Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Bedækning vs. I fol og foder
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 16:51

Hej alle. Min hoppe skal til hingst på lørdag og når nu hun kommer hjem skal/bør jeg så give hende et specielt tilskud ekstra af noget under drægtigheden

Hun får nu en musli light, salvimin, hyben, biotin, hvidløg, hø og wrap.

Mvh. Karina


Velholdt hus Sjælland Store Heddinge på landet sælges omgivet af marker og 500 m til skov af grusvej :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 17:12

Egentlig vil jeg bare fortælle hvad jeg giver og gør... Om din hoppe er fuldt dækket tror jeg måske nok med det du skriver, dog ville jeg give ekstra E-vitaminer hvilket gavner avlshoppers fertilitet.

 

Nu er det jo selvfølgelig "lidt" sent at starte med forberedelse til optimering af gode brunster og bedre chancer for drægtighed. Men ville nok stadig give et ekstra tilskud E-vitamin så snart hun er hjemme. Det skulle også hjælpe til at "holde" på fosteret.

 

Jeg giver foder til avlshopper hele året og de sidste 2-3 mdr. før forventet ifoling giver jeg E-vitamin og Betacaroten. Derudover sørger jeg for at hoppen er i god huld, dog ikke for fed.

 

E- vitamin fortsætter jeg med 2-3 mdr. efter konstateret drægtighed.

 

Nu ingen grund til panik over det jeg skriver... Kan jo være hun er nem at ifole osv..

 

Pøj pøj med projektet :-)


2 års hoppe Tailormade Lancelot - Crelido sælges.

Hingsteføl Krack C. - Lauries Crusador sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider