Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvordan prisfastsætter
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 12:27

i jeres salgsheste?

Jeg står i den kedelige situation at jeg måske bliver nød til at sælge min elskede baby Colour! Men jeg aner faktisk ikke hvad han i givet fald bør koste ! For mig er han jo en stjerne, og jeg synes jo han er en million milliard værd , men er jo godt klar over at det langt fra er realistisk *gg*!

Han er tilredet og er virkelig stabil og god, han er trafikvant, og er en hest alle kan ride. Han har en god størrelse ca. 169 stg. Er meget velopdragen, og har aldrig været syg. Han er af springafstamning men er ikke indsprunget, da jeg hellere ville have en hest der kunne holde i mange år, fremfor en der er belastet i skellettet førend det er færdig udviklet.

Forestiller mig lidt at han vil kunne bruges hele vejen rundt, altså både terræn, da han ikke er bange for noget, alm. ridebanespringning samt dressur. Altså alt i alt en rigtigt allround hest.

Afstamningsmæssig er han efter Corratus med Højvangs Lukas til morfar.

Lige et billede af dyret!

Hilsen Sussi

Hvis man ikke satser, vinder man ikke!

0
0
Svar på denne tråd

pris..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 13:27

Er slet ikke inde i hans afstamning, men hold da op hvor er han bare dejlig og se på.. Bare lige min første indskydelse da jeg så ham

VH Anja

STALD ANTO

Nystartet avler af DSP ponyer..

Også indimellem gode salgs ponyer..

SE

www.123hjemmeside.dk/davinci

Dejlig campingvogn udlejes:

Køjer, siddegruppe, dobbeltseng, årg 2003. 200 kr pr. påbegyndt døg ...

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 13:39

han har jo en fin afstamning men du skriver ikke om hvor gammel han er og som spring hest han du ingen andelse om han kan og vil.der er desvære en del efter corratus som ikke har modet til at springe.så et forsigtigt bud fra mig er 25-30.0000.han ser ellers sød og rar ud.

stald Ventrup.

os med springerne

tilsalg

hingst plag efter bøgegårdens staf´s stakkato

0
0
Svar på denne tråd

Han er
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 15:15

4 år, og i hvertfald uden rytter både kan og vil han springe! Som sagt er han ikke sprunget med rytter, da jeg synes det er for tidligt. Men han tog leddet til folden som 1 årig på 1,20 uden problemer, og kunne i hans plagtid, som så mange andre springheste, godt finde på at springe over hegnet til folden, hvis han ikke lige mente han skulle blive inde .

Hilsen Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Prisfastsættelse
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 16:07

Det er jo lidt svært med priserne i disse tider, men at sætte ham til 25-30.000 er da nærmest at fortælle køber, at du ikke regner med, at der er de store muligheder i ham. Jeg ville sætte ham højere og få ham indsprunget, måske i en salgsstald ved en dygtig springrytter, så han kan blive vist efter fortjeneste. Han er ikke af den mest overbevisende springafstamning, men hvis han har talent gør det jo mindre - især da han er vallak.

Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 11:20

for jeres svar. Jeg ville nu aldrig sælge ham for 25-30 tkr. Som Ann også skriver, er det det samme som at sige at hesten ikke er noget videre værd. Og det er bestemt ikke tilfældet.

Mit store spørgsmål er nu heller ikke alene om hvilken pris jeg kan få for min egen baby, men lige så meget om hvordan man kommer frem til den rigtige pris. Altså hvad lægger i til grund for en hest til +100. tkr. modsat en til 30. tkr.?

Hvis man skal holde bare nogenlunde skindet på næsen i forhold til sæd fra hingsten, opfostring fra føl til 4 års, tilridning ol. så havner man jo langt over 30. tkr.

Hilsen Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Prisfastsættelse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 12:07

Det er vel flere ting. Dels forventninger og dels fakta. Altså hvad har den pågældende hest præsteret. Jo ældre en hest er, jo mere handler det om, hvad den selv har vist. Ja og så er der sågar nogen, der kigger på hvad farve hesten har Men ellers kan man se på præstationer i hoppestammen og på afstamningen som sådan for at få en fornemmelse af, hvad man måske kan forvente af den pågældende hest. Men som jeg skrev ovenfor, er der efter en hurtig skimning ikke noget helt ekstraordinært at hente ad denne vej hvad angår din hest. Mit råd vil derfor stadig være at sætte den i en professionel salgsstald og lade dem hjælpe med at prissætte evt. Brug evt. god tid på at finde det rigtige sted. Du kan også melde ham til egnethedstest og håbe på at han kan præstere et godt resultat her, som du så kan bruge i salgsøjemed. Det vil selvfølgelig koste dig en del af salgssummen men det er desværre vilkårene, hvis man ikke har mulighed for at gøre det selv.

0
0
Svar på denne tråd

sådan er regnestykket
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 12:08

desværre ikke.. og man må gå udfra at du har haft din hest som hobby hest og hobbyer koster penge..

Jeg kender ikke meget til hans afstaming, men det du viser er en flink vallak uden resultater på 4 der kun lige kan det den SKAL kunne og ikek viser noget ekstra.. Det kan desværre ikke koste det store som markedet er i dag.. og hvis du som eksempel kunne holde prisen hjemme skulle du som minimum på den anden side af 100,, og det har den ikke "vist sig til" som den står nu.. (efter hvad man lige kan læse)

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

Basis kåret Skimmel PRE hoppe sælges.

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

nu var jeg
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 12:14

lige inde og e din præs og kan se du selv har avlet den og er avler så er sit. jo så en anden.. Desværre er jeg ikke sikker på at du står så meget bedre.. og her må man nok erkende at du komme til at putte penge efter den.. (som markedet er pt) umiddelbart med den ridning der er puttet i den vil jeg tro den ligger omkring de 35 -40 stykker.. og så er det desværre for dig en udgift.. Da den har kostet væsenltligt mere at lave!!

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

Basis kåret Skimmel PRE hoppe sælges.

Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Hestepriser......
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 13:33

Nu er avl jo meget ofte ikke en overskudsforretning.

Og skal man ud i at det kan løbe rundt, så skal man virkelig arbejde for det, og ligge penge i det fra start.

De avlere jeg kommer hos, som har ungheste i +150.000 kr's klassen har flere ting som gør, at de kan forlange de priser for hestene.

Deres avlshopper er på gennemavlede præstationsafstamning - gode RDS eller RDH hopper.

Unghestene sættes i ridning det år de fylder 3 år - og bliver klar til egnetheds-/championaterne.

Dvs de enten sætter hestene i ridning, eller selv har ansat medarbejder til at ride hestene !

Så når du viser din søde rare 4 årige unghest frem, som er lidt lavstammet, pæn, men uden speciel waaauuueffekt hverken udstrålingsmæssigt eller gangartsmæssigt, lavet på en middel DS-hoppe af mikset spring/dressurafstamning, tilredet/redet på hyggeniveau - så er det altså ikke +100.000 kr man står og kigger på.

Hvis du mener at han har talent, så sæt ham i ridning hos nogle som kan vise talentet frem !

Når han har vist, at han kan være med - så skal han nok også komme til at koste.

Men en sød, rar allround klubklasse hest, som er nem at putte i trailer og ride i skoven, er altså ikke en hest man som avler tjener penge på.

Som markedet er nu, så ville jeg som han vises frem nu på din præsentation sætte ham til 35-40.000 kr så du har noget at forhandle om. Og det primært fordi han da er pæn, beskrives som en rar hest med et godt temperament, og har en god højde.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Forsigtigt bud
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 13:58

Helt enig i, at en høj pris kræver resultater, med mindre det virkelig virkelig er en helt speciel hest. For en potentiel køber, er det at den efter din mening har springpotentiale nok ikke så meget værd, hvis den intet har vist. Jeg aner intet om springafstamning, men så vidt jeg kan se skal der noget ret specielt til at gøre en unghest uden resultater til en dyr unghest. Jeg ville i hvert fald ikke selv lægge det store vægt på afstamningen, især når det er en vallak.

Derfor stemmer jeg også helt klart for at tage alle de dejlige heste med ud til egnethedstest, championat osv. Viser de her noget godt, er det straks en helt anden pris. Der er bare så mange heste til salg, så hvis en køber tør satse på en hest uden resultater, vil de formentlig ikke betale ret meget.

Hvis du ikke vil betale for professionel ridning findes der dog flere gode rytter-piger rundt omkring, som fx pga. uddannelse ikke selv har hest, men som kunne vise din hest rigtig godt (hvis du ikke selv har muligheden/tiden eller lignende).

Bare lige et par synspunkter fra en (dressur-)rytter. Jeg ville ikke selv betale det store for en 4-års vallak uden resultater, uanset at den så er nok så sød og rar. Mm. den har super gangarter, ville jeg nok også sige 30-40.000 er realistisk (forsigtig bud, jeg kender jo ikke hesten..)

Held og lykke med salget uanset, håber vi tager fejl :)

0
0
Svar på denne tråd

Prissætter
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 16:23

Et føl og en 1 års koster stort set det samme i salspris, som 2 års stiger prisen en smule, som 3 års stiger prisen kun hvis den begynder at vise potentiale under rytter/i løsspringning, som 4 års stiger prisen så først ved begyndende resultater, hvad enten der er til konkurrencer eller afkoms resultat/udstråling.

Og så har racen da ofte også noget at sige.

Som udgangspunkt bør et DV føl koste 25-30 tkt +/-

Din hest ville nok som føl stå i den lave ende pga afstamning (lidt blandet) og udseende (rød uden aftegn, og ud fra det billede der er sat ind syner den tilmed lidt lavstammet)

Den har endnu ikke vist det store ud over at den er sød og rar, så ud fra det så står den nok omkring 30-40 tkr - normalt. Pga de tider vi har, så skal du være heldig hvis du kan få 30 tkr. Så er det op til dig om den SKAL sælges eller om den bare udbydes tilsalg til hvis der måske kommer en der finder lige netop din hest som 'drømm'hesten.

Håber det gav lidt indblik i hvordan jeg ser på hestene.

Jeg har selv 3 tilsalg, som jeg har haft ufatteligt svært ved at prissætte, men her er prisen sat ud fra hvad jeg tidligere har fået for mine føl, og så det faktum at jeg ikke SKAL af med dem, så håber bare der kommer en forbi der mener at jeg har deres kommende drømmehest.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  31-07-2010 12:22

for jeres besvarelser. Det var lige præcis de overvejelser der ligger til grund for prisfastsættelsen, jeg havde brug for at vide. Og som sagt er det stadig på overvejelsesstadiet om, hvorvidt han skal sælges eller ej. Oprindelig var han tiltænkt mig selv, og jeg har med vilje ikke ønsket at gå for hurtigt frem, jf. min tidligere kommentar om holdbarhed. Men hvis jeg beslutter mig for at sælge, så sender jeg ham til en proff. så han bliver fremvist bedst muligt.

Hilsen Sussi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider