Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

dsp connemara
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 19:58

hej

Jeg ville lige høre om der er nogle der ved om man må krydse DSp og Connemara hvis de begge er kåret, i så fald kan der komme papirer på dem.. hoppen er connemara og jeg ved connemaraforeningen tillader det ikke men gør dsp?

håber nogle har nogle svar

mvh.Liselotte

sælges

1 hingsteføl fra i år

2 års hoppe efter midt vest ibi light

2 stk 2 års vallakker efter ibi light+ 3 års

4 års efter midt vest da capo

www.123hjemmeside.dk/hegnsly

0
0
Svar på denne tråd

Sportspony
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 20:01

Dansk sportspony anerkender connemarakåringer, så du kan få et afkom kåret i DSP selvom hoppen er af connemaraafstamning.

Overvejer det selv lidt, da udbudet af connemarahingste ikke er overvældende

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 20:17

hej

det er nemlig også af den grund jg overvejer det.. Synes det er rigtig træls at der kun er en håndfuld hingste af vælge i mellem i jylland.. Så jeg tror at jeg skifter næste år..

Hvordan er det så med at få hoppen kåret i dsp skal man stille hoppen eller er det nok bare at vise kåringsresultater fra connemara kåringen? ved du det

mvh.Liselotte

sælges

1 hingsteføl fra i år

0
0
Svar på denne tråd

Reglerne
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 20:40

DSP anerkender alle heste, som kan fremvise en stamtavle med kårede led tre eller fire led tilbage (kan ikke helt huske det). Det vil sige, at du behøver ikke at stille den, da hoppen jo allerede er kåret i et anerkendt forbund.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Connemarapony
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 22:24

Jeg har overvejet det samme til min connemarahoppe, er så ærgerlig over at der efterhånden ikke er nogle connemarahingste man kan bruge.

Jeg fik dog at vide at jeg skulle stille Enya til kåring i DSP hvis jeg ville lave DSP føl, så jeg regner med at prøve at stille hende til kåring i DSP næste år. Er dog bange for om hun måske er for kraftig?

Eileen & Enya Anam Cara
0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 22:52

Jeg ved Luna's avler har ifolet to af hendes connemarahopper med sportsponyhingste, og de skulle kunne kåres som tre-års uden videre.

Man kan dog ikke have føllene med til dyreskuer og lign., da de først registreres i DSP, når de kåres. Indtil da vil de have LU papirer.

Har lige kigget på DSP's hjemmeside, og under avlsplanen står der

Hopper fra følgende avlsforeninger kan optages i DSPs hovedafsnit,

under forudsætning af, at de opfylder ovenstående betingelser for godkendelse af hovedafsnitsdyr, samt opnår en kåring med min. 6 i helhed.

Danmark

under Landsudvalget:

- New Forrest, Connemara, Welsh, Dartmoor, Dansk Varmblod, Trakener, DSAH (shagya, anglo og araberrace), DSAH(OX), XX, KNN, Palomino, Pinto, LU-registreret individer efter de før nævnte forbund

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 14:45

hej

JA det ser ud til at der er flere der har problemer med at finde hingst.. Jeg synes at det er for ringe at de lader flere hingste komme igennem nåleøjet for jeg har da set flere hingste som har været gode men nej de blev kasseret.. DErmed sagt skal de heller ikke bare tage ind for at der skal være noget at vælge imellem.. Men det er i hvert fald sikkert hvis der ikke snart sker noget så bliver der ikke købt flere connemara hopper til mig, så finder jeg en anden ponyrace... selv om jeg er meget glad for racen

Hvad siger i andre

mvh.Liselotte

sælges

1 hingsteføl fra i år

0
0
Svar på denne tråd

Connemara
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 14:48

Det der også er meget frustrerende er de stramme regler, som den danske forening har lavet, så man ikke bare kan bruge udenlandsk kårede hingste.

For mig ville det være meget nemmere at køre til tyskland end til sjælland eller nordjylland, men så er man igen ude i, at hesten er LU-registreret indtil den stiller til kåring.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hejza...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 15:09

Dette diskussions emne er meget stort, i denne lille forening!!!

Heldigvis fik vi en ældre herre hjem fra Holland sidste år, så det problem har vi ikke de næste par år.

Til næste år tilbyder vi bedækning, til et begrænset antal hopper.

Langtoftegaard har muligvis planer om at lease Finnegan, og jeg ved at connemaraforeningen har travl med evt. også at lease en hingst fra Irland. Nørlund kigger måske også på et par mulige emner.

Så til næste år, bliver der forhåbentligt et par hingste mere !

Nu er Kestrel jo også kommet tilbage fra Finland.

Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor folk, ikke bruger Frederik noget mere !

Det er en lang tur at køre, men vi gjorde det i 2004, og har bestemt ikke fortrudt det !

Vores Frederik afkom:

At ty til DSP, kan jeg godt forstå nogle gør, netop pga. hingstelisten !

Men det var nu det sidste vi ville gøre. Det hjælper jo ikke connemaraforeningen !

Desuden har vi været så rigeligt i den verden ! Uden at sige for meget drejer det sig kun om penge og prestige...

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- nu i Belgien!

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anna
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 15:20

Jamen så kan det jo være det bliver nemmere at ifole end jeg havde frygtet

Men helt ærligt så orker jeg ikke at køre helt op til Frederik eller til sjælland for en hoppe. Det ville være så meget nemmere, hvis inseminering også blev almindeligt indenfor connemaraavl.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hejza...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 17:43

Problemet med inseminering er at det er vanvittig dyrt for hingsteholder !!!

Det kan svare sig hvis den får 50-100 hopper, men hvis den kun får 8-10 stk, som hver hingst i avlsforeningen maks får lige pt. så kan det overhovedet ikke svare sig !

Reci har gjort det én gang med Kestrel, og det var vidst absolut første og sidste gang...

Men hvorfor egentlig ikke køre så lang en tur, hvis det i sidste ende bliver et meget bedre føl= bedre/dygtigere ponyer i foreningen= flere penge ved salg ?

Det har vi gjort et par gange, og vi har absolut ikke fortrudt det ! Man skal bare sørge for at have massere af slik i bilen

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- nu i Belgien!

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hader at køre med trailer
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 17:49

Ja hvorfor ikke bare...

Fordi jeg hader at køre med trailer, og skal ulejlige jens hver gang, og han har med min sygdom rigeligt andet at bruge sin tid på.

Og så avler jeg jo ikke for at tjene penge på føllene - så ville jeg nok bruge min varmblodshoppe i stedet Og jeg gider simpelthen ikke ifole med en hingst som ikke siger mig ret meget, så hellere lade være.

Men nu må vi se, hvis der ikke er noget spændende kan det være hun ryger i ridning i stedet - så kan hun sælges som ridepony.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hejza...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 17:52

Hvis jeg skal være helt ærligt Så tror jeg faktisk bedre det kan svare sig at avle stor 1er ponyer lige i tiden...

Mette - det må du ikke spøge med ! Så går jeg jo bare og reklamerer for hende

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- nu i Belgien!

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 21:05

he

jeg skal ikke til at køre langt omkring med hoppe og føl i traileren det synes jeg er synd for føllet.. det lyder ikkee for mig som om der er ret meget mere at vælge imellem fordi at der er kommet en mere i jylland og resten på sjælland hjælper ikke mig..

Så jeg tror næsten at det ender med dsp.. Og nej det hjælper ikke connemaraforeningen men det er så bare ærgerligt.. SÅ må de slække på kravene, i stedet for at kvæle racen herhjemme

mvh.Liselotte

sælges

1 hingsteføl fra i år

0
0
Svar på denne tråd

Krav...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 21:12

Jeg kan ikke se hvorfor den danske Connemara-forening skal slække på kravene. Formålet med pony-/raceavl er vel at fremme bla. racetypen, og på det punkt er de fleste Connemara-forbund udover Irland, Danmark og vist Sverige håbløst bagefter. Jeg ved at de gør meget, men det kræver en del generationer at få typen stabiliseret igen. Fx. lignede de tyske C-ponyer i mange år dårlige sportsponyer.

Så hvis ikke man ønsker det, så er DSP nok det rigtige sted at avle.

Hilsen én der totalt har droppet C-foreningen, men af andre årsager.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 21:32

hej

jeg ved heller ikke om de skal slææek på kravene, men så må de åbne op for udenlandske hingste som er kårede i deres hjemland og som ellers er lige så strikse..hvis materialet virkeligt er så dårligt i Danmark..

Men det er nok bare fordi at jeg måske er forvent ved avl af DV der er nok at vælge imellem

mvh.Liselotte

sælges

1 hingsteføl fra i år

0
0
Svar på denne tråd

Hejza...
Forfatter: 
Dato:  29-10-2007 22:24

Der er skam 'åbent' mht. udenlandske hingste, så længe det er en EU-godkendt hingst.

Forskellen er kun at føllet ikke får connemaraforeningens logo. Afkommet er på lige fod med afkom af dansk kåret forældre...

Selvfølgelig skal foreningen ikke slække på kravene til hingste, men man kunne godt kigge mere på de ridemæssige præstationer, som de gør i Frankrig !

Mange af landsholdsponyerne dér er connemaraponyer!!!

Desuden skal bevægelsen have noget mere indflydelse (hvilket der også er blevet gjort noget for, indenfor de sidste 5 år).

MEN: Hvis de krav der er til hingste i dag, også var der for 10 år siden, havde vi da ved gud ikke nogen hingste i dag, bortset fra Hazy-sønnerne.

Man kan ikke få det hele, men hvis vi skal til at slække lidt på kravene herhjemme, skal hoppeejerne virkelig til at tænke over hvilke hingste de bruger !

Det der med at køre over til den nærmeste hingst, giver ikke altid de bedste resultater...

Mvh Anna - Der kan mærke at connemaraponyerne endnu en gang er begyndt at vinde indpas i det danske

Skærgården Connemara

- nu i Belgien!

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Rideponyer
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 06:28

Jamen, det kan vi da godt blive enige om, da vi havde Cobbergate, var der udover ham også Wicks Gisell på landsholdet. Vi fandt det jo lidt sjovt at foreningen på den ene side rynkede på næsen af dem, som ikke-gode-nok, men på den anden side gerne ville bruge dem som reklame.

Godt nok var Cobbergate kåret med top-karakterer, men alligevel regnede foreningen ham ikke for "fin", i de år var der KUN Hazy. Sjovt var det til EM, hvor alle de irske ryttere sukkede når de så ham, for han var jo rigtig og hjemlig set med deres øjne.

Men det jeg ville være bange for er at mange af de tyske og franske ponyer, klart er mere rideponyer end avlstyper, hvor jeg mener at man skal prøve at kombinere de 2 ting.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 10:59

Hej alle,

Anna, selvom du nævner alle de hingste er der jo ikke mange alligevel at vælge imellem, da mange hopper jo så er i familie med dem. Men selvfølgelig kan man være heldig.

Eileen, jeg synes det lyder mærkeligt at du skal troppe op til kåring, er det kun for bedømmelsens skyld? for de skriver jo selv at de anerkender connemara i avlen..

Jeg har desværre ikke set nogle af hingstene LIVE af dem som er færdigkåret. But who knows måske vi tropper op i 2008, vi arbejder stærkt på sagen.

Men der ligger jo et stort arbejde og mange penge i at få en hingst færdigkåret.

hilsen

en connemarahingstejer, som overvejer at stille til kåring

Stine

0
0
Svar på denne tråd

dsp connemara
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 16:08

Hej alle sammen

Nu har jeg selv hoppe som er lavet på en Connemarahoppe og så en DSP hingst. Det er en rigtig god ridepony med nogen gode bevægelser. Men græsset er ikke grøner på den anden side, den er for kraftig i forhold til DSP. Så da vi har hørt en dsp dommer udtale at man ikke for en Connemarakrysning kåret godt i dsp, valgt vi at tage til Sverige og fik hende kåret med godt resultat.

Man kan da godt vælge at kåre sin connemara hoppe i DSP, men dens kåring vil nok ikke blive bedre der, da den af gode grunde ikke lever op til avlsmålet i DSP.

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor foreninger som connemara foreningen deler deres avl op i sektioner ligesom i welsh. For man kan jo ikke komme uden om der er mest økonomi i at avle efter rideponyer, men der er jo også god fornuft i at bevare racen som den er. Hvis man lavet 2 sektioner i forening vil den kunne til gode se alle dens avler.

MVH

Heidi Haabendal, Stald Tai

Top dressur pony der med rette rytter kan nå international niveau sælges.

Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.
0
0
Svar på denne tråd

Min tur til at blande mig!
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 16:27

Her skal vi så have lidt af de grundlægende facts frem: Der er i år født omkring 33 C-føl i danmark, og omkring 50 hopper er blevet bedækket. Der er virkelig ikke det store marked for en hingsteholder/ejer her i øjeblikket. Med Kestrel hjemme og Finnegan sandsynligvis leaset til landet, er "markedet" faktsik mættet. Og oven i det er der en mulighed for at Nørlunds leaser noget fra Irland. Men så længe mange avlere følger "vi tager naboens hingst" princippet, så vil avlen aldrig komme nogen vejne herhjemme.

Der er ikke lukket for brug af EU-hingst, kun hvis man er en fanatisk fan af C-logo'et. Jeg har netop idag fået mærket mine 3 føl med LU-brand. De er efter en irsk, en svensk og en tysk-kåret hingst. Næste år venter vi 6 føl efter en irsk, en svensk og en irsk+svensk kåret hingst. Halvdelen af hopperne har været i sverige til hingst. Ingen problemer der. Jeg skal ikke nægte at jeg mener reglerne bliver logoet's død, men lige nu glæder jeg mig bare til at se den ene LU pony efter den anden vinde kåring, show og konkurrencer om et par år! Bemærk lige at de sidste 2 års Championføl har LU papirer.

Angående fremtidige hingste, så ved jeg at nørlunds søger. Langtoftegård har købt 2 hingsteplage i tyskland i år. Og selv forsøger jeg at avle en "halv-svensker". Så det er ikke fordi alt er gået i stå, det ser faktisk ret godt ud for næste år... Jeg sender selvfølgelig igen havldelen af hopperne til Sverige.

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 18:49

Jamen med alle de nye hingste på vej, så kan det da bare være jeg skal sælge Luna og købe et par hoppeføl i stedet. Så er der forhåbentlig nogle hingste at vælge imellem, når den tid kommer

At postulere at markedet er mættet kan jeg slet ikke forholde mig til, og logoet betyder altså ret meget for mig, så jeg vil være meget ked af at bruge en udenlandsk hingst, men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg håber virkelig at der kommer et bredere og bedre udvalg af hingste inden for de næste år, for umiddelbart er der meget få som tiltaler mig i øjeblikket, og det er jo lidt synd, når man nu har en drøm om at avle.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 18:49

Det jeg mener med at "markedet er mættet" er ganske simpelt dette: Hvis man som hingsteholder vil lease en god hingst til landet, så skal der ca. 20 hopper til, for at få det til at køre rundt økonomisk. Intet overskud, og intet for alt det arbejde man gør. Men Kestrel og muligvis Finnegan + resten, så begynder det at være tvivlsomt, om der er 20 hopper tilbage. Så er det jeg siger "jamen, så sæt da bedækningsprisen op", hvorefter jeg har xxx personer på nakken der mener det vi holde hopperne væk... Sjovt nok har Markbook oppet prisen i år (3000), og gæt hvem der har fået flest hopper? Markbook!

Helt enig i at hingsteudvalget herhjemme er "mindre interessant". Heldigvis er jeg så ret ligeglad med logoet og bor sådan, at en håndfuld lækre svenske hingste er indenfor rækkevidde med følhopper (og en håndfuld langt udenfor rækkevidde, hmmm...). Tyskland synes jeg ikke rigtig har nogen lækre hingste længst mod nord...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 20:13

Lige et spørgsmål, jeg håber, I kan svare på :-)

De LU-føl, der bliver født, kan de så kåres og alt muligt på lige fod med de føl, der har brændemærke?

Og hvad med LU-føllenes føl? Kan de få brændemærke, hvis man bruger en dansk hingst på dem, og kan LU-hingsteføl kåres i DK og dermed lave C-føl med brændemærke?

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Halløj...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 15:32

NYT NYT!!!

Der er i denne uge lige blevet købt 5 hingste hingsteføl/plage hjem fra Irland, så mon ikke der om et par år kommer endnu noget nyt til !

Julie *Vodagergård*:

LU-føl kan kåres på lige fod, med ponyer med C-logoet.

Hvis en LU-hoppe er kåret i den danske forening og man bruger en hingst kåret i den danske forening, bliver deres føl brændt med C-logoet.

LU-hingsteføl kan godt kåres i Danmark.

Håber det var svar nok. Vi venter selv 2 LU-føl til næste år...

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- nu i Belgien!

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nyhed...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 18:28

Det var da en dejlig nyhed - så kan vi se frem til noget "frisk" blod om nogle år. Så skal vi bare holde skansen indtil da det ville også være meget sørgeligt, hvis drømmen om connemaraavl skulle opgives på grund af noget så grundlæggende som hingstevalg.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-11-2007 23:21

LU føl har præcis de samme rettigheder som logo-føl, det er derfor man kan tillade sig at være ligeglad med logo'et.

Så ser det da lyst ud for hingste her i fremtiden. Et par af dem burde da have en god chance - avlerne er "desperate" efter flere hingste, og de er alle "kvalitetsstemplet" med "made in Irland" (ja ja, bare min mening her...). Men ser da frem til at "nogen" får lusket et par stamtavler online!

0
0
Svar på denne tråd

Nyt igen...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 22:00

Cille, dette må ud

Nørlund har efter sigende købt 2 hingsteføl på auktion i Irland, og har leaset en 2 års hingst

Enormt spændende !

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- nu i Belgien!

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja ja ja
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 13:07

mine kilder siger 7 hingsteføl totalt til 3 forskellige stutterier og en leaset 2 års til Nørlunds. Nu må vi se hvor meget der viser sig at være sandt, jeg holder dog på at mine kilder som regel er nøjagtige... oven i det kommer så langtoftegårds 2 tyske hingsteføl/åring, så nu svømmer vi da snart i muligheder!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 13:50

Hejsa alle

Heidi fra stutteri Tai skriver: vi har hørt en dsp dommer udtale at man ikke for en Connemarakrysning kåret godt i dsp.

Det føler jeg er totalt forkert.

Hvis det er den på din præs som jeg tror det er (B. Blue Cockatil), så er det da en god pony. Hvorfor skal DSP kigge på papirene til en kåring? At den har connemara i sig gør den vel ikke til en dårligere sportspony!

Forbundet hedder jo: Dansk SportsPony avl - ikke Dansk Udstillings Ponyavl. Typen skal man da ikke bare lade gå tabt, men det må vel være konkurrenceegenskaberne der tæller først og fremmest...

Ellers kunne de lave flere indelinger af hovedafsnittet.

De må såmænd godt beholde deres eksteriørkåringer med inddeling i DH, DS m.m. (hvis det så KUN er eksteriøret der bliver bedømt).

Så skulle de i stedet gøre mere i at rideafprøve hopperne. Så vidt jeg kan læse mig frem til i div. vedtæter/regler/avlsplan på nettet, så er det tilladt at stationsafprøve sine hopper.

Hvorfor er der ikke flere der gør i det?

Som sagt er jeg ny avler og jeg leder stadig efter den rette avlshoppe, der opfylder mine kriterier for en god sportspony.

MEN, når jeg finder den hoppe, så skal den dælme også afprøves!

Jeg glæder mig for Connemarafolkene her inde hvis rygterne er gode nok. Det vil være dejligt for jer at kunne avle i det avlsforbund I i bund og grund helst vil være i.

Jeg tror, som Heidi siger, desværre ikke connemarakrydsene vil være velkomne i DSP som det ser ud nu.

En skam, men jeg tror hun har ret.

Jeg mener, at DSP burde se mindre på udseenedet af ponyerne og mere på resultaterne.

Det jeg har set på konkurrencebanerne, er en tilbagegang for DSP gennem de sidste 10-15 år.

Venlig hilsen Louise

Det er min holdning, take it or leave it ;o)

Hvis du føler dig ramt, så er der måske noget om det...

Arbejder for bedere vilkår for ridepony avl.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 14:14

hej

Ville lige høre er der nogen af jer der ved om der er kommet flere hingste til i bedækningssæsonen 2008 ..

Jeg ved at der er den hollandske hingst men er der andre?

mvh.Liselotte

sælges

1 års hingsteføl

3 års hoppe efter midt vest ibi light

2 stk 3 års vallakker efter ibi light+ 4 års

5 års efter midt vest da capo

0
0
Svar på denne tråd

Lige en lille
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 22:20

indskud -

Der er i forvejen kårede connemarehopper i DSP som har virkelig fået en super kåring.

Flere connemarekrydsninger er kåret i DH og jeg kender en enkelt DH hoppe (Tootle U / Magic Main) som er kåret med en bronzemedalje.

Smukke Silver:

Mht. afprøvninger af hopper til DSP arrangementer, så må jeg sige, der stiller mange hopper op til championaterne efter hånden.

I 5 års klassen i dressur, var vinderen for kat II en hoppe , ligeledes gik 2. og 3. pladsen i kat. 1 dressur til hopper.

Der var også velspringende hopper i finalerne.

Igennem championaterne kan hopper opnå deres "R" i ridelighed.

Afprøvninger i form af sadelkåring er også en mulighed - men det er DSP avlerne som skal tilmedle deres dyr og få dem afprøvet, og det er som i DV og alle andre avlsforbund ganske frivillig.

www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer.....

Bianca med ESPH 106 Marchi

nu med video

0
0
Svar på denne tråd

Hejza...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 20:13

Liselotte: Hingstelisten er endnu ikke opdateret, men vil tro at den snart bliver det.

Udover vores, er der endnu en ny hingst i år, nemlig Coosheen Finnegan.

Yderst velspringende og SMUK pony! Jeg kan kun anbefale ham.

Ellers så kig på hingstelisten her: www.connemarapony.dk

Han er B-pony i springning i Danmark med flere placeringer i MB-MA på landsplan.

Dejlig pony!

Vores hingstebasse, Marvel. Han fylder 23 år i år men er still going strong.

Han er 3 gange champion, og har lavet mange gode rideafkom. Han har selv gået M i både spring og dressur. Han har 2 kårede sønner, samt flere STER-hopper. Hans afkom er ved flere kåringer udnævnt til kåringens bedste gangarter.

Mht. connemaraponyer i DSP, så klarer de sig faktisk rigtig godt !

Min Enghøjs Red Scarlet efter Coosheen Finnegan, er kåret i RDH med 9,8 i springteknik. Hun gik nr. 2 ud af et hold på 15!

Hun er kåret i 2.a i connemaraforeningen, med 8,9,8 i bevægelse.

Scarlet har gået MA spring, og LA4-LA5 dressur, som kun 6 års!!!

Vinderen af 6 års championatet i springning blev den renavlede connemarapony Nørlunds Penny Lane ligeså efter Coosheen Finnegan.

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- nu i Belgien!

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 21:26

hej

anna: hvor står cosheen finnegan opstaldet i år til bedækning.. jeg overvejer stadig om jeg skal få Chiquita kåret i dsp..men ved ikke rigtig for hhælder mest til connemaraen...

Er jeres hingst booket op i år?

mvh.liselotte

sælges

1 års hingsteføl

3 års hoppe efter midt vest ibi light

2 stk 3 års vallakker efter ibi light+ 4 års

5 års efter midt vest da capo

0
0
Svar på denne tråd

Hejza...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 22:30

Nej, vores er endnu ikke booket op. Vi har i år valgt at modtage 5 fremmede hopper samt 3 af vores egne. Vi er jo nye i hingstefaget

Så med alt held skulle der gerne blive 8 afkom efter ham næste år.

Vi er meget spændte på at se hans afkom 'live' Vi venter 2 efter ham i år, den første forventes at komme 1. april.

Stutteri Langtoftegaard har leaset Coosheen Finnegan til Danmark i bedækningsæsonen 08.

Langtoftegaard ligger på sjælland, du kan se nærmere oplysninger på deres hjemmeside: Stutteri Langtoftegård

Jeg synes personligt at connemaraponyen er sjovere at avle, da der ligger mere historie bag, og så man må sige at de er sværere at avle

Mvh Anna

Skærgården Connemara

- nu i Belgien!

www.skaergaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Finnegan
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 09:22

Jeg syntes finnegan er en rigtig dejlig hingst, og ville egentlig gerne bruge ham til min hoppe, men langtoftegaard har så valgt at sende ham til bornholm allerede 1. juni, og så skal man godt nok tidlig igang, hvis man skal have et par forsøg, så derfor er han droppet igen.

Der kan selvfølgelig være andre, som godt tør satse på kun et forsøg eller starte meget tidligt, men jeg er altså ikke interesseret i et føl allerede i marts måned

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider