Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

2 eller 3 års kåring
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 21:05

Jeg er lidt forvirret og kan ikke helt greje de kåringsregler.

Hvad er mest smart når man har en 2 års? At lade hende kåre som 2 års eller vente til 3 hvor hun også kan gå under rytter til sadelkåring?

jeg syntes dyrskuer er total kaotiske og vil ikke udsætte hende for dette, så er udelukkende interesseret i dv arrangementer.

Kan nogen hjælpe med at gøre mig klogere??? tak

Ponydækken sælges:

Overgangsdækkener.Lilla i str.115. Brugt 4 gange.Prisen sidder på endnu.Nypris 599kr.Nu kr 250kr.

Mærke babytøj sælges. molo, småfolk. skriv for nærmere.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 21:16

Sæt hende på godt græs og lad hende blive voksen. Hun kan slet ikke stille til kåring som 2 års overhovedet. Hopper kan først stille, i det år de fylder 3 år. Så du har god tid.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 21:29

ok men jeg kan bare finde noget om 2 års på dv´s hjemmeside. Ville også helst vente til 3 års alderen. Vi skal ikke suse afsted - hun skal være klar både mentalt og fysisk.'

Tak for svar -det hjalp på forståelsen

Ponydækken sælges:

Overgangsdækkener.Lilla i str.115. Brugt 4 gange.Prisen sidder på endnu.Nypris 599kr.Nu kr 250kr.

0
0
Svar på denne tråd

Show eller kåring
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 21:34

Der er forskel på om du stiller den til kåring eller til show, 2-års skuer er show på lige fod med dyrskuerne. Og der må jeg indrømme at jeg synes en 2-års har super meget ud af at komme til dyrskue, den bliver så voksen på de 3 dage, som de fleste dyrskuer tager.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-01-2012 21:37

Hvad er det så dv tilbyder til 2 års?

Som 3 års sadelkåring - er det også eksteriør? Altså at den kan blive rdh eller rds alt efter hvor heldige vi er?

Kan godt se fidusen i at vente - hun er nu meget pæn , men jo tydelig ikke ret gammel. Hun "passer" i krop mv.

Ponydækken sælges:

0
0
Svar på denne tråd

DV kåring
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 08:26

DVs arrangementer for 2-års er egentlig bare en udstilling, som Charlotte også skriver længere oppe i tråden. Her får hoppen en bedømmelse, men den kan ikke godkendes til avl ved fremstilling som 2-års.

Kåring betyder avlsgodkendelse, og her skal hoppen være mindst 3 år. Når den er det, kan den så kåres i de forskellige kategorier (DH,DS eller DR) afhængig af, hvilken helhedskarakter, hun opnår. Hvis hun stilles til rideprøve og består, får hun et R foran kåringsgraden.

Så 2-års bedømmelsen er sådan set kun "for sjov", og kan ikke erstatte kåring som 3-års.

Mvh.

Rebecca.

Sælges:

Smuk 2 års mørkebrun vallak e. B.H. Zack forventet stg. 176 cm, ædel model med gode gangarter.

Se præsentation for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Dv og hopperne
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 10:02

ved at fremstille hoppen som 2-års i Dv får du en eksteriørbedømmelse af hesten, som den er som 2-års. Det svarer til en bedømmelse af føl ved følskuerne eller til en fremstilling ved et dyrskue. Det er ikke en kåring, som avlsgodkender hoppen.

Den kan man få ved at fremstille hopperne til kåring. Det kan gøres i det år de fylder tre og fremad. Her kan man vælge en eksteriørkåring eller en sadelkåring/stationsafprøvning, hvor hoppen bliver både eksteriørbedømt samt rideafprøvet. Består den rideprøven, får får den et R på sin kåringsgrad (RDH, RDS eller ROR).

Egentligt vil jeg foreslå dig at kontakte din regionsbestyrelse eller kontoret på Vilhelmsborg, hvis du stadig er i tvivl om mulighederne :o)

dorte

Pinvigs heste behøver ikke at springe over, hvor gærdet er lavest ;o)

Husk at nyde din dag - det kan andre ikke gøre for dig :o)

0
0
Svar på denne tråd

kåring
Forfatter: 
Dato:  30-01-2012 12:19

Lige en information til DV avlere.

Der bliver "kun" 2 kåringer på sjælland i år.

Juni + august

Man kan ikke få kåret hopper ved egnethedstesten og den sene kåring er også sparet væk.

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak for svar
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 21:15

nu har jeg fanget systemet. Vi venter til hun bliver 3 år.

Fin forklaring I har givet. Mange tak. Godt man kan spørge herinde...

God aften

Ponydækken sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider