Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

I fol og viser brunst
Forfatter: 
Dato:  23-07-2010 19:14

Kan en hoppe vise brunst selvom den er drægtig?

Min datters fjordhoppe blev scannet på 18. dagen med et stort fint æg., men nu er hun meget tydeligt i brunst igen.

Kan hun være drægtig alligevel eller er det en ommer?

PS. hun er for en sikkerhedsskyld sendt til hingsten igen, da sæsonen er ved at være slut.

Hilsen Sussi

Hvis man ikke satser, vinder man ikke!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2010 10:43

Det sidste du skriver, lyder som en klog beslutning, da den kan have resorberet. Men der er altså også hopper, som viser brunst, selv om de er ifol. Men det er rimeligvis en ommer.

Mvh

Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE

Importeret Cremello varmblodshingst af super afstamning

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 22:43

Hej Sussi

Jeg tror bestemt også det er en ommer, jeg har en hoppe der både sidste år og i år måtte 2 gange afsted. Sidste år var det lige som du beskrev hun var scannet drægtig på 21 dagen og så alligevel viste hun kort tid efter brunstegn, og var tom. Så fornuftigt af dig at sende hende afsted igen!!

Hilsen Christina

www.123hjemmeside.dk/coamlaquita

Dressurføl efter Uno Don Diego/ Sam-Sam

Springføl efter Willemoes / Come Back II

Begge føl er til salg

0
0
Svar på denne tråd

Forkert formulering
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 07:44

Hvis hoppen er scannet med et stort æg, så er den jo netop IKKE drægtig. Så jeg gætter på at den er scannet med en fin embryon/et fint foster.

Men det ses af og til at der sker en tidlig fosterdød, specielt er tiden omkring 25-30 dage kritisk.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 165 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 162 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

Kan sagtens være i fol.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 07:58

Min hoppe snød mig lidt i år.

Hun havde været på Blue Hors, og blev scannet drægtig, og så ca 14 dage efter , fik følle tynd mave, og jeg synes min hoppe havde ændret adfærd igen.

Så huj hej afsted til BH igen, Carsten ringede så til mig dagen efter hvor de havde scannet hende, og spurgte hvordan det kunne være jeg havde afleveret en drægtig hoppe til ham? hvorpå jeg så svarede at jeg ikke troede hun var drægtig idet hun viste tegn på brunst derhjemme.

Svaret var.

Hopper er ligeså utilregnlige som kvinder, og de kan godt vise tegn på brunst selvom de er drægtige.

Har fået det smukkeste hoppeføl efter Blue Hors Zack

0
0
Svar på denne tråd

hehehehe
Forfatter: 
Dato:  26-07-2010 15:38

ja de kan snyde, min kostede mig lige en ekstra dyrlægeregning i fredags , da hun viste tydelige brunst tegn, hun har ellers angrebet fremmede heste, men ikke i fredags da synes hun de var skønne og gik og gjorde sig til og vrinskede, men drægtig var hun stadig:)

Skøre hest:

Nu med 5 skønne heste:)

0
0
Svar på denne tråd

Tja !!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 10:52

Vi har en ponyhoppe som i de sidste 5 år har været synlig hestegal 3 uger efter bedækning. Staldgangen har hver gang være sjask våd når hun gik forbi hingsten.

Det første år havde vi hingsten ude for at bedække hende igen, men bedækkes ville hun ikke.

Dyrlægen scannede hende og til vores store overraskelse var der føl i hende. Siden har vi fået scannet hende og hvert år. Trods det at hun viser tegn på at være meget hestegal er der føl i hende.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider