Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Klassisk ridning

 Hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 18:04
Hej, jeg håber i kan hjælpe mig med min hest.
Hver gang jeg rider min hest, kan jeg ikke stoppe hende uden at hun bliver sur og bakker. Jeg synes jeg har gjort alt for at få hende til at lade Vær. Hun bliver sur hver gang jeg ligger ben til og hvis jeg tager i tøjlen. Så hver gang jeg rider hende er det men en person ved siden af da hun ikke vil stoppe. Hvis jeg nu endelig får hende til at stoppe står hun og bider ud i luften og ligger ører. Håber i har nogle tips som jeg kan bruge.
PS. Hun er 16 år og meget hoppet. Hun har ikke ondt i ryggen og har brugt det rigtige udstyr til hende. Jeg ved at hun ikke har ondt. Men ved til at tidligere ejer har bare revet hende i munden. Men det er ligesom om at jeg ikke kan komme helt ind til hende. Altså at hun ikke vil tro på mig. Selvom jeg bruger alt min tid ved hende og roser hende.
Håber i kan hjælpe, tak på forhånd 😄
0
1
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 20:38

Hej.

Jeg købte en gammel 1pony. Fik ondt i armene af at ride. Den gik rigtigt flot med kandar. Men det var jo ikke rigtigt. Så vi startede helt forfra. Ned i skridt. Sidebevægelser. Jordarbejde. Lade være med at forstyrre hesten men understøtte istedet.

Stille og roligt har jeg fået en hest der søger bidet og som strækker sig og svinger med ryggen. Bakke kan vi stadig ikke, men vi øver lige så stille.

Jo mere stille jeg er og lader hesten komme til mig, når jeg rider, jo bedre går det.

Jeg er IKKE garvet akademisk rytter, bruger bare min intuition og min sunde fornuft og en masse lekture.

Mvh. Dorte


Klinik For Kranio Sakral Terapi.

kraniosakralterapi.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-01-2015 23:26

Hvad med at starte på en frisk fra jorden og træne stop derfra?

 

Hvordan går hun i kapsun?

 

Jeg ville helt klart få noget kvalifiseret undervisning til at afhjælpe på problemet og få nogle andre øjne på.

 

Nu siger du at hun ikke har ondt, men noget generer da tydeligt damen.


Underviser i Natural Horsemanship.

Se mere på http://www.hestepaedagogen.dk

1
1
Svar på denne tråd
 
 Mangler info..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 11:21

Det er umuligt at komme med brugbare råd da problematikken kan have et hav af årsager. Samtidig dukker der mange spørgsmål op hos mig når jeg læser dit indlæg. Hvor længe har du haft hoppen? Hvorfor købte du hende, og var du bekendt med problematikkerne da du købte hende? Hvad er hoppens historie? Hvad har hun tidligere været brugt som, har hun altid været "svær" ? Er hun udredt hos en dyrlæge som har "clearet" hende (også for hormonelle ubalancer) ? Jeg kunne blive ved, der er brug for et dybere kendskab til både hoppen og dig for at finde årsagen og dermed løsningen på problemerne, og det er frem for alt en nødvendighed at se jer "live".

 

Mit alle bedste råd til dig er derfor at opsøge hjælp fra en fagperson.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke lydig på tøjlen
Forfatter: 
Dato:  04-02-2019 18:19

På min unge, meget fremadgående og hingstede (er en vallak) part, der trænede jeg fra jorden. Stop og start signaler. Men det der egentlig knækkede koden for mig, var stemmen. Efter få måneder var en meget mere opmærksom på mig og mine signaler. Så nu skal der ikke lægges meget tryk i tøjlen før han forstår.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider