellere som ranglede og ufærdige som et-års, sådan som hende den anden er (og som jeg smider billeder ind af senere)....Planen er, at han skal være min ridehest en dag, og det glæder jeg mig til, for han er super cool at have med at gøre. Nå, men her er han så:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt billeder herfra |
|
|
Først min hoppe, på billedet som 1 års. Efterfølgende min vallak som 1 års. Jeg har prøvet at fortælle ham at man skal stå stille når der skal tages billeder, men det virker desværre sjældent... Så I vil nok have svært ved at danne jer et indtryk... Men er sikker på Bob havde det sjovt!
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af "
Med hestene Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min den anden... |
| Forfatter:  |
Lone Rytter Kærvang (Skriv besked) |
| Dato:  |
11-08-2012 20:00 |
|
Her er min anden 1-års plag. Hun er efter Fürst Nymphenburg/Don Frederico/Lauries Crusador XX. Hun er efter min mening i passende huld for en et-års, og faktisk synes jeg hun er tyndere i virkeligheden end hun ser ud på billeder... VH Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bummelum |
|
|
Er enig i at plage har tendens til at blive til den tynde side, de vokser jo! og ja, 1 års er da som regel noget ranglede at se på, så jeg ville ikke være ked af det, hvis jeg stod med en grim 1 års  Flotte ungdyr I har allesammen! Og undskyld mig, men hold da op hvor ser ham Cai dog bare grim ud på hans unghestebillede! Hihihi! Men når det så er sagt... WAUW!!! Hvor er han dog lækre på de efterfølgende billeder, hold da op en galop der lige vises der 
Én gang Bas, altid Bas <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|