|
|
| Afkom efter Magic Dancer / Bonbon |
|
|
Hej med jer! Nogen herinde der har afkom efter DSP hingstene Magic Dancer eller Bonbon?! Og evt. lyst til at vise et billede eller to frem? Rigtig gerne sidste års årgang eller tidligere  Overvejer at benytte en af hingstene, men savner at se nogle ældre afkomsbilleder. Samt evt. høre lidt om hvilke egenskaber I synes hingstene har givet videre. Ville være fantastisk med jeres input. Alt er kærkomment...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hej Jeg har 1 års plag efter Magic Dancer efter min ox hoppe, han er frygtelig grim lige nu, og jeg har ingen nye billeder af ham, men prøver om jeg kan sætte et på fra da han var lille. Jeg havde egentligt valgt at ville bruge BonBon, men der var kun frost sæd til rådighed, og det synes jeg ikke var nogen god ide til en førstegangs hoppe. Jeg er MEGET glad for det afkom, Han ligner sin mor, dog også på de ting hvor jeg gerne havde set MD slå igennem, men nu er det meget stærk og gennemavlet hoppelinje, så det er ikke helt til at regne med. Mvh Anni
Nu Mor til en pragtfuld pige. og lillebror i maven Baby alarm sælges med kamera, brugt til overvågning af hest. OPSTALDNING af hingsteføl fra i 2011 tilbydes i løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg gider også godt se!! |
|
|
Stald Søgaard *Anja* har nogle dejlige afkom efter Magic Dancer og qualifica (Lene) har lavet et skønt, skønt afkom efter BonBon. Begge i øvrigt to af mine absolut "yndlings" dansk kårede hingste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MD..... |
|
|
Tak for billede. Dejligt følle Hvilke kvaliteter synes du han har fået fra MD, selvom det mest er hoppelinjen der har slået igennem. Synes både md og bb har lavet fine føl, men savner at se lidt billeder af hvordan afkommene de udvilker sig. Har været mest lun på BONBON, men må indrømme at det er også kølesæden der skræmmer her..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigtigt |
|
|
Hej Det er rigtigt at vi har lavet et dejligt hoppe føl efter BonBon på vores DSP-hoppe High Flown Brittany Gold (af prima hollandsk afstamning) Desværre blev hun aflivet sidste sommer da hun brækkede et ben  Det var hoppens 1. føl og hun blev drægtig i 1. forsøg på frost sæd.. Mange hilsner Lene
Stutteri Englykke Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer. Sælges: Perlino Welsh sec b pony hingst - top afstamning. Hingsteplag efter FS Concorde - rimelig pris
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg har fået to efter Magic Dancer på min GRSDH hoppe.. Sidste år fik hun en hoppe. Søgaards Magic Moon  Og iår har hun fået denne lille fyr. Søgaards Moon Dancer  Jeg er meget tilfredse med begge afkom, de er begge godt gående (hoppen fik 10 i trav) og de er meget fornuftige i hovedet og nemme at arbejde med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sartors Magic Remix |
|
|
Jeg har en farverig 3 års hingst efter Magic Dancer. Jeg er yderst tilfreds med resultatet både med hensyn til eksteriør men også sind og temperament. Det er ikke sidste gang jeg bruger Magic Dancer. Sartors Magic Remix fik i år ved pointbedømmelse 10 for type, som den eneste knabstrupper pony nogensinde, så der er også andre end mig der synes at det er en smart model  Billedet er dog ikke det bedste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pletter for øjnene :o) |
|
|
Han er altså også bare hammer fin, Karina!!  Er han kåret?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Magi dancer |
|
|
Hej, vi har lavet et enkelt magic dancer afkom, og hende er vi meget tilfredse med. Hun gør sig desværre ikke så godt på billeder, men hvis man er interesseret i at se hende, viser vi gerne frem. Vores Maia er også lavet på en super stærk hoppestamme, men jeg tror at MD har givet sin fantastiske hals videre, samt en god trav. Og så har han kortet meget af, så det skal man være opmærksom på, vores er ultra kort!Derudover har hun også et fedt sadelleje.    Hun er efter Déjavú af Stensnæs mf Manitu N
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Think BIG |
|
|
Noget af det som er rigtigt spændende med både MD og BonBon, er jo størrelse. Jeg ved godt at de store gener ofte "slår ud" i senere generationer - men hvordan med jeres, Karina og Sofie??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smuk pinto |
|
|
Har lavet et dejlig afkom i 2009 med Magic Dancer på vores kåret pinto. Vi var rigtig godt tilfreds med dette hoppeføl,som også andre var. Hun blev solgt til Sjælland til en som ville avle og bruge hende til konkurrence.  1 dag gammel  Til følskue i DPF
STUTTERI HØJGÅRD
AVL OG SALG AF PINTO OG HOLSTENER 2 PINTOHINGSTE STÅR TIL AVLSTJENESTE
20 års jubilæum VIND GRATIS BEDÆKNING se hjemmesiden www.stutteri-hoejgaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedre billeder |
|
|
Jeg ville ønske at jeg havde bedre billeder af min, men så lækker som de to Anja har blir han nu aldrig. Jeg mener at der må være gammel tråd hvor der er billede af min som lidt ældre, muligvis en jeg selv har oprettet?? Min computer har været gået ned og jeg har derfor mistet mange billeder. Avatar, som han hedder, har fået sin fars temperament, i hvert fald ligner han ikke sin mor da hun var hans alder. Han er så venlig. Han har fået en lidt længere hals, men om den kommer fra mormor ved jeg jo ikke..Han er bedre i overlinje, moderen er meget stram i lænden, hvilket jeg ikke tror ham her er...men lidt svært at vurdere lige nu. Han har bestemt fået en bedre galop end sin mor, men der skal heller ikke meget til... Et kønt hoved, men ja okay hoppen er ox...såe det havde jeg nok fået. Han er ekstrem ædel, vil næsten kalde ham spinkel, det er hoppen ikke ( men igen det ligger der jo) hoppen er af polske linjer og derfor ikke SÅ ekstrem ox type, desuden er hun mere ridetype end show type, hvilket også er årsagen til at jeg har lagt dsp på hende og ikke ox. Avatar er lavet til mig, altså kan jo ikke sige at han aldrig vil blive solgt, men planer er at han skal være min ridehest, og derfor har jeg valgt en hingst med store gener i håbet om et afkom på omkring 154, hvilket der passer perfekt til mig. Jeg har ikke planer om at lave flere afkom på hoppen, da jeg mener hun egentligt ikke er god nok. Elsker bare hendes vilje (og hendes mors)til at ville arbejde for mig, og så har hun ingen sådan alvorlige fejl... Måske bundne albuer, hvilket jeg tror Avatar også har, desværre. Jeg kan finde et minus ved Avatar, og det er en fransk benstilling, hvor det kommer fra aner jeg ikke, men mormor var indfodet? Moderen er "korrekt" som det nu kan blive. Men Avatar har haft smed mange gange, og er rettet op så meget vi kan, dog kan det stadig ses. Pyha, blir jo helt grebet..undskyld længden, hvis du overhoved er nået helt til bunden. Mvh Anni
Nu Mor til en pragtfuld pige. og lillebror i maven Baby alarm sælges med kamera, brugt til overvågning af hest. OPSTALDNING af hingsteføl fra i 2011 tilbydes i løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næsten angloaraber! |
|
|
Akila; der er måske ikke noget at sige til at dit afkom er blevet mega ædelt. MD er jo selv halvt fuldblod!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12123456 |
|
|
Hej Birgit Sartors Magic Remix har fået avlsgodkendelse for 2012, så du siger bare til, hvis du har en hoppe  Han blev målt til 143 cm ved pointbedømmelsen her i april, og moren er 130 cm. Så højden kommer helt sikkert fra MD siden, og den må nu gerne vokse et par cm endnu
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smuk dalmatinerhest ;o) |
|
|
Ikke dårligt, Karina - han ser søreme også lækker ud! Hmm.. Skal da nok se om ikke lige jeg falder over en hoppe - om ikke nu i år, så senere.. Eller har du planer om at sælge ham foreløbig? Det bliver jo også spændende at se hvad HAN giver videre; mors eller fars gener for højde - eller noget midt imellem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maia Stengaard |
|
|
Maia er en lille fis, klart den mindste hoppen har lavet. Hvis hun sniger sig op på I'er mål, skal vi vidst være heldige. Jeg mener ikke at fuldblod normalt har så meget at sige når man snakker størrelse, men der er jo selvfølgelig også en morside på ham. Mht benstilling, Maia står meget flot på sine ben, men det gør alle hoppens afkom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske afkom |
|
|
1000 tak fodi I var været så søde at uploade foto og vise jeres fine MD / Bonbon afkom frem. Smukke smukke eksemplarer! Det har givet en rigtig god fornemmelse af hvad det er for kvaliter de to hingste giver videre. Mon der er flere "BonBons" derude?  Lene: Hvor tragisk en udgang med jeres bonbonplag! ked af at høre. Hun så ret fantastisk ud. Havde været interessant at følge hendes udvikling. Har du overvejet at bruge Bonbon igen? Det med kortheden hos MD har jeg ikke været opmærksom på. Det var godt du skrev det sofie. Ønsker netop netop bedre hals og gangformåen, men korthed er i forvejen en svaghed hos hoppen. Så lige præcis det er måske ikke helt optimalt. (Halvt ox) Hvor stor vuderer I sandsyneligheden for at afkom går over ponymål hos MD? Også i de efterfølgende generationer. Og hvor mange led skal man egentlig ud for at sandsyneligheden for at de slår igennem bliver ubetydelig? Og er det en årsag til MD ikke er mere brugt i ponyavlen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Birgit f |
|
|
Jeps jeg ved at han er halv fuldblods, og at jeg derved har lavet en næsten anglo, hvilket var helt meningen, det er jo en ret gennem prøvet kombination, ox og fuldblod, og de er lige min type...Men vil ikke ligge skjul på at det var Bonbon der var førstevalg, for at lave ridedyr forbedringer... gav det mening? Mvh Anni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine hemmeligheder ;o) |
|
|
Altså jeg er jo skabs-(anglo)araberfan, så jeg kan sagtens følge dig!! Dog mest når jeg tænker på voksen-ridedyr til mig selv  Sjovt nok vil jeg ikke ret gerne have ox-blod i mine ponyer.. Gernere xx, aa eller - som et helt andet alternativ - welsh B, som "forædlere". Og helst et par generationer ude.. Mht. størrelse, så slår "det store blod" (og "det små" for den sags skyld) oftest igennem efter nogle generationer. Det er langt fra altid afkommet der går over mål - hvis nogen - men afkoms afkom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Bag min hoppe ligger bla Pasat som oldefar, og han var 162, så håber det kommer... Jeg kan godt forstå at pony avlerne i nogen grad fra vælger ox, de har nogle "fejl" som bla tit en stram lænd og de er tit meget korte, og det er "mere eller mindre" korrekt for dem, men det giver nogle udfordringer rent ridemæssigt. Jeg synes så, og det her kommer helt på egen regning, at når man ædler med welsh så ryger holdbarheden i lemmerne...sagt med min lille erfaring og hvad jeg har mødt i "min" verden. mvh Anni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det RIGTIGE eksemplar! |
|
|
Hmm.. Ja. Det med holdbarhed af lemmer hos welsh vil jeg nok gerne anfægte; det er noget af det avlerne i England har vægtet allermest - og som lidt har "givet sig selv" fordi de ofte har gået halvvildt i store flokke, ude i al slags vejr. Hvor meget der er tilbage fra dengang de arbejdede i minerne, kan man så til gengæld diskutere  Men helt overordnet set vil det jo altid handle om individet - og dennes evne til at nedarve en given egangskab. Og på den måde har så feks. Zonyx fundet sin berettigelse i DV - eller stempelhingsten (Welsh Constantin i den tyske sportsponyavl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kommentar - Welsh |
|
|
Hov- jeg kommer også til at kommentere påstanden om manglende holdbarhed hos Welsh. Jeg har efterhånden haft en del og det har jeg aldrig stødt på før. Tværdigmod, så er jeg af den overbevisning at Welshponyerne, kan tilføre holdgbarhed, frugtbarhed, lang levealder og "pony" udtryk..
Stutteri Englykke Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer. Sælges: Perlino Welsh sec b pony hingst - top afstamning. Hingsteplag efter FS Concorde - rimelig pris
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| welsh... |
|
|
holdbarheds kommentaren til welsh vil jeg da også gene lige anfægte, i mine 6 år som welshantusiast har jeg ikke mødt en eneste der der havde dårlig holdbarhed i lemmerne eller avlet føl med dårlig holdbarhed i lemmer, tværtimod var jeg fra starten af imponeret af hvor meget welsh avlerne gik op i korrekt benstilling og holdbarhed
Sagt af Jeanette Mor til den skønne Jonathan 13/12-09 Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!! Chinchilla bortgives til godt hjem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| holdbarhed ... |
|
|
det jeg har hørt om holdbarhed / ben og welsh er primært sec F... og faktisk kun de hollandske med blodlinie Lets be the Best xx - altså welsh / hest blandinger . Det har så været i forbindelse med salg, skader og røntgen undersøgelser på flere konkurrence ponyer som viste sig at have en del i benene !
www.rawasport.dk lækre sportsponyer sælges fra 0-6 år udd. hestemassør NU MED SPH 208 RAWA´S MOJITO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor kommer de fra?! |
|
|
Nu kom der jo alt andet lige i en årrække også lastbil efter lastbil til Danmark med ponyer og heste som var kasseret i Holland. Det har bestemt også noget at sige i det dårlige rå hollænderne fik en overgang. Og selvfølgelig ikke fair, for de mange SUPER ponyer der heldigvis også har fundet vej til Danske ryttere og avlere. Min holdning er, at man må se på tavlerne; kommer ponyen/hesten af SHOWdyr, så synes jeg tit der er lave rygge og smalle hove. Komme de af ridelinier, så har man heldigvis vægtet helt anderledes.. Somme tider kan det være svært at skilne på papiret - men så må man jo google...og "ringe til en ven" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænkte nok |
|
|
at jeg ville få lidt "hug" over den kommentar, og den er nu også skrevet "for egen regning" har bare mere end en gang set dsp ponyer så ædle i deres lemmer, så der efter dyrlægens forklaring på halthed, simpelthen ikke er plads til senerne inde i benet, og derfor er hesten ikke egnet til ridebrug. Jeg vil så tilføje at jeg har set rigtig mange af de små welch typer på 100 år og en madpakke, trods bukkehov og eller smalle fødder. Pragtfulde børne ponyer, som jeg gerne selv vil finde en af til vores datter...når, hvis...! hun nogensinde skal ha pony. Håber I nyder det skønne vejr. Mvh Anni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OX'ere!! |
|
|
Jeg tror faktisk ikke DSP'ernes problemer med lemmer (og andet ) kommer fra Welsh-blod, men fra ARABER som de sjovt nok stadig synes at sætte pris på - også "dressur"avlen. Det var præcist præferencen i type, der gjorde jeg stoppede med at avle i det regi for snart længe siden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Holdbarhed |
|
|
Er der nogle af jer, der rent faktisk kender Let's Be The Best afkom, der mangler holdbarhed pgr. af arvelige faktorer? Og i så fald, er det faktorer, som udelukkende kan henføres til Let's Be The Best og ikke linier på morsiden? Jeg spørger, fordi jeg kender til afkom, der uheldigvis er blevet skadet, men endnu har til gode, at opleve/reelt at høre om en af dem, rygtet henviser til og hvad det helt eksakt handler om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|