Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Træning betaler sig!
Forfatter: 
Dato:  29-05-2016 18:14

Molly - verdens værste hundehvalp - er efterhånden endt helt eksemplarisk.

Som hvalp var Molly speciel. Den "mest udfordrende opgave" i kuldet, sagde opdrætter. Det tog jeg ikke sådan på vej over. Jeg har haft hund hele livet, så det skulle nok gå. Men hold op, hvor har Molly krævet at jeg engagerede mig som hundetræner i langt højere grad end jeg før har været vant til. Stak af hvis jeg kom til at tabe snoren ude på en gåtur, bed hele hjemmet i stykker, underholdt på familiebesøg ved at stresse op og spæne rundt i cirkler fra vi kom til vi gik (oftest måtte jeg have hende i snor når vi kom i andres hjem, ellers kunne hun ikke kapere det). Som helt lille holdt hun os vågen til kl 3 om natten, og hun var ren kæde-bider, i samme øjeblik jeg tog sokken ud af hendes mund gik hun i gang med dørpanelet, og derefter væggene, tæpper, kurven eller gulvet. Oveni var hun asocial og holdt helst afstand. Husker episoder hvor vi i godtroende anfald af "en hvalp på 8 uger ville aldrig løbe væk fra sin ejer" har sluppet hende og hun tænkte "yes, frihed" og spurtede. Gode og velmenende råd som at løbe i den modsatte retning var hun ret begejstret for når vi tog til os ("de er smuttet - yes, endnu mere frihed!"). Alt i alt: et prægtigt kæledyr

Vi har været møllen igennem med hundetræning, specialkurser til problemadfærd og endda adfærdsbehandler af flere omgange. Med tiden er det lykkedes os at træne os igennem problemerne og få den dejlige hund som lå gemt i hende at se

I går blev hun så i bogstaveligste forstand for første gang en præmiehund.

Billede

 



Vi klarede os igennem en rally begynderklasse med 86 point (-10 for en bak, der endte i sit og som jeg ikke fik korrigeret, da jeg ikke opdagede det - så derudover et meget stabilt program). Endte på en 3. plads og var super tilfreds. Det bedste vi fik med var kommentaren fra dommeren: Flot flow, og en glad og samarbejdsvillig hund. Det føles som en stor sejr at være nået hertil. Det gjorde det også før - men weekendens resultat manifesterer ligesom udbyttet af vores hårde arbejde Jeg er så glad og glæder mig allerede til fremtidens konkurrencer med min skønne vovse.


PAAtvaers

 

12
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2016 17:32

Tillykke !!!!!

Det er så skønt når man pludselig kan se et formål med alt sit arbjde.

Flot gået !!!

Karen

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider