Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 min plags højde.
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 11:47

jeg har en plag på 2½ år gående.

vi hentede hende da hun var 1½ år og der målte hun 148 cm.


Idag måler hun 148,5 cm, men 151,1 cm over røven.


hendes mor er en sorel hoppe på 165 cm, hendes far er en don schufro hingst på 180 cm, hvad der er på hans mor side ved jeg desværre ikke da han ikke er kåret hingst.


Men hvad kan jeg forvente af højde på hende? Hun skulle være blevet ca 170 cm, men det bliver hun i hvertfald ikke.





opstaldning i vester skerninge tilbydes.

En ledig plads i løsdriften til hingsteplag eller en vallak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 13:56

....hvis du er MEGET heldig så tager den et godt ryk når den kommer i ridning til sommer og hvis du er endnu mere heldig så kan den MÅSKE nå op omkring de 160 i stg. tror jeg...


Jeg ville nok ikke regne med den bliver mere end 155 i stg hvis det var mig.


Min egen hoppe var 146 i stg som 2 års. Hendes mor og far er 154 og 163 i stg men hun er selv kun 153 i stg som udvokset, så det er heller ikke meget hun er vokset siden hun var 2 år.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


Rasmine søger part v. Fjerritslev snarest!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelse
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 14:15

Allerede da du købte den, som en 1½-års på 148 ville jeg have udelukket at den kunne opnå et stangmål på 170. Hvis den så kun er vokset ½-3 cm siden da, så bliver den altså ikke ret stor. Ellers skal den da have været meget fejlfodret i det forløbne år. Men jeg vil da nærmere tro at faderen har været pony.


Umiddelbart vil jeg sige at Nina's bud med 155 endda kan være højt sat. Dog har jeg hørt om en lille dame der købte en 4-års på omkring 155 og solgte den da den nåede 175, men det er undtagelsen der bekræfter reglen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 18:18

Jeg tror desværre heller ikke den bliver mere end max 155 cm. Min egen plag på 1½ er allerede større end hendes mor på 160 cm, så du må gerne få et par cm hos os hvis det sku være.


Sælges eller lånes ud i nærheden (6200):

6 års DS hoppe, god allround hest, super temperament.

10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light, mor til ovenstående, kåret med 888 i gang.


Skriv for flere info ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 min....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 03:05

min plag har sluthøjde på ca. 160-. Hun var 143 fortil, og 147 bagtil, da hun var 1 år. Så holdt hun ellers vokse pause i ca. 3 måneder, hvor hun kun voksede i bredden, bl.a. benenes bredde..


Nu er hun 14 måneder og 150 begge steder.. Hun er vokset over 5 cm den sidste måned.


Det med fodring tror jeg gør mere, for deres holdbarhed (knogler etc.), end højden? Kender en meget fejlfodret og voldsomt tynd, som vokser meget trods (manglende) foder.




Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 08:15

Den får korrekt krybbefoder her og masser af wrap, så er ikke foderet her der fejler noget.


hingsten var ikke pony, men målte 180 cm, så ham selv da jeg var deroppe.


øv øv, aå kan hun ikke rigtig bruges til noget.




opstaldning i vester skerninge tilbydes.

En ledig plads i løsdriften til hingsteplag eller en vallak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo da.....
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 08:50

Den kan da sagtens bruges til noget, nemlig som en god ridehest for sådan en lille en som mig . Jeg er nemlig kun 1,60 "høj", så en hest på 1,52 eller sådan vil passe mig glimrende. Kan vi ikke få et billede af den lille dame?


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Til salg; hingsteføl efter Blue Hors Rosoff/Donnergraf og 4-års hoppe efter Londonderry/Bernstein

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-10-2010 21:54

vil da lige få taget et billed af skønheden.


Havde jo håbet på at få min nye dressurstjerne ud af hende, men hun bliver nok lige lille nok til mig som dressurhest, rigtig øv.




opstaldning i vester skerninge tilbydes.

En ledig plads i løsdriften til hingsteplag eller en vallak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smart lille hest
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 00:10

Reni: Jeg har da også et par smarte små dressurheste, hvis det kunne have interesse? (Navani og Rimini)


Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 08:14

lige et billed af prinsessen, som stadig holder ponymål.


det er desværre ikke så godt da mit kamera ikke altid vil samarbejde i ridehuset.




opstaldning i vester skerninge tilbydes.

En ledig plads i løsdriften til hingsteplag eller en vallak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  12-11-2010 10:46

vente og se ... Min sidste hest købte jeg som knap 3-års og der var han vel ca. 153 med en mor på ca. samme størrelse og en far på 165-168 eller der omkring. Da han var knap 4, var han 165 og det kom med træningen i løbet af det år - og jeg har også tit oplevet at der bare er heste der ikke sker en skid med de første par år og pludselig vokser de altså bare til. Han er solgt nu, men har nok taget et par cm mere siden, vil jeg tro. Så det kan lade sig gøre.


Men det kommer jo an på rigtig mange ting - men så længe den er højere bagtil, er der da håb. :)


JAH sitteth in Mount Zion
And rules all Creation

0
0
Svar på denne tråd
 
 fin lille hest
Forfatter: 
Dato:  13-11-2010 19:11

men er dog enig i at den næppe når de 160 cm.

Har selv prøvet at avle et dejligt velgående føl, på en hoppe på 162 cm, far til føllet er 169 cm, men af en eller anden grund, endte føllet kun på 156 cm som som 4 års og blev derfor solgt, fordi han ville blive alt for lille, til at være min nye dressur stjerne, også selv om han så skulle snuppe et par cm eller lidt mere, hvilket han da, så vidt jeg ved, heller ikke har gjort indtil nu, han er 5,5 år i dag.

Til gengæld er den pige der købte ham, selv kun omkring 152 cm, så hun er rigtig glad for ham, og hun fortalte da hun var og prøve ham, at hun havde kigget på rigtig mange heste, før hun fandt min lille basse, de fleste var alt for store og svære for hende og ride og mange af dem der så var den rigtig størelse, var ofte ikke redet godt nok, eller bare ikke af en egnet kvalitet, til hendes brug, nemlig dressur,spring og turrytter, som gerne vil blive dygtigere, og måske ende med et lille stævne.

Så selvfølgelig kan din hoppe bruges til noget, måske bare ikke af dig.

Hun ser rigtig dejlig ud, men jeg kan helt sikkert godt forstå din skuffelse over, at hun måske nok ikke bliver din nye drømme hest pga størrelse. Men en anden, som passer bedre i størelse til hende, kan jo nok blive rigtig glad for hende.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.


"Buger" forever Blå Brava

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider